Gå til innhold

W7: InnstallasjonsDVDen kan ikke brukes til reparasjon


Anbefalte innlegg

Da jeg bygget pc'n min, kjøpte jeg Windows 7 Home Premium 64-bit SP1 (Engelsk).

 

Igår bootet jeg med denne dvd'n for å kjøre Repair, men fikk melding om at denne versjonen ikke kunne brukes til det. Skal jeg bare si f**k MS eller finnes det allikevel en løsning så jeg kan kjøre Repair?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor trenger du repair funksjonen? Hva er symptomene?

 

PC'n oppfører seg tidvis merkelig: Programmer henger en tidvis/en stund, musa låser seg og kan seile rundt på skjermen.

Håpet repair muligens kunne fixe dette da jeg ikke er i humør til å gjøre en clean install p.t.

 

Bruker Malwarebytes Anti-Malware og Emisoft Internet Security og iflg. dem er pc'n clean så jeg har slått fra meg ev. virusproblemer.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke skråsikker på dette, men jeg lurer på om at han har bygga en PC og setter den gamle harddisken i den og tror at han kan kjøre Repair på den for å slippe og formatere. Da vil du selvfølgelig få problemer.

 

Repair av eksisterende C:/ (SSD disk). Den ble nyinnkjøpt til denne pc'n

Lenke til kommentar

Hvordan booter du DVD - har du valg med/uten EFI boot? DVD må bootes på samme måte som SSD.

"The backup of machine with BIOS bootloader cannot be recovered by Setup Media booted from EFI Shell. Same for vice-versa."

 

Dette går meg en del over hodet.......

Jeg bootet fra DVD'n på ordinær måte; boot fra DVD. Hva menes med samme måte som SSD?

Jeg aner ikke/skjønner ikke dette med EFI Boot.

 

Jeg husker ikke hvor mange HD's jeg hadde i pc'n da jeg innstallerte Windows, men senere har jeg innstallert et lydkort og en HD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...