Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lov med ubrukte tilkoblinger vann og avløp?


Anbefalte innlegg

En tidligere beboer i min leilighet har hatt kombi vask/tørk og benkoppvask på kjøkkenet. Siden det er felles vaskemaskin på bygget og jeg heller vil ha mer benkeplass enn privat klesvask, har jeg kjøpt en under-benk-oppvaskmaskin. Men da ender jeg opp med et par "løse tråder" under kjøkkenbenken. Er dette lov, eller må jeg få en rørlegger til å fikse det slik at alle avløp og tilkoblinger er i bruk?

post-69468-0-57362800-1456509094_thumb.jpg

Mulig jeg bare kan ta bort den splitteren og koble oppvaskmaskinen rett på den forrige kranen. Men det blir fortsatt et avløp som vender ut i løse luften. Vet ikke om det er farlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Går fint ende rør, bare pass på at det er tett, og at det ikke er bøy på det avløpsrøret som ikke er bruk om det er koblet på flere avløp slik at det ikke kan samle seg dritt der.

Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt en endeplugg og satt på vannkranen slik at om av en eller annen grunn kranen skulle bli skrudd på slik at den drypper så vil ikke vannet komme ut.

Og det åpne avløpet er på riktig side av vannlåsen, altså er det ikke noe gass å tenke på. Men alltid fordel å tette igjen.

En slik bør funke, om det er 5cm hull

http://www.biltema.no/no/Bygg/VVS/Ror-og-rordeler/Avlopsror-og-rordeler/Avlopsror-endestopp-2000030181/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...