Gå til innhold

Virtual Reality - Diskusjonstråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter med en Pico 4, og har forsåvidt vært veldig fornøyd med denne ganske lenge nå. Jeg har også investert i Pico trackers også, for å få en enkel fullbody tracking til spill som støtter dette. Igjen, ganske fornøyd med oppsettet, men jeg merker mer og mer at headsettet ikke blir oppdatert og stadig vekk henger etter andre konkurrenter. I tillegg blir det til at headsettet henger og samler støv når jeg nå kjenner mer og mer på artifacts og delay. Jeg har en lang historie med PCVR (rift DK2, CV1, Rift S, Valve Index, HP Reverb G2), og merker jeg savner mer og mer hvor enkelt, raskt og ikke minst hvor crisp det var med kablet headsett.

Jeg leker mildt med tanken på å enten oppgradere til en Quest Pro om jeg kan finne det til en okei pris (face tracking og eye tracking er ganske viktig for min del), eller å se på en BigScreen Beyond 2 med eye tracking, men det frister veldig lite å skulle installere basestasjoner og måtte kjøpe Index kontrollere og eventuelt nye trackere for kropp. 

Er det et annet alternativ som kommer som jeg heller burde vurdere? Det er jo mange nye headset som kommer nå fremover i år, evt. i 2026, så skjønner jo at det kanskje er en dårlig tid å oppdatere på. Men jeg er usikker på om jeg burde oppgradere til et nytt high end headset nå, eller om jeg skal erstatte min Pico 4 med en Quest 3 nå. Greit å ha et headset jeg kan ta med meg i fremtiden uansett, og det ser jo unektelig veldig bra ut (og får veldig mye oppdateringer hele tiden). Hva er deres tanker her?

Skrevet
5 hours ago, Alak87 said:

Jeg sitter med en Pico 4, og har forsåvidt vært veldig fornøyd med denne ganske lenge nå. Jeg har også investert i Pico trackers også, for å få en enkel fullbody tracking til spill som støtter dette. Igjen, ganske fornøyd med oppsettet, men jeg merker mer og mer at headsettet ikke blir oppdatert og stadig vekk henger etter andre konkurrenter. I tillegg blir det til at headsettet henger og samler støv når jeg nå kjenner mer og mer på artifacts og delay. Jeg har en lang historie med PCVR (rift DK2, CV1, Rift S, Valve Index, HP Reverb G2), og merker jeg savner mer og mer hvor enkelt, raskt og ikke minst hvor crisp det var med kablet headsett.

Jeg leker mildt med tanken på å enten oppgradere til en Quest Pro om jeg kan finne det til en okei pris (face tracking og eye tracking er ganske viktig for min del), eller å se på en BigScreen Beyond 2 med eye tracking, men det frister veldig lite å skulle installere basestasjoner og måtte kjøpe Index kontrollere og eventuelt nye trackere for kropp. 

Er det et annet alternativ som kommer som jeg heller burde vurdere? Det er jo mange nye headset som kommer nå fremover i år, evt. i 2026, så skjønner jo at det kanskje er en dårlig tid å oppdatere på. Men jeg er usikker på om jeg burde oppgradere til et nytt high end headset nå, eller om jeg skal erstatte min Pico 4 med en Quest 3 nå. Greit å ha et headset jeg kan ta med meg i fremtiden uansett, og det ser jo unektelig veldig bra ut (og får veldig mye oppdateringer hele tiden). Hva er deres tanker her?

Som du sier så er det ventet en rekke nye VR sett til neste år, bl.a. fra flere av de store aktørene som Meta, Valve, Apple, Google/Samsung, Asus. Så jeg ville nok ventet ja til de fleste av dem er ute og så sammenlignet.

Ellers så vil jo Quest 3 være en oppgradering fra Pico 4. https://vr-compare.com/compare?h1=1qnvNfJKq&h2=0q3goALzg 

Og hvis du vil ha en solid og rask trådløs tilkobling til PC med Quest 3, bruk et 40 eller 50 serie nvidia kort for tilgang til AV1 kodek og virtal desktop for best software support, samt en dedikert wi-fi 6 ruter, aller best 6e som Quest 3 støtter. 

• Hjerte 1
Skrevet

Takk, skal ta det i betraktning. Godt mulig jeg klarer å vente en liten stund til før jeg oppgraderer, selv om det er lenge til 2026 😅 Spennende å se ryktene flyr rundt Deckard nå da, og at de allerede tydeligvis er i produksjon med face cushion. Det lover i så fall bra, men vet ikke om det er lov å håpe, haha. 

Da prøver jeg å klare meg med min Pico en liten periode til, så får jeg se hva som kommer, og spare opp litt ekstra til oppgraderinga. Har allerede et 5070Ti, så det burde klare å dra en del av de nye brillene, spesielt de som støtter Foveated Rendering.

Skrevet

Fra Pico vil jeg si Crystal Light er en fin stoppeplass i vente på neste generasjon. Q3 er fin den, men faller til kort på oppløsning for pcvr. Deckard har samme problem med kraftig underspesifisert oppløsning for å nå lav nok pris. 

• Liker 1
Skrevet

Eneste grunnen til å kjøpe Q3 er tilgang til en del exclusives.  Som faktisk er gode spill, arkem og nå deadpool er eksempler på det. Hadde håpet de ville komme til PC etterhvert, men ser ikke sånn ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...