Gå til innhold

Fjerning av kjølepasta

Kringla'

Anbefalte innlegg

Skrevet

Topicen sier vel sitt.

Hva skal jeg bruke for å få fjernet kjølepastaen?

Har nettop kjøpt arctic silver 5. Hadde på en kjølepasta som jeg fikk med viften min, er redd jeg tok litt for mye på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Isopropanol kan skaffes på din lokale bensinstasjon. Tror ikke man får kjøpt vanlig isopropanol lenger, kun blå. er ikke helt sikker der, men.

Blå isopropanol funke fint :)

Skrevet

Isopropanol er det aller beste, men rødsprit er også helt fint. Dessuten er det mye større sjans for at du har noe rødsprit liggende i pappas garasje ^_^

Litt dumt å kjøpe en liter på bensistasjonen for å kunne fukte et par Q-tips liksom.

PS: For å fjerne goop-pads (de svarte gummilignende greiene som ofte kommer ferdig-klistret på manga kjølere), så annbefales white-spirit. Den vil riktignok lige igjen et tynt oljelag, så da må du fin-rense med rødsprit el. isopropanol etterpå. Bruker du kun rødsprit ra begynnelsen av, så kommer du til å jobbe en stund ^_^

Skrevet
Isopropanol er det aller beste, men rødsprit er også helt fint. Dessuten er det mye større sjans for at du har noe rødsprit liggende i pappas garasje ^_^

Litt dumt å kjøpe en liter på bensistasjonen for å kunne fukte et par Q-tips liksom.

PS: For å fjerne goop-pads (de svarte gummilignende greiene som ofte kommer ferdig-klistret på manga kjølere), så annbefales white-spirit. Den vil riktignok lige igjen et tynt oljelag, så da må du fin-rense med rødsprit el. isopropanol etterpå. Bruker du kun rødsprit ra begynnelsen av, så kommer du til å jobbe en stund ^_^

Du får små flasker med kondensfjerner for mellom 10 og 20 kr (1-2 dl).

Du trenger ikke white-spirit, det holder lenge med isopropanol. Har fjernet thermalpad med det før, det var hverken vanskelig eller tidkrevende.

Skrevet (endret)

Bruk rødsprit, så bruker du bankkort til og smøre ut pastaen med. Funker så fett :nice:

Bare pass på at du har et tynt lag.

Endret av Brannbil
Skrevet
Har god erfaring med å rense med vanlig sprit. Absolut Vodka er fine greier.

*grin*

sånn ska d værra! :mrgreen: *grin*

Sløsing, sløsing... :gretten:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...