Gå til innhold

*MIN MOD! og vannkjøling


Anbefalte innlegg

Endelig etter mangfoldige timer i garasjen, kjelleren og andre usosiale deler av huset kan jeg endelig presentere for dere min mod!

(Håper billedstørrelsen er ca riktig, hvis ikke, beklager..)

Spesifikasjoner står nederst, mens ellers er det er Aero S203 kabinett som utgangspunkt.

 

Først en liten overwiew:

P1000025(1).JPG

Her kan dere se selvinsatt plexi i toppen og siden, med vifter i begge platene.

Foran er det modda Sunbeam rheobus, jeg ville ha en lysdiode som økte proposjonalt med hastigheten så jeg borret, koblet og satt inn en ny diode på hver kanal som er koblet rett på utgangen. *grin*

Under er CoolerMaster aerogate 2 som holder et lite øye med tempraturene og justerer hastigheten for noen av viftene. Nederst er det originalt en luke med USB kontakter bak, men den har jeg kuttet ut, satt inn gitter og satt lysdioder bak. Katodebryteren er på panelet over cd-romen.

Jeg skal få satt in cover over den tomme diskettstasjon bay`en.

 

 

 

P1000016(1).JPG

Dette må jeg si at denne delen er jeg litt ekstra stolt av, her er plexi satt i toppen og festet med popnagler(ikke no lim her nei! :D ).

Deretter har jeg borret med hullbor for å få helt runde 80mm hull til viftene, i likhet med siden.(ikke lett!) Jeg synes de grå/sølv naglene gjør seg godt sammen med det svarte kabinettet.

 

 

 

 

P1000028edit.JPG

Her er et bilde fra baksiden. Jeg må si at det er en original festemetode for min AC evo240 radiator. Jeg har brukt bolter som en "stand off" så hele radiatoren kom ca 5-6cm ut fra baksiden av kabinettet.(grunnet plassmangel inni). Siden denne radiatoren bare har festemuligheter på den ene siden betydde dette at jeg måtte borre nye hull i radiatoren for å få festet den, men det gikk greit.

Selv om denne festemetoden er litt upraktisk på LAN så har det sine fordeler ved at radiatoren blir kjølt av kald luft og den varme luften fra radiatoren kommer ikke inn i kabinettet. :D

Her kan man også se at sidevinduet er festet med nagler.

 

 

 

 

 

P1000022(1).JPG

Og til slutt noen bilder av vannkjølingen. Det er koblet pumpe-radiator-cpu-NB-tank. Magnum 478 cpu-blokk og AC twinplex NB blokk, alt med et et hellig lag Arctic Silver 5 bak *grin* .

Pumpa er en Eheim 1048 og tanken (som du ikke ser) en AC aquatube.

 

Må til slutt nevne Butikkene jeg har kjøpt av: Microplex, 3dfxcool og Komplett

Og selvfølgelig Overklokking.no og brukerene her som har gitt meg inspirasjon og hjulpet meg på vei!

 

Håper på noen tilbakemeldinger. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst vil jeg takke så mye for den positive responsen! :-)

 

1. Jeg har nå brukt rundt 3-4000 kroner på mod, har ikke holdt helt telling.(inkludert vannkjøling)

2. Når det kommer til alle fargene så kan jeg si meg enig i at det ble litt mye forskjellig, men jeg er en fan av juletre effekten! *grin*

3. Får se om jeg får lagt opp flere bilder etterhvert, tar nok i så fall noen få dager.

4. Beklager å skuffe dere men det er nok en vanlig kobberblokk, dårlig lyssetting på bildet.

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...C24035&toc=5432

Endret av Koffe
Lenke til kommentar

Det der var en modd det var mer klasse over! Kjempebra lysbruk, er som en bitteliten regnbue, og ellers en godt gjennomført modd! Kanskje et litt kjedelig vindu, det er enkelt å skue en god kabelfloke (rydd opp i den ;) ) men ellers en modd som er hevet langt over gjennomsnittet her på forumet!

Nice work!

Endret av Flop|s
Lenke til kommentar

Temperaturene er gromme! ved 3,2 GHz idler jeg på ca 22 grader, load 26-28 så her er det muligheter for videre klokking. :yes:

Chipsettet ligger på ca 25 grader, noe høyere ved load.

På bildet ser det ut som det er et vanvittig kabelrot, men jeg kan forsikre dere om at bildet gir litt feil intrykk og dessuten har jeg nå trykket kablene lenger inn i den tomme 5 1/4 bayen.

Jeg har brukt stikksag til å kutte alt sammen. Det er en liten utfordring i hjørnene da., jeg anbefaler bruk av masse maskeringsteip under arbeidet, jeg brukte nesten 2 ruller. Har ingen erfaring fra dremel eller nibbler så jeg har ikke noe å sammenlikne med. Jeg brukte riktignok slipeverktøy på dremelen for å pusse der jeg kuttet.

 

++ Jeg glemte å nevne det i den originale artikkelen men hvis dere ser bak på kabinettet bak så har jeg kuttet ut de originale viftegrillene og 2 av de 4 foran, selv om de var gode fra før.. ville ha på egne gullgriller :-)

Lenke til kommentar
Sitlig kabinett. Men du bør ikke ha flere farger. Da blir det for mye av det gode. Gjorde seg med popnagler (Hvor kjøpte du det, og hva trenger du for å feste dem?).

 

Det eneste som mangler er en sånn soundcontrol til alt lyset. Hadde vært dritstilig (selv om du ender med epilepsi etter 30min)

Popnagler er superlett.

Du får kjøpt ferdige "sett" på byggmix, byggmakker etc, husk å handle til en ekstra pakke med nagler da disse naglene som følger med settet, tømmes fort.

Jeg brukte nagler på min topp her om dagen og fikk tatt noen bilder av metoden.

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...