Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Noen veker inn i tidelig sommerferie og jeg tror jeg holder på å gå fra vettet uten Vive og en skikkelig datamaskin  :blink:

 

 

Noen greier jeg kom over på Reddit i dag.

 

Valve gir vekk en bunch med prototype saker til interesserte:

Skulle likt å se Oculus eller Sony gjøre noe slikt  :p

 

Introducing SteamVR Collectibles

https://steamcommunity.com/games/250820/announcements/detail/3062859752419079879

post-56355-0-10012800-1497947836_thumb.png

 

Dette er kuuuult! Når SteamVR Home er ute av Beta skal jeg ta meg en god runde for å samle og dekorere hjemmet mitt. Men ikke før Beta er over for Home. Er en fare for at det man gjør der blir tilbakesatt, skjedde med meg etter at jeg hadde brukt litt tid på dekorasjoner.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen ide på når den dukker opp her i vesten ?

VRCircle: Now for the big question. For international customers such as those in the US and Europe. When do you expect to ship to them?

Frank: Expected to ship in Q3 2017. Right now, the unit is complete, and we are already shipping to Chinese customers. Currently, we are working on FCC approval. Right now they test the unit, we make a few changes, and they test again.

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/6hm1s1/tpcast_20_to_europe_status/

 

Det er alt jeg vet så langt.

Lenke til kommentar

Advanced Knuckles Interaction System

http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=953648265

I've been working with Valve for some time and I'm happy to share this tech demo showing off the truly awesome capabilities of their new Knuckles controllers!

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/6j54u4/ive_been_working_with_valve_for_some_time_and_im/

 

Because of how cool/flexible/physics driven this system is, plus the awesome finger tracking on Knuckles, you can interact with everything, pick stuff up, throw it, flick it, pinch it, etc. all without actually pressing any buttons. I think this is significant because it frees up buttons for other uses in the app, and it's just way more immersive overall.

 

Vi vet at Valve har ansatt flere indie utviklere for en tid tilbake. Viser seg at teamet bak Vertigo nå jobber for Valve. 

 

Vertigo på Steam:

http://store.steampowered.com/app/465430/Vertigo/?l=norwegian

 

 

Mitt første møte med Vertigo folka var denne lille saken :p

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Ser ut til at Raw Data nå får PvP og bevegelse med trackpad!

 

Twitch Stream fra en Closed Beta som pågår nå.

https://www.twitch.tv/videos/153955820

 

 

I just got done w/ a 3 hour session of Raw Data's closed PvP beta.

https://www.twitch.tv/videos/153955820

It is so much damn fun, and incredibly polished for a closed beta. The game ran super well (minus some desync issues from time to time) and felt completely ready to release. Classes felt like they were balanced and each had their counters. The abilities worked great and the pace and capture the hill style gameplay was awesome. I was NOT expecting there to also be three brand new maps + power ups scattered across each battlefield. There is stealth and an overshield and they have respawn points on the map that create points of contention before going to the center objective. ITS SO GOOD!

It gave me an Overwatch vibe FOR SURE but also had hints of halo and call of duty in terms of power ups on the battlefield and the speed of play. Its an amazing mix. This is guna make Raw Data probably the best VR game on the market.

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/6j5yyy/raw_data_pvp_is_amazing/

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Har hørt lite snakk om tredemøller til VR det siste året. Virker ikke som om det er noe særlig fokus på det. 

 

Men er det virkelig behov for det?

 

Diskusjonen nå går på å legge til rette for flere metoder for kunstig bevegelse slik at hver enkelt velger det som er mest komfortabelt.

 

Etter at jeg begynte å spille Vivecraft med kunstig fri bevegelse så har jeg igrunn ikke savnet noe annet. Synes det fungerer veldig godt i store åpne verdener uten at jeg blir dårlig slik tilfellet ofte er når jeg spiller sittende med gamepad. De fleste spill legger til rette for en eller annen variant av denne typen bevegelse hvor man står og beveger fremover i den retningen man ser. Dette kombinert med et tomt rom på noen få meter i hver retning slik at man kan ta noen steg så er det i grunn ikke noe behov for noe mer. 

Lenke til kommentar

Har hørt lite snakk om tredemøller til VR det siste året. Virker ikke som om det er noe særlig fokus på det. 

 

Men er det virkelig behov for det?

 

Diskusjonen nå går på å legge til rette for flere metoder for kunstig bevegelse slik at hver enkelt velger det som er mest komfortabelt.

 

Etter at jeg begynte å spille Vivecraft med kunstig fri bevegelse så har jeg igrunn ikke savnet noe annet. Synes det fungerer veldig godt i store åpne verdener uten at jeg blir dårlig slik tilfellet ofte er når jeg spiller sittende med gamepad. De fleste spill legger til rette for en eller annen variant av denne typen bevegelse hvor man står og beveger fremover i den retningen man ser. Dette kombinert med et tomt rom på noen få meter i hver retning slik at man kan ta noen steg så er det i grunn ikke noe behov for noe mer. 

Vel, jeg har i flere år hatt lyst på virtuix omni, men den er ikke tilgjengelig for vanlige dødelige ennå, plus jeg trenger også stor nok stue til det, noe ejg får om 2 uker når jeg flytter.

Lenke til kommentar

Blir nok å kjøpe det jeg også, samme med Fallout 4 VR. Men jeg er litt skeptisk etter følgende (gå til 1:29:44):

 

 

Doom is Bethesda’s best VR game—and that’s bad news for two major “VRPGs” 

https://arstechnica.com/gaming/2017/06/doom-is-bethesdas-best-vr-game-and-thats-bad-news-for-two-major-vrpgs/

 

På Skyrim så kan det jo være en begrensing med PSVR som skaper dette problemet som de nevner i videoen over, forhåpentligvis gjelder dette ikke på PC. 

 

Både Skyrim og Fallout kan lide av at de er porter av eldre spill laget for skjerm og ikke VR. Doom VFR derimot ser ut til på bli noe helt annet siden det er ett helt nytt spill laget for VR og ikke en port av skjerm versjonen.

 

Men jo ja jeg gleder meg fortsatt, forventningene er bare skrudd ned et hakk.

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/6hp073/tested_podcast_quick_impressions_fallout_4_vr/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...