Gå til innhold

Panasonic LUMIX G7 spørsmål.


Anbefalte innlegg

Er det noen som har Panasonic LUMIX G7, som kan bekrefte om kameraet har 30min. begrensning på filmopptak eller ikke?

Alle reviews jeg har sett hevder dette kameraet har en begrensning på 30min. 
Men hvis jeg går inn på Panasonic sine hjemmesider, (også via Panasonic Norge) så står det at begrensningen er på 50min.+, avhengig av hvilken kodec som brukes.
Etter litt googling fant jeg et UK forum hvor flere sa at kameraet filmet over 30min.

Kan det ha noe med versjon av firmware og gjøre? 
Skal kjøpe meg kamera snart, men et av kravene er at det må kunne filme i minst 45min. sammenhengende, så jeg skulle gjerne fått klarhet i dette.

Her er en copy/paste fra panasonics egne /no sider:


Continuous recordable time (Motion picture)
AVCHD [FHD/60i, FHD/50i]: Approx. 130 min (rear monitor), 140 min (LVF) with H-FS1442A/AVCHD [FHD/60i, FHD/50i]: Approx. 130 min (rear monitor), 130 min (LVF) with H-FS14140/AVCHD [FHD/60i, FHD/50i]: Approx. 130 min (rear monitor), 140 min (LVF) with H-FS45150/MP4 [4K/30p, 4K/25p]: Approx. 100 min (rear monitor), 100 min (LVF) with H-FS1442A/MP4 [4K/30p, 4K/25p]: Approx. 100 min (rear monitor), 100 min (LVF) with H-FS14140/MP4 [4K/30p, 4K/25p]: Approx. 100 min (rear monitor), 110 min (LVF) with H-FS45150

Actual recordable time (Motion picture)
AVCHD [FHD/60i, FHD/50i]: Approx. 65 min (rear monitor), 70 min (LVF) with H-FS1442A/AVCHD [FHD/60i, FHD/50i]: Approx. 65 min (rear monitor), 65 min (LVF) with H-FS14140/AVCHD [FHD/60i, FHD/50i]: Approx. 65 min (rear monitor), 70 min (LVF) with H-FS45150/MP4 [4K/30p, 4K/25p]: Approx. 50 min (rear monitor), 50 min (LVF) with H-FS1442A/MP4 [4K/30p, 4K/25p]: Approx. 50 min (rear monitor), 50 min (LVF) with H-FS14140/MP4 [4K/30p, 4K/25p]: Approx. 50 min (rear monitor), 55 min (LVF) with H-FS45150

 
http://www.panasonic.com/no/consumer/video-og-digitalkamera/lumix-g-compact-system-cameras-dslm/dmc-g7hec.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

29.59 minutter er en begrensing som er lagt inn for og ikke komme i avgiftsklassen til videokameraer i tillegg er det ofte en begrensing på 4gb opptak på  hver fil "det som kommer først".

 

Edit: Er tiden viktig kan du bruke et Canon-kamera og installere MagicLantern.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

G7 splitter filene, så ikke nå problem med 4GB. 

Jeg la akurat nå merke til at Panasonic har div. "Notes" nederst på spec. siden sin.
- Maximum time to record motion pictures continuously with [MP4] in [4K] is 29 minutes 59 seconds.
- Maximum time to record motion pictures continuously with [MP4] in [FHD] [HD] [VGA] is 29 minutes 59 seconds or up to 4 GB.
- Maximum time to record motion pictures continuously with [AVCHD] is 29 minutes 59 seconds in Europe.

Kan jeg legge inn annen firmware som åpner for lengere filmopptak? 

Lenke til kommentar

Panasonic har hatt noen modeller hvor de har kuttet 29:59-grensen utenfor Europa, men så vidt jeg vet gjelder det ikke G7 som har samme begrensning i alle markeder. Skal du ha lenger kontinuerlige opptak må du nok over på GX8 som ut fra spesifikasjoner og tester skal kunne filme mer enn 29:59 (men  har ikke prøvd selv).

Lenke til kommentar

G7 kan filme uten begrensning i 1080p med AVCHD kodec. Og ifølge enkelte på et britisk forum, også deres EU-modeller. Derfor jeg spurte. Er mange motstridende meldinger om dette.
På spsifikasjonene til GX8 står det ingenting om europa  :hmm:
- Maximum time to record motion pictures continuously with [AVCHD] is 29 minutes 59 seconds."

Men det er uansett 4K som er interessant ettersom det gir mye bedre bitrate både på opptak og ved opplasting/avspilling fra youtube. Og 4k er definitivt begrenset til 30 min.
Jeg vil filme noen iRacing løp og laste opp til youtube, og til det trenger jeg 4K i 45 min. Løsningen blir å bruke 

Panasonic Image App til å starte nytt opptak med mobilen etter en halvtime.

Endret av wwws78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...