Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Star Citizen har nå VR i den ordinære utgaven. Bare å starte opp og så aktivere VR i options så starter det hver gang i brillene uten noe videre dilldall. 

Dette kan virkelig bli et tidssluk!

Ytelsen er også bedre for meg nå enn da jeg prøvde sist. Ser ut som om det er litt rom for å tweake også for ytterligere forbedringer. Men fortsatt veldig krevende da! Håper de legger til Foveated Rendering etter hvert også, da kan dette bli helt fantastisk! Gleder meg til jeg får tak i en Steam Frame med øyesporing!

Også crazy at en bare kan gå ut air locken på en romstasjon og så bare fly avgårde ut i verdensrommet i drakta!

Men serveren er nede nå så ble en tvungen pause for i dag 😅 Håper det er i orden igjen i morra. Skikkelig gira på å spille mer nå!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne tenke meg den singleplayer kampanjen de påstår nå snart er klar. Det syns jeg mangler fra Elite Dangerous. Ja greit å lage sin egen morro. Men en god lang kampanje der du tar del i store romslag i space fighteren din i VR er noe jeg kunne tenke meg.

Skrevet
22 minutes ago, Gunfreak said:

Jeg kunne tenke meg den singleplayer kampanjen de påstår nå snart er klar. Det syns jeg mangler fra Elite Dangerous. Ja greit å lage sin egen morro. Men en god lang kampanje der du tar del i store romslag i space fighteren din i VR er noe jeg kunne tenke meg.

Kunne ikke brydd meg mindre om den singleplayeren. Jeg vil ha et stort MMO sandkasse univers å leke meg i, så dette virker perfekt! 

Føler at bordet har snudd nå her i forhold til Elite. Elite sviktet oss VR folk i enden, men så kom Star Citizen til unsetning og valset over dem og viste hvordan det skulle gjøres! 

Skrevet
30 minutes ago, Enceladus said:

Kunne ikke brydd meg mindre om den singleplayeren. Jeg vil ha et stort MMO sandkasse univers å leke meg i, så dette virker perfekt! 

Føler at bordet har snudd nå her i forhold til Elite. Elite sviktet oss VR folk i enden, men så kom Star Citizen til unsetning og valset over dem og viste hvordan det skulle gjøres! 

Hva er det elite sviktet på? Du flyr jo rundt i skipene dine i vr? Er vel ikke noe mer elite har og by på

Skrevet
7 hours ago, Gunfreak said:

Hva er det elite sviktet på? Du flyr jo rundt i skipene dine i vr? Er vel ikke noe mer elite har og by på

Vi fikk aldri FPS modus i VR.

Skrevet
Gunfreak skrev (8 minutter siden):

Er det fps modus i elite?

Er noe av det. Avhengig av game modus, mener jeg å huske. Men da er det ikke i VR lenger, men 2D. Virket er litt rart at de har gjort det sånn. 

Skrevet

Ja. Skikkelig teit implementering av FPS modus i Elite. Var en del drama rundt det da de ditchet VR og satset flatt. Mistet litt respekten for dem da.

Gjorde nettopp en ytelsestest i Star Citizen:

Dette er forbausende bra!

Low Settings:

High Settings:

Dette er allerede veldig spillbart for meg. Og tenk hvor bra det kan bli hvis vi får Foveated rendering til å fungere her!

Dere som har Pimax med eye tracking; er det mulig for dere å legge til Foveated Rendering her? Eller må utviklerene legge det til? @Dr.Peedee Foveated Rendering funker vel i DCS og MS flight sim?

Skrevet (endret)
1 hour ago, Gunfreak said:

Hva skal til for å sette i gang med star citizen da? Hva gjør man? Hva er anderledes fra Elite?

Last ned spillet og aktiver VR i menyen.SC1.thumb.jpg.ed52d27351bfae0bf34b9568dbc105af.jpg

Er andre VR instillinger der også som HUD og slikt som kan justeres eller slås helt av.

Hvis VR menyen ikke dukker opp så er det en setting i VR innstillingene dine du må fikse på, vet ikke hvordan det er med Pimax... kanskje sette steamvr som openxr runtime.

Selv kjører jeg VDXR i virtual desktop og kan bare stenge ned SteamVR helt!

Numpad 5 er recenter hesdset. Greit å vite!

Hold inne F på tastaturet for å highlighte ting på skjermer og skip etc for aktivere saker og ting.

Endret av Enceladus
Skrevet
1 hour ago, Enceladus said:

Last ned spillet og aktiver VR i menyen.SC1.thumb.jpg.ed52d27351bfae0bf34b9568dbc105af.jpg

Er andre VR instillinger der også som HUD og slikt som kan justeres eller slås helt av.

Hvis VR menyen ikke dukker opp så er det en setting i VR innstillingene dine du må fikse på, vet ikke hvordan det er med Pimax... kanskje sette steamvr som openxr runtime.

Selv kjører jeg VDXR i virtual desktop og kan bare stenge ned SteamVR helt!

Numpad 5 er recenter hesdset. Greit å vite!

Hold inne F på tastaturet for å highlighte ting på skjermer og skip etc for aktivere saker og ting.

Jeg tenkte meg på selve spillet? Alt jeg vet om er evig feature creep, dyre skip og at det aldri blir ferdig. Hva har dette å by på som er anderledes enn elite, og hva koster det? Hva kan man gjøre. Om det bare er en stor open verden ala elite eller det andre rom spillet der man bare drar rundt og gjør fetch quest, mining og bounty hunting. Eller er som EVE som er et mega spill man trenger en doktorgrad for å komme seg inn i. Er det ikke så interessant 

Skrevet (endret)
1 hour ago, Gunfreak said:

Jeg tenkte meg på selve spillet? Alt jeg vet om er evig feature creep, dyre skip og at det aldri blir ferdig. Hva har dette å by på som er anderledes enn elite, og hva koster det? Hva kan man gjøre. Om det bare er en stor open verden ala elite eller det andre rom spillet der man bare drar rundt og gjør fetch quest, mining og bounty hunting. Eller er som EVE som er et mega spill man trenger en doktorgrad for å komme seg inn i. Er det ikke så interessant 

Vet ikke, er helt fersk selv her. Men er vel basically mye det samme som Elite virker det som. Men travel er seamless da uten loading som er ganske kult og så er det mye mer first person til fots greier tror jeg og som faktisk funker i VR.

Selv har jeg bare betalt for det billigste skipet da jeg backet kickstartereren for tusen år siden. Kommer ikke til å bruke en krone mer haha.

Aner ikke hva spillet koster i dag.

Virker også som jeg bare kan stjele andre sine dyre skip! Kom over et fancy et i går da jeg var ute å fløy i drakta, skipet var ulåst. Piloten var ikke å se. Satt meg i setet og skrudde på konsollen men viste ikke hvordan jeg skulle fly det vekk. Må ha litt basic flight training først lol

Endret av Enceladus
Skrevet
Enceladus skrev (4 timer siden):

Ja. Skikkelig teit implementering av FPS modus i Elite. Var en del drama rundt det da de ditchet VR og satset flatt. Mistet litt respekten for dem da.

Gjorde nettopp en ytelsestest i Star Citizen:

Dette er forbausende bra!

Low Settings:

High Settings:

Dette er allerede veldig spillbart for meg. Og tenk hvor bra det kan bli hvis vi får Foveated rendering til å fungere her!

Dere som har Pimax med eye tracking; er det mulig for dere å legge til Foveated Rendering her? Eller må utviklerene legge det til? @Dr.Peedee Foveated Rendering funker vel i DCS og MS flight sim?

Det er flere måter å gjøre Foveated rendering på. Det som gir skikkelig best frame rate boost heter Quadviews. Og Quadviews må legges inn av spillutviklerne. 

Og så finnes det en annen måte, men den gir ikke så mye boost, og jeg er usikker på om utviklerne må gjøre noe eller ikke. 

DCS har støttet Quadviews ganske lenge, MSFS 2024 noen måneder (MSFS 2020 støtter ikke). MSFS 2024 sin støtte er ikke så bra som DCS sin, i DCS kan man justere mange flere parametere selv gjennom Pimax sitt kontroll program eller via eksternt kontroll program. I MSFS2024 er det kun justering inne fra spillets egen meny, og kun ett parameter å justere. Man kan håpe det kommer flere da det vil kunne øke ytelsen mere.

iRacing og Pavlov er vel de to andre spillene jeg vet om som støtter Quadviews type Foveated Rendering. 

• Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...