Gå til innhold

forbanna på datatrøbbel

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det flere enn meg som kjenner at blodkar sprenges når man plages med pc'n. jeg hadde engang et 'voldstastatur' hengende på veggen vedsiden av meg, desverre gikk det helt oppløsning etter en tid med svært ustabil windows.

Jeg vet ikke hvor vanlig dette egentlig er; hamre i tastatur, skjerm, bordplate, kabinett og annet, mener jeg.

Noen som har noen formeninger om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje du kan fortelle litt om pcen din, hva slags pc det er, hvilken windows du kjører, om du har formatert, eller om du har søkt for virus eller orm..... kan du fortelle litt? så kan jeg kanskje hjelpe deg!

Skrevet

Jeg har hatt mine desperate stunder foran pcen. Det har vi nok alle.

Eksempel 1:

Jeg fant ut, for mange herrens år siden, at fars pc (som jeg brukte som min) ikke hadde et såkalt 3d-kort. Jeg hadde ikke peil på hva en driver var, og av en eller annen grunn så prøvde jeg å oppdatere denne. Her er mye svart, men jeg hadde iaffal funnet frem til en driver til et kort som støttet 3d. Jeg byttet til denne driveren, og resultatet ble 16 farger, 640x480 og 60Hz. Det var en fæl kveld. :cool: :grine:

Eksempel 2:

Jeg våkner en lørdag morgen og slår som vanlig på pcen. Det som skiller denne lørdagen fra alle andre lørdager er at jeg får en error utenom det vanlige. Klart - den er jo ikke så uvanlig, men ikke akkurat noe jeg hadde ventet meg. Vi snakker om en error rett etter bootscreenen. Noen hdd-error, husker ikke helt hva. Jeg hadde jo ikke gjort noen innstillinger siden sist gang jeg startet opp, og tenkte kanskje det dreide seg om noe virus eller noe. Jeg prøvde gang på gang og resette bios-instillingene etc. Skjekke at alt var koblet flott. Etter mange timer, fant jeg ut at IDE-kabelen hadde sett sine beste dager. Ettpar minutter etterpå funka den som aldri før.

Eksempel 3:

Vi var unge og uerfarne, jeg og bror min. Skulle sette inn en ekstra harddisk, men var ikke så altfor vant til oppgaven. Etter mye prøving og feiling, satte vi av en eller annen grunn inn harddisken mens maskina var i gang. Tror ikke vi tenkte over det så veldig. Dette resulterte i at den blacket umiddelbart, og den ga ingen respons på alle forsøk av gjenopplivning. Ut med strøm og inn igjen. Ingen respons @all. Det svartner. Jeg angrer. Angrer vilt. Hvorfor? Hvorfor meg? En akutt angst fyller meg. Jeg gjør et siste forsøk, og den funker. Heh.. Snodig i grunn!

Slik kan jeg fortsette lenge. Alle gangene har jeg trodd at jeg har slitt skikkelig. Jeg har irritert meg og ønsket pcen til h3lvete and beyond. Men så har det plutselig dukket opp en løsning. Slik er det bestandig. :)

Skrevet
er det flere enn meg som kjenner at blodkar sprenges når man plages med pc'n. jeg hadde engang et 'voldstastatur' hengende på veggen vedsiden av meg, desverre gikk det helt oppløsning etter en tid med svært ustabil windows.

Jeg vet ikke hvor vanlig dette egentlig er; hamre i tastatur, skjerm, bordplate, kabinett og annet, mener jeg.

Noen som har noen formeninger om det?

For å si det slik:

Jeg har blitt flink til å reparere tastaturer.

Men jeg har ikke fått så mye bruk for det etter at jeg gikk over til linux.

Skrevet

hehe. husker den gangen jeg hadde windows og spilte mye.

Jeg hadde forbruk på 1tastatur i måneden. hendte jeg og knuste muså.

Så.. jeg skylder det på bluescreen og dårlige cs kamper :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...