Gå til innhold

Windows 10 går til sleep ved inaktivitet


Anbefalte innlegg

Har en gammel laptop med windows 10. Den går i sleep ved inaktivitet, og jeg skjønner ikke hvorfor. Må vel gi litt mer info.

 

  • PC-en har alltid lokket igjen og er tilkoblet tv-en med HDMI (har Duplikat) som skjerminnstilling der
  • Den går IKKE i sleep når jeg streamer eller ser video.
  • Har satt alt jeg kan finne av powersettings til å ikke å gå i sleep-mode (altså ikke mens lokket er igjen og det skal aldri gå i sleep pga tid)
  • Screen-saver står på "None"

Kan ikke huske at jeg har stilt på noen andre innstillinger om dette tidligere. Dette var aldri et problem i windows 7, det oppstod først etter oppdatering til Windows 10. Det kan hende jeg husker feil nå, men jeg mener heller ikke at det var et problem i starten med windows 10, men kanskje det har kommet en update... 

 

Har forsøkt å søke rundt på nettet og har ikke sett noen andre løsningsforslag enn power-settings og screen-saver.

 

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare nevne det.

Finns et program som heter HDMIYO . Mange bruker dette for å force en resync av TV/HDMI etter våkning fra sleep. (hvis sort skjerm)

Noen har brukt det til å løse tilsvarende problem som ditt ( http://www.sevenforums.com/graphic-cards/387415-windows-7-goes-sleep-when-hdmi-monitor-turned.html )

 

I power instillinger påse at alle screen/display timere er "never/aldri"og allow to sleep er slått av.

Et godt utgangspunkt er power profil / always-on/high performance/max settings/ eller hva det heter hos deg.

 

Det kan være design i laptopper også som reduserer fullytelse (for kjøling) med lid down. Asus har visstnok noen slike.

Sett opp display til ikke å være duplisert , men kun vise på skjerm Y (hvor X er laptop panel)

Lenke til kommentar

 

Har nå lagt ved en pwrsettings-fil. (Om det er greit at jeg copy/paste'a fra cmd, sjekka ikke om en slik fil ble oppretta på noen måte med kommandoen).

Funker det? Ble fila laget av seg selv?

 

Nei, den gjorde ikke det, så det var greit at jeg tok copy/paste fra kommando-vinduet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...