Gå til innhold

Nytt hovedkort til Intel Xeon E5-1650 C1 (V1)


Anbefalte innlegg

Prøver å finne hovedkort til min Intel Xeon E5-1650 C1. Virker litt håpløst, og for dyr/bra prosessor til å droppe den. Stod i en Dell sak, men hovedkortet begynte å hikke. Så leter nå etter nytt hovedkort.

 

Prøver å finne steder å kjøpe sånt i Norge. Noen tips?  så vidt jeg har skjønt går det ikke å sette min prosessor i nyere hovedkort beregnet for V2 og V3 modellen.

 

Brukt denne linken for å sjekke alternative hovedkort.

http://www.cpu-upgrade.com/CPUs/Intel/Xeon/E5-1650_motherboards.html

 

Noen hovedkort fra lista:

ASRock X79 Extreme11 EATX   P1.10
Gigabyte G1.Assassin 2 (rev 1.0) EATX 1.0 F9
Gigabyte GA-X79-UD3 (rev 1.0)   1.0 F16
Gigabyte GA-X79-UD3 (rev 1.1)   1.1 F16
Gigabyte GA-X79-UD3 (rev 1.x) ATX 1.x F10
Gigabyte GA-X79-UD5 (rev 1.0) EATX 1.0 F9
Gigabyte GA-X79-UD5 (rev 1.1)   1.1 F9
Gigabyte GA-X79-UD7 (rev 1.0) XL-ATX 1.0 F10
Gigabyte GA-X79-UP4 (rev 1.0)   1.0 F4
Gigabyte GA-X79-UP4 (rev 1.1)   1.1 F4
Gigabyte GA-X79-UP4 (rev 1.x) ATX 1.x F2
Gigabyte GA-X79S-UP5-WIFI (rev 1.0)   1.0 F4
Gigabyte GA-X79S-UP5-WIFI (rev 1.1)   1.1 F4
Gigabyte GA-X79S-UP5-WIFI (rev 1.x) EATX 1.x F2

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du trenger lete etter noe spesifikt hovedkort, kun EVGA jeg har hatt bøll med ift Xeon (det var på LGA1366-plattformen). Har en 1650 C2 selv, og har kjørt den i et ASRock og et ASUS, og pr nå står den iet av Gigabytene fra listen din.

 

Jeg må i hvert fall ha et hovedkort som støtter prosessoren min. Kan vel ikke bare bruke hvilket som helst LGA2011 kort?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Så lenge det ikke er en ES prosessor skal de aller fleste hovedkort fungere fint som er laget for 2011v1. Har du sett etter brukte server/workstation hovedkort på Ebay?

Lenke til kommentar

http://www.ebay.com/itm/ASUS-P9X79-LE-LGA-2011-Socket-R-Intel-Motherboard-/322028321646?hash=item4afa623b6e:g:fPIAAOSwxp9W2bwW

 

Men kanskje litt risky. 

Og så er det vel dyrt syntes jeg - og det der var vel noe av det billigste

 

Ja, hvis du synes den var dyr.. Her er ett kort som skal passe til prosessoren. http://www.ebay.com/itm/Gigabyte-Technology-GA-X79-UP4-LGA-2011-Socket-R-Intel-Motherboard-/252316604315?hash=item3abf3dd79b:g:twEAAOSwyjBW4pw3

Lenke til kommentar

Du har auksjoner som en mulighet, selvsagt. Hender endel fastprisannonser er priset for høyt, men auksjoner går stort sett for den reelle verdien. Ser det selges 2011-kort til rett over tusenlappen der, og det må sies å være helt kurant til en slik plattform :)

Skeptisk til å kjøpe brukt fra privatpersoner via ebay eneste. Hovedkort shippa fra USA hvor bildet er tatt mens hovedkort ligger på gulvteppet er et tilfelle. Funnet via forhandler et kort, men da bikka jeg 4500,- + mva

Lenke til kommentar

Hehe det er en Dell Precision T3600 jeg også har, er din helt defekt eller ?

 

Nå så. Først streika SSD disken, også en måned eller to etterpå så begynte den på nytt å nekte oppstart. Stoppa midt i opplastningsvinduet med dell logo. Er vel da den laster inn fra bios.

Den er ikke død, men nekter å komme forbi den opplastingen.

Endret av Aizaechaz-a
Lenke til kommentar

Min stoppet etter bios pga at den ikke finner boot enhet selv om rett disk er satt som første bootenhet i bios.

Den liker ikke at jeg forandrer instillinger i bios og hvis jeg resetter bios så er alt ok og den klarer å boote.

 

Hvis jeg feks setter usb som første i rekkefølgen vil den ikke klare å boote på ssd som er nr 2 i rekkefølgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...