Gå til innhold

TEST: Apple Musikkopptak


Anbefalte innlegg

Jeg forstår virkelig ikke hva som er problemet med at dette kommer til telefonen og ikke datamaskinen.

Jeg har ikke et problem med det. Det påvirker meg ikke på noen måte heller. Jeg har aldri sagt at jeg har et problem med noe som helst.

 

Jeg sier akkurat det samme som jeg skrev i mitt første innlegg. Jeg synes denne hadde passet bedre på OSX, at den kommer til iOS er jo en bonus. Likevel synes jeg den hadde passet best på OSX. Du skrev videre at du synes den var perfekt for iOS. Så vi er uenige om hvor den passer best, men ingen av oss har noen problemer med noe. Hvis du er av den oppfatning av at jeg har det, så tror jeg du har misforstått det jeg har skrevet. Alt jeg har kommet med i senere innlegg er bare argumentasjon hvorfor jeg mener den passer bedre til OSX, og er ikke det forumet er til? Å diskutere og uttrykke meninger? Det er akkurat det jeg gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg sier ikke at det ikke finnes telefoner med bedre mikrofoner enn iPhone, men det majoriteten av telefoner har nok en betydelig dårligere en. Og til akkurat dette driter jeg faktisk i lydbrikken (hvor min LG G2 har en ganske mye heftigere en enn iPhone) i telefonen da jeg ikke er ute etter å reprodusere best mulig lyd til et headset. Skal man likevel kjøpe en telefon med tilsvarende mikrofon må man jo ut med like mye penger som med en iPhone. Greia her er at Android-brukere ofte blir snytt for lydkvalitet inn til telefonen uansett prisklasse. Akkurat dette har jeg studert en stund. I øvingssituasjoner er det en grunn til at jeg ber folk med iPhone om å ta opp det vi spiller, og ikke noe annet. Hadde det vært en HTC One M"x", så hadde det sikkert vært noe annet, men det er ganske få som har den i forhold.

 

Går vi over til apper, så har jeg søkt litt. Det finnes UTROLIG mange kjempedårlige apper som ikke kan kategoriseres som tilsvarende en gang. Produsenter av lydsoftware unngår ofte (ikke alltid) Android pga. dets dårlig behandling av lyd og responsivitet i forhold til Android. Android har i systemet ekstreme nivåer med latency (Kan komme opp i 100ms. Dette ble gjort noe med først i Android 6, men er fortsatt ikke på et godt nivå). iOS har tilnærmet 0ms latency i OS-et, mest sannsynlig fordi Apple har prioritert akkurat dette under utviklingen av operativsystem. Det er også grunnen til at produsenter av diverse lydgreier favoriserer iOS og iOS har også derfor den største kundegruppen på akkurat dette punktet. Men jeg blir hoppende glad dersom det skjer endringer og Android blir konkurransedyktige på dette og det finnes like gode apper som til iOS.

 

Sånn, det var det, takk for meg!

 

Det jeg reagerte på var generaliseringen din og sammenligningen din. Du setter Android som om det er en ting. Samtidig sammenligner du en spesifikk serie med et helt OS. Det er åpenbart at en telefon til 2000 kr har dårlig kvalitet. Sammenligner man Sony sin Z-serie, LG sin G-serie, Samsung sin Galaxy serie osv med iPhone serien så er jo ikke iPhone noe spesielt når det kommer til mikrofon. Jeg forstår heller ikke hva du mener med at folk med Android blir snytt på kvalitet? Igjen en ekstrem generalisering. eg håper du ser det blir vanskelig å få noe ut av det du sier når du setter opp slike ekstreme generaliseringer og ikke fungerende sammenligninger. Argumentasjonen din holder ikke stand når du sier det på den måten. Jeg tror jeg forstår hva du mener. Og jeg skjønner at du sier folk skal ta opp med iPhone fordi du er kjent med det. Likevel er det jo åpenbart at hvis noen har en Galaxy S6 og noen har en iPhone 5S så er Galaxy S6 det åpenbare valget for opptak. Jeg føler du sier en del som er i konflikt med hverandre i innlegget ditt, men jeg tror egentlig vi er enige.

 

Jeg fikk forklart det med latency av Audun, så jeg forstår hvorfor det ikke er noe bra realtime musikk-apper til Android. Det er jo lite poeng i det om latencyen er så høy. Uansett hvor bra appen er blir det jo dårlig uansett da, så ingen poeng i å lage app. Men om du vet dette, hvorfor etterlyse slik til Android? Du må vel heller etterlyse forbedringer i SW som gjør at latencyen blir under 10 ms ? Og det er gjerne det du mener med "mic på lik linje med iPhone" og? Altså ikke delay.

Lenke til kommentar

Til dere som sier dere vil ha den akkurat slik den er, og den er veldig fin sånn den er. Det var muligens som svar på noe jeg skrev? Jeg er ikke sikker. Likevel vil jeg si at jeg er helt enig i det. Det at jeg mener at den burde vært til OSX betyr ikke at jeg vil at den skal ha mer greier. Jeg mener bare det jeg skriver, at den skal være til OSX.

 

Jeg ser ikke hvorfor en slik notats/opptaks program ikke kan være veldig praktisk til PC også. Og jeg mener mer på PC enn mobil/nettbrett. Ikke for folk som driver litt seriøst med musikk, men for folk som har det som litt hobby.

Lenke til kommentar

Til dere som sier dere vil ha den akkurat slik den er, og den er veldig fin sånn den er. Det var muligens som svar på noe jeg skrev? Jeg er ikke sikker. Likevel vil jeg si at jeg er helt enig i det. Det at jeg mener at den burde vært til OSX betyr ikke at jeg vil at den skal ha mer greier. Jeg mener bare det jeg skriver, at den skal være til OSX.

 

Jeg ser ikke hvorfor en slik notats/opptaks program ikke kan være veldig praktisk til PC også. Og jeg mener mer på PC enn mobil/nettbrett. Ikke for folk som driver litt seriøst med musikk, men for folk som har det som litt hobby.

 

 

Det er nok fordi den er ment for mobile enheter og til musikalske notater man tar i farta. Det er nok flere som har med seg en iPhone i lomma enn det er som har med seg en MacBook i lomma...

 

Så kan man heller flytte de "notatene" over til en Mac/MacBook når man er hjemme igjen og skal jobbe mer seriøst med musikken.

Lenke til kommentar

Hvorfor mener du at mange telefoner er så latterlig mye bedre enn iPhone, TKongen? Tar vi en tur innom Head-Fi.org og Innerfidelity så virker de fleste entusiaster ut til å mene at iPhone sin lydbrikke og amp fra Cirrus Logic er det beste du finner i mobileenheter, kun slått av nye LG V10 som er en noe spesialdesignet telefon myntet på nettopp lyd.

 

 

Du snakker jo om at andre ikke skal generalisere, men du virker jo å generalisere minst like mye bare i motsatt retning i måten du alltid skal inn i disse trådene og snakke ned alt og ingenting som har med Apple å gjøre.

Lenke til kommentar

Du snakker jo om at andre ikke skal generalisere, men du virker jo å generalisere minst like mye bare i motsatt retning i måten du alltid skal inn i disse trådene og snakke ned alt og ingenting som har med Apple å gjøre.

Ikke alt og ingenting. Chips og Samsung. Hele tiden, alltid, overalt.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Hvorfor mener du at mange telefoner er så latterlig mye bedre enn iPhone, TKongen? Tar vi en tur innom Head-Fi.org og Innerfidelity så virker de fleste entusiaster ut til å mene at iPhone sin lydbrikke og amp fra Cirrus Logic er det beste du finner i mobileenheter, kun slått av nye LG V10 som er en noe spesialdesignet telefon myntet på nettopp lyd.

 

 

Du snakker jo om at andre ikke skal generalisere, men du virker jo å generalisere minst like mye bare i motsatt retning i måten du alltid skal inn i disse trådene og snakke ned alt og ingenting som har med Apple å gjøre.

Hvor har jeg påstått at mange telefoner er latterlig mye bedre?

 

Den eneste telefonen jeg nevnte som er bedre enn iPhone er LG sin V10. Jeg skrev videre at Galaxy S7 sannsynligvis kommer til å bli den beste når den kommer. Jeg har altså ikke skrevet at noen andre telefoner enn V10 er bedre enn iPhone. Noe du også skriver. JEg skrev og at iPhone ikke er best på lyd, men veldig god.

 

Jeg er ikke sikker på hva du vil med innlegget ditt. Du skriver akkurat det samme som jeg gjør. Likevel generaliserer jeg, snakker ned Apple osv, mens du ikke gjør. Du har hatt en rekke innlegg der du har kommet med direkte faktafeil der Apple enheter ble bedre og Samsung enheter dårligere. Du skrev ting om Samsung som faktisk ikke var sant. Hva har jeg skrevet som ikke er sant? Du bekrefter bare det jeg har skrevet.

 

Jeg håper at du i fremtiden har noe bedre å gjøre på enn å komme inn i en diskusjon og bare kommentere på det jeg skriver. Og å komme med påstander om at det jeg sier er biased og generalisert, uten at du har noe som helst grunnlag for det. Faktisk, så bekrefter du akkurat det jeg skriver. Jeg vet ikke hvorfor du tolker alt jeg skriver som noe negativt mot Apple, men det er ditt problem og ikke mitt. Jeg diskuterer kun en app til iOS. Det har ingenting med Samsung eller Android å gjøre. Håper du kan respektere det i fremtiden.

 

Denne setningen:

"Hvorfor mener du at mange telefoner er så latterlig mye bedre enn iPhone, TKongen? "

Er et ekstremt åpenbart eksempel på hvordan du leser det jeg skriver, tolker det på en måte der jeg er ekstremt negativ mot apple, for så å omformulere og skrive det den igjen. Den setningen er utrolig langt ifra det jeg egentlig skrev. Hvis du omgjør enhver setning jeg skriver så mye forstår jeg hvorfor du tror jeg er negativ mot Apple. Men jeg er ikke den som omskriver. Det er ikke jeg som skriver negativt. Det er du som tolker det på den måten. Og så kritiserer du meg?......

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

 

Du snakker jo om at andre ikke skal generalisere, men du virker jo å generalisere minst like mye bare i motsatt retning i måten du alltid skal inn i disse trådene og snakke ned alt og ingenting som har med Apple å gjøre.

Ikke alt og ingenting. Chips og Samsung. Hele tiden, alltid, overalt.

 

Kommer fra personen som sier han er forferdet over at folk kan bruke TouchWiz....

 

Når har jeg generalisert angående chips? Når har jeg sagt at Apples eneste chip, A9, er dårlig? Av det husker så har jeg sagt at A9 er en veldig god chip, og har blant annet den beste CPUen (for ikke å snakke om Imagination sin GPU). Hvis du går og leser på tek så vil du se at rett før jeg kom her, så kritiserte jeg Samsung sin VR satsing med sine AMOLED paneler. Jeg skrev at de ikke var så gode til VR.

 

Jeg beklager at du utelukkende kommenterer i Apple saker her på tek og at du alltid tolker innleggene mine som at jeg har et problem med Apple, noe du viste tidligere her. Eller at jeg bare skriver negativt om Apple. Alle som sier jeg bare skriver negativt om Apple har tydeligvis selektiv hukommelse. Det er ikke sant på noen måte. Hvis du hadde lest andre ting så hadde du sett at jeg er kritisk til veldig mye, og veldig mange beslutninger. Det betyr ikke at jeg bare skriver negativt eller blander følelser inn. Se på innleggene mine. Det er en grunn til at folk ikke siterer meg og viser til at jeg bare er negativ. Fordi det er jeg ikke. Jeg har begrunnelse og kilder og fakta for det jeg skriver. Det sårer åpenbart andres følelser og da karakteriseres jeg som "bare negativ mot Apple". Det at andre ikke tåler kritikk mot Apple er ikke mitt problem. Dette er et forum der det er fritt for å si sine meninger og kritisere. Ideelt sett burde da andre komme med sine meninger, eller si hvorfor det andre sier er feil. Istedenfor å faktisk argumentere for at noe er feil eller lignende, så kommer dessverre brukere med andre innlegg, av en annen karakter. 

 

Jeg har lagt merke til at spesielt når det er helt åpenbart at jeg har rett at folk kommer med masse påstander om meg. Ingen som kommer med innlegg og svarer på det jeg faktisk skriver.

 

Og når ble du interessert i "chiper"? Hver gang jeg skriver om det avfeier du det som noe av liten til ingen betydning. Nå derimot tar du det opp som et tema jeg generaliserer og skriver negative ting om Apple med? Når du aldri har brydd deg før? Det viser en del hva poenget ditt med dette innlegget er. Du vet åpenbart ikke hva jeg skriver om "chiper" og det er helt greit. Men du bare antar at jeg mener noe slemt mot Apple med det...

 

Jeg håper også at du fremover faktisk leser det jeg skriver og ikke lese noe ondskapsfullt mot Apple i alt jeg skriver. Hvis du ikke forstår helt hva jeg skriver, så skal jeg gledelig forklare. Mye heller enn at du bare gjør det om til å være noe det aldri har vært. Og neste gang før du bare kommer med påstander som dette. Tenkt over det du skriver. Tenk over om du har noe grunnlag for det. Har du noe som tydelig viser at jeg bare er ute etter å skrive negativt mot Apple? Nei, så hvorfor skriver du da dette?

Lenke til kommentar

Du misforstår problemet totalt. Hadde du klart å skrive innlegg uten å nevne detaljer om chips og/eller Samsung i enhver tråd du deltar i kunne du sagt hva du ville om Apple uten større motstand. Det er bare så innmari forutsigbart og kjedelig når alle innleggene dreier seg inn mot de samme SOC-produsentene hver gang.

 

Det virker som du er ekstremt interessert i Korea og chips. Det er greit, men det er du også ganske alene om. Det hadde vært deilig å slippe unna diskusjonen noen ganger.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

TKongen, du må da gjerne delta i diskusjoner om Apple og si din hjertens mening om både Apple som selskap og alle deres produkter og tjenester. Kanskje du kunne fortalt hvilke utfordringer du har med dette på dine egne Apple-produkter?

 

Men det er da ingen grunn til å trekke inn andre produsenter i disse diskusjonene hver eneste gang. Hold deg til trådenes tema, så blir det enklere å diskutere.

Lenke til kommentar

Hvis det er dette som er problemet ditt, hvorfor ikke skrive det i begynnelsen? Du skriver først noe og nå skriver du noe annet, og du mener jeg misforstår? Hvordan kunne jeg lest dette utifra ditt originale innlegg?

 

Det er og veldig forutsigbart at du kommer til å snakke om SW hver eneste gang. Om sikkerhet og UI spesielt, men dette blir ikke kjedelig? 

 

Og du viser at du åpenbart ikke leser innleggene mine. SoC er bare en del av det. Det er langt mer i en telefon. Jeg skriver mye om tekniske aspekter ved telefonene. Det inkluderer skjerm, RAM, NAND osv. Jeg skriver langt ifra bare om SoCer og produsenter hver gang. Du må og huske på at PCer og mobiler lanseres rundt en del. Det er en del som absolutt bestemmer lansering og nye versjoner. Det er alltid SoC/CPU. Det er den viktigste enkeltdelen.

 

Jeg pleier og å skrive mye om økonomi, og det økonomiske aspektet ved de forskjellige produktene og avgjørelsene. Det er og sant at jeg nevner Samsung mye. Vet du også hva som er sant? Samsung lager nesten alle typer elektronikk. Spesielt innenfor komponenter som du f.eks finner i mobiltelefoner er de veldig store. Jeg skriver om selskaper som er relevante. Samsung er ofte relevant. Jeg skriver og om andre selskaper som f.eks SK Hynix, men nesten ingen husker det da ingen har noen som helst kjennskap til selskapet til tross for sin størrelse.

 

Så jeg beklager om du finner innleggene mine forutsigbare og kjedelige, men det du kommenterer på og det du fokuserer på er faktisk mer snevert enn det jeg gjør. Jeg kommenterer og SW til tider, mens du aldri snakker om HW noen gang. Hvis du virkelig har så mye imot at jeg skriver om det, så kan jeg la være å gå i detaljer når jeg skriver til deg. Likevel ser jeg ikke helt at du kan bli så sint og irritert når du skriver akkurat på samme måte selv.

 

Og det gir absolutt ikke mening at folk skal være motstandere av det jeg skriver og mene det jeg skriver er negativt, basert på at jeg går i tekniske detaljer. Det blir bare latterlig. Det beviser jo bare det jeg skrev tidligere. Hvis dere ikke forstår hva jeg skriver, så antar dere bare jeg skriver masse negativt om Apple. Jeg gjør ikke det med deg, eller noen andre. Er dette en naturlig reaksjon når du ikke forstår noe andre skriver? Bli irritert og sinte på dem og beskylde dem for ting? Jeg spør, fordi jeg har aldri blitt irritert eller sint over noe slik. Jeg ser heller ikke hvorfor du og andre skal få diskutere det dere liker, men jeg skal ikke få diskutere og skrive det jeg vil. Hvordan er det du skriver bedre enn det jeg skriver om? For å være ærlig, dette virker som et problem du har, og det har ingenting med meg å gjøre. Hvis du ikke kan akseptere at folk er forskjellige og interessert i forskjellige ting, har det ingenting med meg å gjøre. Det finnes mange personer på dette forumet som er interessert i det tekniske og detaljer og liker innsikt fra andre. Så hvis du skal fortsette å mene det du skriver om er bedre enn det jeg gjør, så gjør gjerne det. Men hold deg hvertfall til diskusjonen og ikke kom med påstander om meg som person. Anbefaler deg å lese opp på et ord: "Respekt".

 

Hvis du har et problem med meg, send melding til meg eller moderatorer. Det du gjør nå er bare å vise mangel på respekt ovenfor andre forumbrukere. Det går veldig fint an å diskutere med andre uten å komme med innlegg av denne typen. Når du diskuterer så vil du åpenbart møte folk med andre meninger. Folk som diskuterer noe som ikke er noe du er interessert i eller for komplisert til at du kan følge med. Det skjer med meg og, men jeg ser aldri på det som et problem. Hvis det er uinteressant eller for komplisert så diskuterer jeg ikke videre.

Lenke til kommentar

Det er nok fordi den er ment for mobile enheter og til musikalske notater man tar i farta. Det er nok flere som har med seg en iPhone i lomma enn det er som har med seg en MacBook i lomma...

 

Så kan man heller flytte de "notatene" over til en Mac/MacBook når man er hjemme igjen og skal jobbe mer seriøst med musikken.

 

Det er nok få som har Macbook i lomma, men det er nok enda færre som har gitar eller piano i lomma.

 

TKongen, du må da gjerne delta i diskusjoner om Apple og si din hjertens mening om både Apple som selskap og alle deres produkter og tjenester. Kanskje du kunne fortalt hvilke utfordringer du har med dette på dine egne Apple-produkter?

 

Men det er da ingen grunn til å trekke inn andre produsenter i disse diskusjonene hver eneste gang. Hold deg til trådenes tema, så blir det enklere å diskutere.

Apple lever ikke i en verden alene. Ingen er alene her i verden. Det å se på et produkt alene uten noen referansepunkt er meningsløst. Det er derfor du alltid sammenligner mot noe annet, du trenger et referansepunkt. Si at du lever i Soviet uten kontakt fra andre steder. Så får du deg en bil, den eneste bilen som har eksistert i Soviet. Hvor god er bilen som bil? Du har ingen anelse. Du antar den er bra. 1 år senere drar du til USA, og du finner ut at den er elendig. Du går ikke vekk fra tema med å sammenligne og vise til referansepunkter.

 

Hvis du mener noe annet er det greit. Det endrer ikke på at det jeg skriver her er den måten så godt som alle i verden bruker. Så jeg ser ingen grunn til at det skulle være problematisk om jeg skriver likt som de aller fleste andre i verden ville.

Lenke til kommentar

Det stemmer heller ikke. Jeg svarte på noe en annen bruker skrev. Jeg kom aldri inn å snakket om det. SoC var heller aldri involvert på noen måte.

 

Jeg prøvde søk på side 1 etter "Samsung". Et treff for meg, og et for deg. Og utifra din logikk var det jo du som begynte å dra inn Samsung.

 

Jeg forstår ikke hvorfor du forvrenger sannheten slik, og skriver ting som åpenbart ikke stemmer. Vet du hva jeg blir lei av? Folk som skriver noe jeg har skrevet eller lignende som du gjør nå, som ikke stemmer. Ikke i det hele tatt. Hvem som helst kan bruke 30 sekunder og se at du helt åpenbart tar feil. Så kritiserer du meg for noe jeg aldri har skrevet. Det blir jeg lei av.

Lenke til kommentar

Apple lever ikke i en verden alene. Ingen er alene her i verden. Det å se på et produkt alene uten noen referansepunkt er meningsløst. Det er derfor du alltid sammenligner mot noe annet, du trenger et referansepunkt. Si at du lever i Soviet uten kontakt fra andre steder. Så får du deg en bil, den eneste bilen som har eksistert i Soviet. Hvor god er bilen som bil? Du har ingen anelse. Du antar den er bra. 1 år senere drar du til USA, og du finner ut at den er elendig. Du går ikke vekk fra tema med å sammenligne og vise til referansepunkter.

 

Hvis du mener noe annet er det greit. Det endrer ikke på at det jeg skriver her er den måten så godt som alle i verden bruker. Så jeg ser ingen grunn til at det skulle være problematisk om jeg skriver likt som de aller fleste andre i verden ville.

Selvsagt lever ikke Apple i en verden alene. Men det er likevel fullt mulig å diskutere innenfor en gitt tråd sitt tema. Du tuller fælt med virkelighetsbilde ditt når du trekker inn disse tingene.

 

Hold deg til trådens tema! Ønsker du å diskutere kvaliteten på Android sin lyd, mikrofoner eller apper for musikk så finnes det helt sikkert noen tråder for det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...