Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kjemi 2 eller IT 2?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er veldig usikker på om jeg skal ta kjemi 2 eller it 2?

 

Jeg ligger på 5-6 i kjemi, og 5-6 i IT også. Jeg synes kjemi er veldig spennende, og er et av de fagene jeg kan sette meg ned å jobbe med uten å liksom måtte, hvis dere skjønner hva jeg mener. It-læreren min er veldig chill, og vi gjør egentlig ganske lite i timen, bare følger boka. 

 

Veldig usikker, da jeg har valgt IT, men siden jeg fikk 6 på siste kjei prøve vurderer jeg kjemi 2 sterkt, iogmed at det også er et av mine favoritt fag. Er sånn middels god i regning. 

 

Problemet ligger egt i eksamen, da de som har kommet opp i IT tidligere har strøket eller fått mindre enn 3. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er sant. 

 

Jeg har lyst til å bli noe innenfor teknologi, tenker meg ihvertfall ingeniørstudiene på NTNU, og innenfor der heller jeg vel mot Elsys, kybernetikk og robotikk eller datateknologi. Så egentlig heller det mot IT, men er mest redd for karakterene. 

Lenke til kommentar

Du burde også tenke på at du ikke ønsker å stenge dører. Ved å ta kjemi 2 stenger du ikke døren for f.eks medisin. Selv om det virker usannsynlig at du skal ta en slik utdanning, er det allikevel greit å helgardere når man allerede har gode karakterer. Merk at kjemi 2 har vesentlig mindre regning enn kjemi 1 (om pensumet ikke har endret seg de siste 3 årene) og mange opplever å gå ned i karakter. Vil også være en fordel å ha litt kjemikunnskaper på enkelte ingeniørlinjer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville valgt kjemi 2. Har en dårlig erfaring fra IT2, kan være fordi læreren vår egentlig ikke hadde lærerkompetanse(?) i det faget.

Vi lærte hovedsaklig bare enkel programmeringssyntaks, og å lage animasjoner i ActionScript - sistnevnte er jeg ganske sikker på aldri blir brukt. Hovedspråket i IT2 var C# med .NET, men kan sikkert variere fra skole til skole.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du liker kjemi så ta det. Mitt inntrykk er at IT2 dessverre fortsatt holder et altfor lavt nivå landet over. Du kan lære deg langt mer på egenhånd hvis du har interessen, og om ikke så lærer du det på universitetet det første semesteret.

 

Tar man bare IT2 ligger man foran de første tre ukene i datafagene på Informatikk eller datateknikk. Har man lært seg ting på egenhånd kan man ha en fordel ut første semester. Etter det stiller så godt som alle likt videre. Det eneste IT1 og 2 er godt for er gi en liten innsikt i hva faget er, og å vekke interessen til noen få. Det faglige nivået på pensum er elendig.

Endret av hernil
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...