Gå til innhold

Neste år kommer mobiler med norsk super-kameralinse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

"Vi har fått inn rikelig med kapital og neste år skal selskapet på børs"

 

Hvorfor i alle dager vil de det?

 

Fordi det er en fin måte å skaffe seg midler til investering på?

 

 

Nei. Det er ikke en fin måte. Det er et helvete og den eneste grunnen til å gå på børs er 1) du greier ikke finansiere opp selskapet gjennom investorer (Tesla er et godt eksempel her) eller 2) Aksjonærene er interessert i å selge hele eller deler av portefølgen.

 

Å gå på børs før produktet er på markedet og før det har bevist hva det kan høres veldig underlig ut. Det er ikke så vanvittig kapitalkrevende det de gjør.

Lenke til kommentar

 

 

"Vi har fått inn rikelig med kapital og neste år skal selskapet på børs"

 

Hvorfor i alle dager vil de det?

 

Fordi det er en fin måte å skaffe seg midler til investering på?

 

 

Nei. Det er ikke en fin måte. Det er et helvete og den eneste grunnen til å gå på børs er 1) du greier ikke finansiere opp selskapet gjennom investorer (Tesla er et godt eksempel her) eller 2) Aksjonærene er interessert i å selge hele eller deler av portefølgen.

 

Å gå på børs før produktet er på markedet og før det har bevist hva det kan høres veldig underlig ut. Det er ikke så vanvittig kapitalkrevende det de gjør.

Bra vi har en ekspert her i huset som kan fortelle hele verden at de tar feil.... /s

 

Kan du linke til kilden din på hvor mye kapital de trenger?

 

Anbefaler deg å lese litt mer. For eksempel her:

https://www.quora.com/Why-should-a-company-go-public-at-all

Lenke til kommentar

 

 

 

"Vi har fått inn rikelig med kapital og neste år skal selskapet på børs"

 

Hvorfor i alle dager vil de det?

 

Fordi det er en fin måte å skaffe seg midler til investering på?

 

 

Nei. Det er ikke en fin måte. Det er et helvete og den eneste grunnen til å gå på børs er 1) du greier ikke finansiere opp selskapet gjennom investorer (Tesla er et godt eksempel her) eller 2) Aksjonærene er interessert i å selge hele eller deler av portefølgen.

 

Å gå på børs før produktet er på markedet og før det har bevist hva det kan høres veldig underlig ut. Det er ikke så vanvittig kapitalkrevende det de gjør.

Bra vi har en ekspert her i huset som kan fortelle hele verden at de tar feil.... /s

 

Kan du linke til kilden din på hvor mye kapital de trenger?

 

Anbefaler deg å lese litt mer. For eksempel her:

https://www.quora.com/Why-should-a-company-go-public-at-all

 

 

Hvis du leser den lenken du postet så ser at argumentene som listes opp der på hvorfor ikke gå på børs er omtrent de samme som jeg lister opp. Dette er i og for seg godt kjent materiale. Siden Polight vil gjøre det motsatte er det grunn til å spørre om hvorfor de så ivrige på å gå på børs.

 

Venture-markedet for å samle privat kapital er langt trangere nå enn for bare to år siden - men Polight sitt produkt ser jo fantastisk ut - så jeg kan ikke helt se for meg at de burde ha noe som helst problem med å få tak i relativt substansielle mengder kapital. Å gå på børs før du har et produkt som har vist seg levedyktig i markedet er en risikofylt affære - de risikerer bli fullstendig ignorert samtidig som de påfører seg selv en haug med krav (sterke begrensninger på hva de kan si, rapportering av resultater) som for mange børsnoterte virksomheter oppfattes som en enorm stein rundt halsen. Mange selskaper mister jo mye moment når de går på børs.

 

Helt ærlig så vet jeg ikke hva de vil koste å produsere produktet deres. Men i og med at de går inn i et consumer-produkt så er det begrensninger på hvor mye de kan ta for produktet ($1?). Og jeg er temmelig sikker på at det finnes penger nok i verdens VC-fond (evt. Private Equity - hvis de er klar for det) og vilje nok til å funde dem om produktet holder hva det lover. Derfor spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...