Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få min far til å skaffe bredbånd


Anbefalte innlegg

Ærlig talt, hvor vanskelig kan det bli å finne ut av dette?

 

Først må du bare finne ut om adsl er tilgjengelig der du bor. Det gjør du her:

 

Nextgentel

 

firstmile

 

Tele2 nummersjekk

 

Personlig ville jeg gått for nextgentel sitt billigste om det er tilgjengelig. Det gir det relativt lav pris, men best ytelse totalt sett for lav pris. Bind deg til 2 år. Særlig med tanke på upload er ngt bra. Dette har mye å si i spill.

 

Er ingen av disse tilgjengelige får du komme tilbake igjen. Da kan det fort bli dyrere, med ulike radiobaserte el lignende. Kabeltv basert er kanskje ikke veldig i ålesudsområdet ? Ikke at jeg har vært der, så hva vet vel jeg :lol:

 

Edit: Kvalito.no byr også på adsl og er vel billigst, eller er det tiscali? Uansett har jaffal tiscali leveringsproblemer( 5000 i kø omtrentlig) pga stor respons på sine pris kriger. Hadde driti i dem om du skal ha noe med det første...

Endret av PålPot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit : Sjekka prisen opp, var 1000 kroner , jaja....vet bare at vi fikk det for 1 krone, men det kan skyldes at fattern jobber i telenor :) Trodde uansett ikke at det var så "dyrt", jaja er jo en engangsutgift da!!

Nå koster det null hos Online ADSL, men de må jo ha noe og lokke med så stusselig som resten av tilbudet er, svindyrt, bruksbegrensninger og full pakke....

Lenke til kommentar
Edit : Sjekka prisen opp, var  1000 kroner , jaja....vet bare at vi fikk det for 1 krone, men det kan skyldes at fattern jobber i telenor :) Trodde uansett ikke at det var så "dyrt", jaja er jo en engangsutgift da!!

Nå koster det null hos Online ADSL, men de må jo ha noe og lokke med så stusselig som resten av tilbudet er, svindyrt, bruksbegrensninger og full pakke....

Er fullt klar over dette! :) Vi hadde ALDRI (og jeg gjentar ALDRI) bestilt fra telenor hvis ikke ikke fattern hadde jobba der, ettersom vi da får en billigere pris og slipper den nedlastningsgrensen!

Men uansett kan være lurt å sjekke flere leverandører å se hvem som er billigst! Hvis f.eks. du finner ut at Tele2 er det biligste kan det kanskje være smart å si til fattern din at dette er et begrenset tilbud, og når det går ut blir det dyrere igjen, det funker alltid er nå min erfaring :)

Lenke til kommentar
Bluecom kunne også tydeligvis. men de hadde forholdsvis høye priser. Hvor lang tid tar det å surfe opp en gigabyte?

Du må da ikke finne på og gå for noe av Telenor sine tilbud, alt er bedre enn det.

1G er ingenting.

BlueCom hadde også den samme grensen tror jeg. Sett på ørten dusin tilbud og nå begynner det å gå i surr her.

 

Pcsupport kan iallefall levere her. Tussa har jeg aldri hørt om. Ellers er Tele2 bra. Men de er ikke her ennå.

Lenke til kommentar

PCS er absolutt verd pengene for sinde 378kroner i måneden og siden julekampanjen gir deg 0kr etablering så må da dette være en "deal" . Når det gjelder mimer/adsl.no så kan du så klart skaffe 512/384 litt billigere linje om man går opp til 2 år eller mere i binding .

 

Nå er jeg ikke helt enig at man skal binde seg så lenge men alt går da på kroner og ører . 0 i etablering eller gratis første måned , dette vil si 995kroner spart om man tegner PCS eller 305 kroner spart om man tegner Mimer/adsl.no .

 

For å si det mildt så er det både fordelere og bakdeler med begge men jeg er ihvertfall så fornøyd med PCS at jeg ville anbefalt å ta kontakt der .

Lenke til kommentar

Tror et bra argument vil være at DU betaler etableringsaviften(forutsatt at du kan hoste opp 700-1000kr ...). Da blir det ikke noen merutgifter for gamlefar. 3-400 pr månde må han jo ut med uansett! Kanskje han har ISDN? Da kan evt analog telefon gi billigere fastavgift ...

 

Begynn å sende mail/vitser/bilder fra skolen/jobb - da må han oftere inn å sjekke mailen = han bruker nettet mer. Når du allikevell må sitte der å lære han hvordan mailen hentes og leses, kan du vise han noen spennende sider som vg.no, hw.no, gulesider.no eller noe rettet mot evt hobby... Da kommer han til å bruke nettet enda mer!!! Til slutt kommer han og til å innse at 56K rett og slett ikke duger til dagens nettsider :)

Bakdelen er jo at du til slutt ikke slipper til på pcen lengre...

Lenke til kommentar
1000 kroner i etablering!!! Er det ikke gjør det selv pakke a? Ingen vits å leie noen til å instalere det! Det er meget lett å gjøre!!! Eller har du rett og slett bare en null for mye der?

 

Edit : Sjekka prisen opp, var 1000 kroner , jaja....vet bare at vi fikk det for 1 krone, men det kan skyldes at fattern jobber i telenor :) Trodde uansett ikke at det var så "dyrt", jaja er jo en engangsutgift da!!

De 1000 kronene går jo til nødvendig utstyr du trenger da .. så er ikke noen "avgift" ...

 

 

Argument:

 

"Jammen fatter'n .. .da kan du jo laste ned så myyye por-no du bare vil ... døgnet rundt" :):lol:

Lenke til kommentar

Jeg har også samme problemet..... Fattern påstår d blir for dyrt og ha ISDN og bredbånd...Grunnen til at vi fikk ISDN var jo det at jeg maste om det for leeeeennnngggeee siden, den gang var jo dette bra, dobbel hastighet av modem!!!! WOOOWWWW! AARRRG :grumpy: Noen som har noen ideer om hvordan jeg overtaler han til og ha både ISDN og Bredbånd, eller finnes d noen måter og bruke ISDN telefoner på Analog telefon linje?????

 

Jeg går for NGT den gang jeg får d i fremtiden (får jeg skal ha d)... noen som har noen arrgumenter for hvorfor jeg ikke burde velge NGT...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...