Gå til innhold

Oppgradere fra z906


Anbefalte innlegg

Har greid å sprenge en høytaller på z906-anlegget, og vurderer sterkt å kjøpe noe annet. MÅ være bedre lyd, er også i tillegg glad i god bass. Anlegget kommet til å bli mye brukt til musikk på PCen. Er nogenlunde usikker på prisklassen, men alt i fra 1000-10000 er aktuelt. Så forslag i forskjellige prisklasser er absolutt et pluss.

 

Må ikke være 5.1. Lydkvalitet over antall høytalere, så om lyden er bedre med 2.1 enn 5.1, så er 2.1 å. Foretrekke, vica verse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes veldig mange typer anlegg, alt fra logitech, til Cerwin Vega og Klipsch.

 

Greit å si litt så man ikke anbefaler Klipsch RF-82 Mk1 med Klipsch R-115SW Subwoofer Aktiv 15", 400W, sort

Det burde klare å drive en kinosal på 50 kvadratmeter.

 

Selv har vel aldri logitech vært det beste, men på pris gir det mye for pengene.

Har selv ikke klart å sprenge høytalleren selv men har klart å få dårlig lyd hvis jeg spiller høyt.

Kan vel være brudd i en kabel eller ødlagt forsterker?

 

Det du burde ha i dag er HDMI eller optisk 5.1 lydutgang da RCA er litt tåplig og utdatert med 6 kabler.

Eller noe som er trådløs f.eks Sono men da blir prisen ganske stiv.

 

Du bør nok kanskje ha ekstern forsterker om du ikke vil ha aktive høytaller?

Problemet med små aktive høytaller er at de ikke spiller ofte så høyt, men da er forsterkeren tilpasset høytalleren så burde mere til å sprenge høytalleren. Men uansett kan det skje om man ha forsterket i tillegg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tror ikke man får tak i kraftigere logitech z906 som pc høytaller, vertfall, spørsmålet må heller bli aktive sub eller med seperat forsterker?

 

Dynavoice Magic Sub 8 v.3 Subwoofer 8" - Hvit Eik

 

Er vel kanskje noe av det samme som trådstarter har bare renere lyd ikke så mye luftblåser.

Har litt vanskelighet å tro subwoolferen har gått i stykker burde litt til før det skjer.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er i utgangspunktet ganske fornøyd med z906, men syntes ikke høytalerene kan spille så veldig høyt uten å bli veldig diskant. Liker mengden bass subben kan levere, men er kanskje ute etter litt høyere kvalitet på bassen, men hovedsaklig vil jeg ha bedre høytallere.

 

Det må ikke være et pc-system, bare kom med alternativer :)

 

Høytalerene trenger ikke å være like små, kan godt være gulvstående, eller vanlige høytalere, alt etter hva som fungerer best.

Endret av Furyon
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å ta en titt på audio pro t14. Audio pro er kjent for syk bass i små høytalere. Selv har jeg en audio pro allroom air one i stua, og det er definitivt det sykeste jeg har vært borti. Høres ut som jeg har en diger dedikert sub stående under bordet. Den samme bassen skal finnes i t14, og lydbildet er nok mye bedre i t14 enn i z906.

Skal jeg være ærlig synes jeg z906 har rævlyd i musikk, spesielt pga at mellomtonen er altfor svak.

Lenke til kommentar

XTZ lager gode suber. Du bør også velge sattelitter med gode og større elementer enn det z906 har. Det vil gi bedre lyd. Elementene er for små for å blende godt med suben og det gir et unaturlig hull i høyere bass og lavere mellomtone. Suben bør ikke ta frekvenser som er så høye at de kan retningsbestemmes i særlig grad. 70 Hz burde være absolutt max og helst lavere. Se også etter rolloff på responskurve på sattelittene, da ser du at du må opp i en viss størrelse før det ordner seg. Med andre ord bør sattelliten klare rundt 70 Hz uten demping, altså så nært 0 dB som mulig. Blend for all del inn suben ordentlig og faseutjevn og frekvensutjevn den gjerne med måle og kompenseringsutstyr, og aller helst bruk to stk for å tette hull du får av stående bølger.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å ta en titt på audio pro t14. Audio pro er kjent for syk bass i små høytalere. Selv har jeg en audio pro allroom air one i stua, og det er definitivt det sykeste jeg har vært borti. Høres ut som jeg har en diger dedikert sub stående under bordet. Den samme bassen skal finnes i t14, og lydbildet er nok mye bedre i t14 enn i z906.

Skal jeg være ærlig synes jeg z906 har rævlyd i musikk, spesielt pga at mellomtonen er altfor svak.

Hvordan er selve lyden? Om man ser bort i fra bassen. Vil jo ha god bass, men vil også ha en stor forbedring i forhold til lyden, liker ikke z906 så veeeldig godt

Lenke til kommentar

 

Anbefaler deg å ta en titt på audio pro t14. Audio pro er kjent for syk bass i små høytalere. Selv har jeg en audio pro allroom air one i stua, og det er definitivt det sykeste jeg har vært borti. Høres ut som jeg har en diger dedikert sub stående under bordet. Den samme bassen skal finnes i t14, og lydbildet er nok mye bedre i t14 enn i z906.

Skal jeg være ærlig synes jeg z906 har rævlyd i musikk, spesielt pga at mellomtonen er altfor svak.

Hvordan er selve lyden? Om man ser bort i fra bassen. Vil jo ha god bass, men vil også ha en stor forbedring i forhold til lyden, liker ikke z906 så veeeldig godt
T14 har jeg dessverre ikke hørt, alt jeg vet er at de har audio pro sin berømte bass.

Allroom air one derimot, er det ikke rart at den har fått stempelet "beste trådløse høytaler over 400 euro", noe den har fått av både LydOgBilde og Whathifi. Det strider imot naturens lover at man skal kunne få så mye bass ut av en såpass liten boks. Lydbildet ellers er rent og pent, og ingen frekvenser overskygger hverandre. Audio pro sine høytalere har en meget tøff måte å spille på, såkalt "engaging sound", som gjorde det ganske vanskelig og ikke like den.

 

Jeg har kun hørt audio pro t20, og de var ikke noe å skryte av, noe anmeldelsen til LydOgBilde får fint fram.

Jeg kan dog si med en gang at uansett hva du kjøper av audio pro, så slår det logitech på lyd.

Logitech er noe man kjøper til gaming eller film. Musikk duger de ikke for fem flate øre, det gjelder razer også.

 

Du kan også ta en titt på bose companion 20. Meget ren og klar lyd, med meget tydelig og crisp mellomtone. Eneste negative er at de kan høres litt boxy ut når du skrur opp om du sitter nærme, og at bassen kan ta litt over andre frekvenser i basstunge sanger.

De kan spille vanvittig høyt, har en ganske ok look, så de er verdt å sjekke ut. Til musikk er disse også i en helt annen liga enn z906.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...