Gå til innhold

Star Wars: Knights of the old Republic


Anbefalte innlegg

Ahhh! Har nettopp hatt min første økt med KOTOR og hva kan man si. For et spill! Har hatt skyhøye forventninger til spillet og skjønner nå at det hadde jeg god grunn til. Har ikke blitt så hektet på et spill siden baldurs gate 2 tror jeg. Spillet er rett og slett perfekt så langt. Er lenge siden jeg har spilt et single player spill 13 timer i strekk :D

 

Vet nøyaktig hva du mener. Har sittet og spilt KOTOR hele helga. Har ikke hatt så røde øyne siden Baldurs Gate 1...

Er et godt stykke inn i kampanjen som snill jedi; når spillet kommer ut i Norge skal jeg kjøpe det og runne det en gang til som slem jedi-dame. :D

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Står fast på Korriban, i Tomb of Naga Sudow..hvor en skal plassere noen "strømringer" på tre søyler for å åpne en dør..har prøvd flere kombinasjoner men finner det ikke ut :thumbdown:

 

Noen som vet hvor de forskjellige ringene skal ?

Alle ringene skal over på den peleren til høyre. For å klare det må du flytte ringer frem og tilbake en stund først, sånn at du ikke får konflikt mellom dem og sprenger taket i rommet.. :-) Du får litt opplysninger først a la "ring 1 kan bare flytte til tom peler, ring 2 bare til en peler med ring 3 på, etc etc (husker ikke reglene), så du må sortere ringene i henhold til de reglene helt til alle er helt til høyre.

Lenke til kommentar
Høres akkurat ut som det oppdraget på 2. øya i Black&White...skal nok klare det når jeg kommer dit....

Ikke veldig ulikt, nei, men dette synes jeg var vanskeligere. ;)

Men med litt prøving og feilig kombinert med rimelig god logisk sans går det nok bra til slutt. :)

Ikke glem penn og papir. :-) Det er en del artige små puzzles i spillet, der jeg hadde brukt mye lenger tid på hvis jeg ikke hadde kladdeblokk ved siden av meg. Ikke greit å være rotehue...

Lenke til kommentar
En av de tingene jeg fant best ved NWN var rettsaken. Enormt morsomt, tror jeg aldri har opplevd lignende. Er det en quest de har kopiert over til kotor så håper jeg det er denne. :D

 

Hvordan i all verden klarte jeg å poste denne i feil topic? Jaja, den passet vel inn her og

Det er ikke bare en, men flere rettsak-aktige quests i KOTOR. :-)

Lenke til kommentar

Det som er dumt med spillet er at Quest loggen ikke er særlig bra. Virker ikke som om det blir lagt til all nyttig info på hvert quest etterhvert som du gjør fremgang.

Dessuten er selve interfacet rimelig råttent. Haugevis med idiotiske scrollbars fordi de utnytter bare ca. 1/4 av skjermbildet. Skyldes sikkert spillets beklagelige konsoll-bakgrunn, men dumt at de ikke kunne bli kvitt dette når de portet spillet til PC. :( De burde også ha oppgradert grafikken betraktelig når de lagde PC versjonen. Men men, det var vel bare snakk om å få en raskest og billigst mulig versjon ut på PC. Ren code-port med alle de konsoll-ulemper det måtte bringe med seg. :(

Lenke til kommentar
Det som er dumt med spillet er at Quest loggen ikke er særlig bra. Virker ikke som om det blir lagt til all nyttig info på hvert quest etterhvert som du gjør fremgang.

Dessuten er selve interfacet rimelig råttent. Haugevis med idiotiske scrollbars fordi de utnytter bare ca. 1/4 av skjermbildet. Skyldes sikkert spillets beklagelige konsoll-bakgrunn, men dumt at de ikke kunne bli kvitt dette når de portet spillet til PC. :(  De burde også ha oppgradert grafikken betraktelig når de lagde PC versjonen. Men men, det var vel bare snakk om å få en raskest og billigst mulig versjon ut på PC. Ren code-port med alle de konsoll-ulemper det måtte bringe med seg. :(

 

Helt enig når det gjelder interface-issues. Det er så utrolig irriterende å måtte scrolle opp og ned en lang liste av ting i inventory, spesielt når man er langt uti spillet og har samlet opp masse ting. Man får lyst til å gripe tak i utviklerne og peke på musa og tastaturet sitt: "HALLO? JEG SPILLER IKKE MED GAMEPAD PÅ PC , LURINGER!"

 

Quest-loggen oppdaterer seg imidlertid, syntes ikke det var noe problem?

 

Men skjønner ikke helt at folk klager på grafikken? De har da skiftet textures, oppløsning osv? Synes iallfall det ser veldig pent ut. :-)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

det ser rimelig polert ut ja, men det kunne sikkert vært bedre

 

ang scrolling...rullehjul på mus? jeg ser ikke problemet... :)

 

dessuten kan du jo skille ut nye ting, osv... i interface?

 

 

btw, den battledroiden du får på tatooine = hysterisk...

 

når du fyller opp npc lista, hva skjer da? må du droppe noen neste gang du får en npc? eller kommer det opp en liste til, eller kommer det simpelthen ikke flere npc's?

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
det ser rimelig polert ut ja, men det kunne sikkert vært bedre

 

ang scrolling...rullehjul på mus? jeg ser ikke problemet... :)

 

dessuten kan du jo skille ut nye ting, osv... i interface?

 

 

btw, den battledroiden du får på tatooine = hysterisk...

 

når du fyller opp npc lista, hva skjer da? må du droppe noen neste gang du får en npc? eller kommer det opp en liste til, eller kommer det simpelthen ikke flere npc's?

Nei, jeg *overlever* jo inventory-opplegget, det er ikke det... men jeg lengter etter et grid-basert drag n drop system a la Baldur's Gate, NWN og stort sett ALLE ANDRE rpg'er på pc de siste 10 årene! Slike scroll-baserte systemer er et skritt BAKOVER på pc-platformen mener nå jeg.

 

NPC-lista: Nei, du får ikke med deg fler folk enn du har slots i lista. Tror imidlertid du muligens kan ha færre, hvis du er slem og dreper dem underveis. Du får iallfall muligheten å knerte en av dem på Dantooine når du er jedi-elev.. :-)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...