Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvilke ideer dere har om Total War, med tanke på nye spill, DLC og hva de kan forbedre. Personlig skulle jeg gjerne sett et spill som handler om USA og piratene, samt Spania og andre nasjoner som var aktiv. Man kan velge å være USA, Spania, pirater, Storbrittania og Frankrike. Dette er jo bare en ide og kan være en dum ide ettersom jeg ikke vet nok.

 

DLC vis tenker jeg at man kan introdusere muligheten til å være indianere, og at kartet kan være fra Canada i nord, til Argentina i sør. Nasjoner som Mexico kan da også komme inn, og Russland også, hvis de da eier område i nord.

 

Skulle gjerne sett muligheten til å kommandere vennlige styrker. Si at du skal angripe en by med ca 1000 soldater, og fienden har 1500. En alliert kommandant står mindre enn en "turn" unna, og har 2000 soldater. Man kan da sende beskjed eller komme med ønske om at de hjelper, både som gave eller i form av at hvis de hjelper deg, så får de betaling. 

 

Tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USA kan man jo spille som i Empire total war. Spania kan man jo være i flere av spillene. Hvilken tidsepoke tenker du på? Kunne jo vært gøy med et total war, hvor man har ett lite kart rundt mellom amerika på 16-17 tallet, hvor man kunne spilt som en pirat nasjon, ingen dum ide.

 

Selv har jeg alltid likt tanken om ett første verdenskrig total war. Har blitt diskutert mange ganger, å de fleste mener at spill serien ikke hadde passet så bra til denne perioden. Selv er jeg ikke like sikker...

 

Først og fremst, mener jeg serien trenger en helt ny grafikk motor. En grafikk motor som hadde taklet særdeles mye større kart, med MANGE flere enheter i slag. Blir tullete å ha mini hærer på noen få hundre mann, når man utkjempet slag som i virkeligheten hadde opp i mot 100 000 eller flere, f.eks i napoleonskrigene, her holder rett og slett ikke Napoleon og Empire total war sine mikro hærer.

Lenke til kommentar

Jeg tenker på 1650 - 1730, altså den såkalte gullalderen for pirater. Det kommer jo selvfølgelig an på hvor lenge man vil at det skal vare. Jeg liker ikke særlig mye tanken om at det bare er visse år, som i Napoleon:Total war. Noe som irriterer meg med det er at man kan virkelkg utvikle mye. Jeg kunne tenkt meg to muligheter, som tilpasses spilleren. Jeg vet at noen vil ha lengre campaigns, men en campaign som er 100-200 år lang er ikke ønskelig for alle. Man får utviklet mye, men det tar lang tid. Derfor kan man ha muligheten til å korte ned årene.

 

Man har mange fine muligheter, med mange aktive nasjoner. Med tanke på at pirater faktisk ikke bare angrep til sjøs, men også angrep byer, får man muligheten til å ha bakkestyrker og. Inspirasjon kan bli hentet fra de siste spillene. Jeg hater det økonomiske systemet i Rome: Total War, ettersom befolkningen ødela økonomien til byene.

 

Første verdenskrig er interessant. Jeg kan se det funke. Kan se det bli sluppet i 2018 som en slags 100års jubileum, og siden de holder på med Warhammer og skal slippe minst 3 DLC-er.

 

Grafikkem har forbedret seg sakte og sikkert. Elsker at de har gitt soldater en egen animasjon når de slåss. Kan tenke meg at som pirater burde en mulighet være å forandre på skipet og mannskapet.

 

80 mann i en skvadron? Det virker halvveis realistisk og halvveis gal. Mange tusen soldater er realistisk, og soldater har ikke tidenes moral. Kamper kunne blitt for lang, men jeg kan tenke meg til at hvis man dreper viktige personer i skvadronen så dør de. Da tenker jeg i retningen at de ikke får ordre, og etter en stund velger å flykte.

 

Gleder meg til å se hva de velger å gjøre!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Tja, jeg har nå lenge ønsket meg et TW spill som tar for seg 1900-2000 med den teknologiske utviklingen vi har hatt, og hvordan måten vi i vesten driver krigføring i resten av verden har forandret seg stort de siste 50 årene.

Lenke til kommentar

Total war funker ikke med musketter! Det med går med et skrik i shogun da det er lite skytevåpen og du trenger ikke en gang bruke de.

 

Men i empire og napoleonic er ting forferdelig, om du ser bort bra de ubrukelige kosmetiske sakene som uniformer (hvordan greier de å få absolutt alle uniformer feil!?)

Men formasjoner, taktikker er feil, aien takler det ikke. Slagene er for små.

 

 

Det de trenger å gjøre er.

 

1 større slagmarker.

2 betydelig større slag, si mist 15 000 for en vanlig campaign stack.

3. Holde seg til før stor bruk av krutt, så 800 fks til 1500 ekr.

4. Få en ny fuckings motor til spillet, en som er mer lik rome og medieval 2 enn de som kom senere.

 

Jeg ville lagd et medieval 3 spill fordi.

1. Taktikken er simplere

2. 15 000 er faktisk en stor hær under mye av middelalderen.

3. Medieval 2 hadde veldig kul oppgradering system der selv de første soldatene dine går fra bare spyd og skjold til å få lær, så brynje og så delvis plate rustning.

 

Et nytt spill i antikken hadde også vært kult, men da må den nye motoren takle slag opp mot 150 000 soldater.

 

Dette sier jeg som finner perioden 1500-1865 MYE mer intresant.

 

Jeg har ikke noe tro på et "pirat" spill, passer ikke i spill typen.

 

Små slag både til havs og på land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle de fått meg mer interessert i serien måtte de ha tatt flere spin-offs. Total War: Warhammer viser at TW i et fantasyspill kan fungere helt utmerket. Det igjen fører oss jo inn på tanken hva slags andre spill som kunne fungert her. Total War: Star Wars kunne blitt tøft. Kanskje satt til de nye filmene, så vi har stormtroppere, walkers (AT-AT, AT-ST osv) og så videre, men uten for mange jedier og sith. Noen må det være, men de må være få og vanskelige å ta.

 

Total War: Aliens kunne også ha vært tøft. Noen hundre marinesoldater på en side, noen tusen aliens på den andre. :)

Lenke til kommentar

Skulle de fått meg mer interessert i serien måtte de ha tatt flere spin-offs. Total War: Warhammer viser at TW i et fantasyspill kan fungere helt utmerket. Det igjen fører oss jo inn på tanken hva slags andre spill som kunne fungert her. Total War: Star Wars kunne blitt tøft. Kanskje satt til de nye filmene, så vi har stormtroppere, walkers (AT-AT, AT-ST osv) og så videre, men uten for mange jedier og sith. Noen må det være, men de må være få og vanskelige å ta.

 

Total War: Aliens kunne også ha vært tøft. Noen hundre marinesoldater på en side, noen tusen aliens på den andre. :)

 

Jeg har ikke spilt de siste par utgavene av Total War, men fra tidligere i serien har jeg en klar oppfatning av hva jeg synes de burde gjort annerledes.

 

Jeg mener, i likhet med deg, at de burde laget 'spin-offs', eller delt spillet i et par forskjellige spill med fokus på forskjellige ting. For meg var Total War et veldig bra strategispill på makronivå, med et veldig interessant element ved at man hadde ledere, på forskjellig nivå, som påvirket kvaliteten på alt fra bystyring til krigføring.

 

Problemet var, at fra dette perspektivet, så ble det å spille slagene 'juks' for meg. Det er som fotballmanagerspill hvor man kan spille kampene selv. Blir man tilstrekkelig god til å spille kampene så blir ikke strategidelen viktig.

 

Jeg tror også at denne blandingen av grand scale strategi, med rpg-elementet, kombinert med at man kan spille slagene, gjør at overføringen til nye tidsepoker kan bli vanskelig.

 

Forhåpentligvis kan de lage spill som fokuserer på makrostrategi og med ytterligere fokus på utvikling av og riktig bruk av ledere. Et spill hvor man har mer kontroll på populasjonen, hvor eksempelvis kvaliteten på militære enheter påvirkes av kultur i by/nasjon, av ledere, osv.

 

Og så kan de ta delen av spillet hvor man spiller slagene og gjøre hva ... de vil for min del. Det sucker uansett :p

Lenke til kommentar

 

Skulle de fått meg mer interessert i serien måtte de ha tatt flere spin-offs. Total War: Warhammer viser at TW i et fantasyspill kan fungere helt utmerket. Det igjen fører oss jo inn på tanken hva slags andre spill som kunne fungert her. Total War: Star Wars kunne blitt tøft. Kanskje satt til de nye filmene, så vi har stormtroppere, walkers (AT-AT, AT-ST osv) og så videre, men uten for mange jedier og sith. Noen må det være, men de må være få og vanskelige å ta.

 

Total War: Aliens kunne også ha vært tøft. Noen hundre marinesoldater på en side, noen tusen aliens på den andre. :)

 

 

Jeg har ikke spilt de siste par utgavene av Total War, men fra tidligere i serien har jeg en klar oppfatning av hva jeg synes de burde gjort annerledes.

 

Jeg mener, i likhet med deg, at de burde laget 'spin-offs', eller delt spillet i et par forskjellige spill med fokus på forskjellige ting. For meg var Total War et veldig bra strategispill på makronivå, med et veldig interessant element ved at man hadde ledere, på forskjellig nivå, som påvirket kvaliteten på alt fra bystyring til krigføring.

 

Problemet var, at fra dette perspektivet, så ble det å spille slagene 'juks' for meg. Det er som fotballmanagerspill hvor man kan spille kampene selv. Blir man tilstrekkelig god til å spille kampene så blir ikke strategidelen viktig.

 

Jeg tror også at denne blandingen av grand scale strategi, med rpg-elementet, kombinert med at man kan spille slagene, gjør at overføringen til nye tidsepoker kan bli vanskelig.

 

Forhåpentligvis kan de lage spill som fokuserer på makrostrategi og med ytterligere fokus på utvikling av og riktig bruk av ledere. Et spill hvor man har mer kontroll på populasjonen, hvor eksempelvis kvaliteten på militære enheter påvirkes av kultur i by/nasjon, av ledere, osv.

 

Og så kan de ta delen av spillet hvor man spiller slagene og gjøre hva ... de vil for min del. Det sucker uansett :p

Kommer aldri til å skje gimmicken til total war har alltid vært fancy slag og fin grafikk. De går aldri vekk fra det.

 

Vil du ha dype strategi spill kjøper du paradox spill. Vil du ha komplekse slag kjøper du et scourge of war spill.

 

Skal si at spillet "seven years war" er meget bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...