Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Høy kvalitet på dette spillet ser det ut som. Virker interessant. Men håper jeg får spilt det med knuckles kontrollere og et annet headset enn Rift. Kjipt hvis det blir under performance på andre VR sett. Den smellen har jeg gått på tidligere. Har kjøpt flere spill på oculus store som jeg i grunn angrer på siden det alltid har vært problemer for meg, har bare noen knappe timer i hvert enkelt spill der via revive. Håper at det vil bli bli bedre i tiden fremover med større likhet kontrollere imellom og felles standarder slik som OpenXR.

 

Mer om spillet her.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Live hver søndag:

Godt at det finnes andre hardcore VR interesserte der ute, kanskje til og med mer enn meg. 

 

Litt stille her inne og i norsk media generelt, noe jeg synes er rart i og med en så spennende og revolusjonerende teknologi som VR, eller kanskje det bare er meg som synes VR er i overkant interessant. Vel jeg har alltids reddit å fordype meg i. Postet nylig denne på reddit og fikk litt svar: 

What VR games and tech are you looking forward to this year and in the near future?

https://www.reddit.com/r/virtualreality/comments/aot3dz/what_vr_games_and_tech_are_you_looking_forward_to/

 

 

Lenke til kommentar

Kjøpte The Invisible Hours på salget som var. Anbefaler det veldig! Skikkelig spennende historie som dro meg inn. Har brukt 11 timer på "spillet" (interaktivt teater?) og 89% på achivements. Mangler et avisutklipp og 3 hemmeligheter jeg ikke kan finne.

 

https://store.steampowered.com/app/582560/The_Invisible_Hours/

 

Det er dyrt nå når det ikke er på salg men sleng det på ønskelisten og kjøpt det på neste salg!

 

Lover også godt for utviklerens neste spill hvis det holder samme kvalitet

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Hvis man trenger tips til spill så er Ben Plays VR bra for et inntrykk. Han har massvies av 2 minutters reviews: 

 

Og noen litt lengre førsteinntrykk:

 

Vox Machina er ganske bra! Men ja håper den får Singleplayer campaign etter hvert også. Det hadde vært konge! Leser også at spillet nettopp har utvidet til et større team og mer innhold er i vente ganske snart. Det er uansett et nydelig spill som er verdt å dra frem innimellom for noen kjappe kamper eller når nye oppdateringer slippes.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

https://store.steampowered.com/app/819190/Undead_Citadel/

 

Ser veldig bra ut! Men håper det føles like bra også da. 

 

FEATURES

  • Innovative hybrid physics-based combat engine.

  • Smash or cut your enemies down with over 40+ different close combat weapons with real-life movements: swords, axes, war hammers, maces, shields, longswords or even your own fists.

  • Take the undead down with ranged weaponry like javelins, bow and arrows, or blow them up with powerful explosives.

  • Engage against dozens of different close combat, ranged or heavily armored enemy types.

  • Find and use slow motion, strength, invulnerability or freeze magic potions to mutate your power and obliterate the dead ones.

  • Full-size campaign: find your way through a huge apocalyptic fantasy environment, with 10+ levels to explore, including exterior and interior scenery.

  • Horde mode: Survive through endless armies of foes and reach the top leaderboards.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Dette er vanvittig kult!

 

 

https://www.roadtovr.com/boneworks-reveal-stress-level-zero-physics-based-interactions-embodiment/

 

Gleder meg sykt! Dette er basically Half Life i VR! Disse folka har også forbindelser til Valve så det får meg til å lure hva Valve har planlagt. 

 

Dette går rett inn på ønskelisten og kjøpes dag 1!

https://store.steampowered.com/app/823500/BONEWORKS/

 

 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så jeg har hatt Pimax5k+ i en vekes tid nå.

post-56355-0-91744100-1552342177_thumb.jpg

post-56355-0-81028300-1552342189_thumb.jpg

 

Pimax øverst og oridinær Vive nederst.

post-56355-0-77626100-1552342197_thumb.jpg

 

Denne anmeldelsen sier stort sett det meste som er å si:

 

Det er et godt VR sett men... definitivt ikke for alle. Og noen slik som meg vil ikke kunne bruke den komfortabelt fordi den ikke passer øynene eller hode/ansiktformen min. Største problemet for meg er irritasjonen jeg opplever på øynene fordi IPD (avstand mellom pupillene) ikke passer. Min IPD er 60 og Pimax går så vidt noe under dette men likevel passer den ikke. Dette er ikke et problem på andre VR sett for meg, så nøyaktig hva som foregår her skjønner jeg ikke. Det andre store problemet jeg opplever er en slags effekt av å være på innsiden av en gullfiskbolle. Bildet vrir seg rundt hodet mitt når jeg ser meg omkring og gir en følelse av at verden ikke er stabil. Jeg tror ikke alle vil oppleve dette ettersom det nok har mye å gjøre med ansiktform. Jeg har opplevd denne effekten tidligere i mindre grad på Oculus Rift og Samsung Odyssey men på langt nær ikke så mye som på Pimax. På begge Vive settene mine opplever jeg ikke dette. Jeg kan til en viss grad minimere effekten ved å justere den til den sitter noenlunde greit på hodet men på langt nær ikke nok til at effekten blir borte.

 

Bortsett fra dette så er synsvidden god, noe jeg merker veldig når jeg går tilbake til eldre VR sett og hvor lite 110 faktisk føles, Pimax er 170 men jeg har satt den til ca 150 for å dekke over en irriterende forstyrrelse på siden av linsene som gjør bildet uskarp i det området. Og oppløsningen er den beste jeg har sett så langt med minimalt med nettingdøreffekt. Noe bedre enn Vive Pro og odyssey. VR settet kjører stabilt og fint på pcen min hvis jeg setter oppløsningen noe under det som er standard. Jeg kan sette den høyere men vil da få en mindre stabil opplevelse. Men på tross av dette så er opplevelsen god. Med et bedre grafikkort (jeg har 1080Ti) vil jeg kunne sette den stabilt høyere og få et skarpere bilde.

 

Ellers har jeg modifisert VR settet med Vive sin deluxe audio strap, en annen ansiktmaske på innsiden pluss noe ekstra polstring på innsiden av deluxe audio strap slik at den sitter mer komfortabelt på hodet mitt. Med disse endringene er den faktisk ganske behagelig å ha på hodet.

 

Så jeg kommer nok ikke til å bruke dette VR settet noe særlig fordi det gjør vondt for øynene. Blir nok bare i blant for teste ting og vise til andre. For noen personer kan dette være et glimrende VR sett. Men ikke for meg.

Endret av Enceladus
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...