Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lær av dette Telenor!


Anbefalte innlegg

Lest litt hva dere sier, er noen i det heletatt klar over hvor mange miliarder som kommer til å gå med på et slikt prosjekt? Dere syter jo som bare faan, her bor vi i verdens beste land, så sitter dere så griner så tåra renner pga dere ikke får verdensraskeste internett forbindelse? Herregud ta dere sammen. Ikke nok med at de fleste av dere griner om at prisene er så høye, men dere forlanger at hver å enkelt av oss skal få alt påspandert av staten. Er det bedre med 100mbits linje til alle å ingen skole? Eller skal de kutte eldreomsorgen? Eller kanskje politi og brannvesenet i noen år? Enn så perfekt verden hadde vært hvis vi alle kunne hatt fiber!?

 

Skjerp dere, de fleste kommer til å få adsl iløpet av noen år. Hvor mange år tok det før alle hadde telefon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lest litt hva dere sier, er noen i det heletatt klar over hvor mange miliarder som kommer til å gå med på et slikt prosjekt? Dere syter jo som bare faan, her bor vi i verdens beste land, så sitter dere så griner så tåra renner pga dere ikke får verdensraskeste internett forbindelse? Herregud ta dere sammen. Ikke nok med at de fleste av dere griner om at prisene er så høye, men dere forlanger at hver å enkelt av oss skal få alt påspandert av staten. Er det bedre med 100mbits linje til alle å ingen skole? Eller skal de kutte eldreomsorgen? Eller kanskje politi og brannvesenet i noen år? Enn så perfekt verden hadde vært hvis vi alle kunne hatt fiber!?

 

Skjerp dere, de fleste kommer til å få adsl iløpet av noen år. Hvor mange år tok det før alle hadde telefon?

Amen :yes:

Lenke til kommentar
Det kan jo være det kommer 100Mb\s linjer her i norge også om ikke SÅ mange år. Husker for 3 år siden, da var det temmelig bøst å ha ISDN(eller kanskje det var LITT lengre enn 3 år siden). Og nå er det vanlig å ha ADSL. Har du ISDN nå blir du mobbet

56k her :)

Og ja.. de mobber meg på skolen

Lenke til kommentar
Men jeg kan nesten garantere at dem allerede da visste om adsl og fiber.

Telenor la sine første fiberkabler rundt 1980, norges første sjøkabel basert på fiber gikk mellom Aurland og Flåm, landkabel var vel i Øst eller Vestfold?

ISDN-satsningen begynte på alvor i forbindelse med OL på lillehammer tror jeg, det var nok ytterst få som hadde tenkt tanken på internett i heimen i de dager.

Bygge et spredenett med fiber koster vanvittig mye penger, der det er penger og tjene så bygges det ut se f.eks lyse.

Var i Aurland og Flåm for noen uker siden... :)

Lenke til kommentar

Jeg ler så jeg griner når jeg leser enkelte av innleggene postet omkring Telenor, ikke bare her, men over hele hw.no-forumet...

 

Det er så mye useriøse, håpløse og horrible innlegg uten mål og mening.

 

Dere må da selv vite at dette koster penger. Samme gjelder mobil- og fasttelefonnett.

GSM-nettet i Norge består stort sett av kun Telenor og Netcom - Alle andre aktører leier av disse, av den enkle grunn at det er billigere å leie enn å bygge.

 

Slik er det også med Telenor.

 

Jeg skulle likt å visst hvor mange av dere som hadde hatt ADSL hvis Telenor var statsstyrt - for bredbånd + politikk går svært dårlig sammen.

 

Telenor er ikke roten til alt ondt, Telenor har gjerne høye priser, men de har da vitterlig slitt for å få bygge ut nettet i Norge slik at snørrvalper på 14 år som får bredbånd av foreldrene, i det hele tatt skal få det privelegiet.

Lenke til kommentar

Det er en ting med Sør Korea som er en stor forskjell fra Norge og Sverige for den saks skyld. De er rundt 50 millioner der på et ganske lite land og dermed tett befolket. Noe som vil lettere vil gjøre det enklere å tjene penger på noe skikkelig bredbånd.

 

Jeg tror en del her nærmest elsker å hate telenor og slenger dritt ut om telenor. Kan vel tildels være enig med noe av det de sier.

Lenke til kommentar
nei nei, nå skal jo folka melkes for ADSL penger (med nedlastnings begrensning) i flere år framover (slik som med isdn).

Er det ikke flott at folk har et valg, _ingen_ må kjøpe dette tullet Online ADSL så de som velger dette har gjort det av fri vilje.

..morn du.... sender en hilsen fra kringsjå studentby, som ikke har innlagt internettoppkobling (bare noen få utvalgte blokker) og som forteller meg at det eneste firmaet jeg får lov til å bruke hvis jeg vil legge inn ADSL privat er Telenor! Jeg som trodde monopolet var borte. (Tok forresten 1 mnd fra bestilling til jeg kunne begynne å høste av mine 10 gigabytes pr. mnd, etter at pakken var blitt sendt til feil addresse + mye annet tull.)

 

..Alt det, når jeg kunne fått NextGenTel's hybeltilbud med samme hastighet, ingen begrensninger og over 100 kr. billigere pr mnd! Sitter her med dårlig samvittighet for 10gigabyte-kvotaen min hver gang jeg skal se web-TV :grine:

 

Kjente en som har jobbet i telenor, han kalte bedriften for ett eneste stort rotereir.

 

edit: hah, forumet lar meg ikke skrive tele(h)or, gjør det automatisk om til telenor.. det er et komplott!

Endret av Federisco
Lenke til kommentar
Les og lær Telenor ;-)

Dette var å lese i itavisen i dag:

"

Sør-Koreanske myndigheter vil bygge ut et bredbåndsnett som gir alle innbyggere i landet 100 Mbps rett i veggen.

 

Infrastrukturen kalles BcN (Broadband Convergence Network), og skal sørge for formidling av tv, Internett og telekommunikasjon til en rekke forskjellige apparater. Det skriver Infoworld i dag.

Meldingen sier ingen ting om når nettet skal stå ferdig, men innen 2010 skal prosjektet ha skapt 370.000 arbeidsplasser. Kostnadene er beregnet til 80,4 milliarder dollar.

 

Sør-Korea er regnet som verdens ledende bredbåndsnasjon med 11,3 millioner bredbåndsbrukere i en befolkning på 48 millioner."

 

:wow:  :wow:  :wow:

litt overkill kanskje?

 

ville jo være komplett idiotisk av Norge og bruke 300mrd på å skaffe alle 100Mbit nett, nesten halve olje fondet for svarte,.. man burde heller gi økonomisk støtte(i litt mer moderate former) til selskaper som Lyse, som bygger ut fiber nettet.

Endret av AMD-guru #1
Lenke til kommentar
..morn du.... sender en hilsen fra kringsjå studentby, som ikke har innlagt internettoppkobling (bare noen få utvalgte blokker) og som forteller meg at det eneste firmaet jeg får lov til å bruke hvis jeg vil legge inn ADSL privat er Telenor! Jeg som trodde monopolet var borte. (Tok forresten 1 mnd fra bestilling til jeg kunne begynne å høste av mine 10 gigabytes pr. mnd, etter at pakken var blitt sendt til feil addresse + mye annet tull.)

Og hvorfor fikk dere ikke det?

Hvem dikterer at dere må bruke Telønor?

Lenke til kommentar
Les og lær Telenor ;-)

Dette var å lese i itavisen i dag:

"

Sør-Koreanske myndigheter vil bygge ut et bredbåndsnett som gir alle innbyggere i landet 100 Mbps rett i veggen.

 

Infrastrukturen kalles BcN (Broadband Convergence Network), og skal sørge for formidling av tv, Internett og telekommunikasjon til en rekke forskjellige apparater. Det skriver Infoworld i dag.

Meldingen sier ingen ting om når nettet skal stå ferdig, men innen 2010 skal prosjektet ha skapt 370.000 arbeidsplasser. Kostnadene er beregnet til 80,4 milliarder dollar.

 

Sør-Korea er regnet som verdens ledende bredbåndsnasjon med 11,3 millioner bredbåndsbrukere i en befolkning på 48 millioner."

 

:wow:  :wow:  :wow:

litt overkill kanskje?

 

ville jo være komplett idiotisk av Norge og bruke 300mrd på å skaffe alle 100Mbit nett, nesten halve olje fondet for svarte,.. man burde heller gi økonomisk støtte(i litt mer moderate former) til selskaper som Lyse, som bygger ut fiber nettet.

Nei la oss kaste bort alle olje-pengene på 100 Mbit, gjør ikke noe om vi må bytte det, da dette er tregt og lamt...er i hvert fall 5 år til ;)

 

Nei, bare gi opp det, vil man ha rask internett må man flytte til en plass der di har det.

Lenke til kommentar

nå skal dere få høre en morsom histrorie:

 

kommunen bestemte seg for at her skulle det bli dsl utbygging for hele gjengen, annbud ble hentet inn og "vinner" bestemt.

 

utbygginga kom godt i gang og jeg la inn bestilling, fikk så beskjed om at de hadde fått høre fra telenor at det var noe med linja (for lite par med ledere eller noe sånt) så måtte den byttes (ca 500 meter som var problemet). men siden det ikke var telenor som skulle levere tjenesten måtte det bli tjenesteleverandør eller linje bruker som betalte skiftet. gjett hva summen var. 15000kr for å skifte 500 meter med opphengt kabel. så her sitter jeg fortsatt me modem og fyller telenors lommer :( (ja jeg veit jeg skulle ha skifta leverandør for lengst men så var det dette med epostadressa da)

Lenke til kommentar
..morn du.... sender en hilsen fra kringsjå studentby, som ikke har innlagt internettoppkobling (bare noen få utvalgte blokker) og som forteller meg at det eneste firmaet jeg får lov til å bruke hvis jeg vil legge inn ADSL privat er Telenor! Jeg som trodde monopolet var borte. (Tok forresten 1 mnd fra bestilling til jeg kunne begynne å høste av mine 10 gigabytes pr. mnd, etter at pakken var blitt sendt til feil addresse + mye annet tull.)

Og hvorfor fikk dere ikke det?

Hvem dikterer at dere må bruke Telønor?

SiO, Studentsamskipnaden. Måten jeg ble fortalt det på ga meg inntrykk av at de hadde en avtale med Telenor. For å bruke en ironisk smiley...: :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...