Gå til innhold

Level Up er tilbake – har samlet inn 48 000 kroner fra fansen på én dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om de klarer å fortsette på egen hånd er jo det bra, men om VG droppet programmet var det vel fordi det ikke var økonomisk verdt å fortsette. Selv er jeg veldig liten fan av "spillkanaler" i slikt filmformat. Blir alffor mye bortkastet tid for å få informasjon om det man ønsker. 4 av 5 ganger jeg har sett noe interessant i headingen til "LevelUp" har jeg droppet å se på det fordi jeg ikke er interessert i å bruke tid på å starte filmen, se kjip reklame og så finne fram til akkurat det jeg er interessert i og så bruke relativt lang tid på å vente på fremføringen av selve informasjonen. Skriftlig fremføring er mye raskere å komme gjennom samt at den som regel er mye mer detaljert. Disse filmsnuttene er ofte veldig korte og overfladiske, sikkert nettopp fordi det tar for lang tid å få med mye info.

 

Supert at du fremdeles liker å lese. Men du tilhører en minskende gruppe. Spillmediene globalt har hatt en markant ("dramatisk") nedgang i interessen for å lese spillanmeldelser de siste 3 årene. Vi snakker i størrelsen -70%.

Trenden er video og Let'sPlay, noe VG og LevelUP var tidlig ute og satset på.

Lenke til kommentar

Supert at du fremdeles liker å lese. Men du tilhører en minskende gruppe. Spillmediene globalt har hatt en markant ("dramatisk") nedgang i interessen for å lese spillanmeldelser de siste 3 årene. Vi snakker i størrelsen -70%.

Trenden er video og Let'sPlay, noe VG og LevelUP var tidlig ute og satset på.

Regner med at du snakker om lesbart som i trykt media da? Er jo helt klart mye mer lesbart online enn video tilgjengelig. Det jeg finner mest beklagelig med videosnutter er at de tar mer tid og at det later til å gå ganske mye utover kvaliteten. Det blir veldig overfladisk og mye "bling"/ "tant & fjas" fremfor god informasjon. Men det overrasker meg dessverre ikke at det kanskje er dette de yngste vil ha for tiden?

Endret av Vice
Lenke til kommentar

 

Supert at du fremdeles liker å lese. Men du tilhører en minskende gruppe. Spillmediene globalt har hatt en markant ("dramatisk") nedgang i interessen for å lese spillanmeldelser de siste 3 årene. Vi snakker i størrelsen -70%.

Trenden er video og Let'sPlay, noe VG og LevelUP var tidlig ute og satset på.

Regner med at du snakker om lesbart som i trykt media da? Er jo helt klart mye mer lesbart online enn video tilgjengelig. Det jeg finner mest beklagelig med videosnutter er at de tar mer tid og at det later til å gå ganske mye utover kvaliteten. Det blir veldig overfladisk og mye "bling"/ "tant & fjas" fremfor god informasjon. Men det overrasker meg dessverre ikke at det kanskje er dette de yngste vil ha for tiden?

Nei, jeg refererer til online spill anmeldelser.

Ja, det er masse tilgjengelig, men leserinteressen har falt type -70%.

Og trenden er jo på digitale medier at det skrikes høyere og høyere for å nå ut. Jeg antar at det er spesiellt de yngre som ikke leser, men heller vil se anmeldelser ja. Men også en del av de eldre har sluttet å lese selve anmeldelsene.

Men her har det jo skjedd mye utvikling de siste årene, ikke bare på video. Bare se hvor informativ Steam har blitt.

Lenke til kommentar

Jeg så nesten hver episode de siste årene fordi jeg likte folkene godt, ikke nødvendigvis "nyhetene" for det var jo ting man hadde lest før. Det er noe annet med nerdete karer som presenterer tingene på sin egen måte, enn å bare lese blokker med tekst på IGN.

Så jeg setter stor pris på at Karl og Rune fortsetter på egen hånd. Har fulgt med på flere av streamene deres i det siste også. Det er bare "kosetid" egentlig, som å se siste episode av en TV serie man følger med på.

 

Den ene timen i uka klarte jeg fint å avse til Levelup. Bare hoppa over e-sport spaltene.

Å se på Karl spille gamle N64 spill og mimre var bare godgreier. Innslagene til Bjørn var comedy gold.

 

Levelup var vel det motsatte av youtube-kanaler der folk spiller spill og roper og skriker så mye som mulig.

 

Patreon deres er nå oppe i $6800 pr måned. Solid månedslønn det. Så det er mange som tenker som meg.

Endret av Bytex
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Level up var moro for både store og små. Fjas og nintendo-spill for de små, og mimring, nostalgi og ok spilljournalistikk for de store. Glad for at de fortsetter, og håper de tar med seg det som var bra inn i fortsettelsen.

 

Tallene på patreon kommer sikker til å fortsette oppover en stund til. Og så vil jeg tro en del faller fra etterhvert. Spesielt de som har lagt seg svært høyt. Hvis level up får med seg en sponsor eller to, så tror jeg det kan gå rundt og holde kvaliteten oppe og produsere jevnt. Fingrene krysset. Viktig både for level up med tilhengere, og for spilljournalistikken i landet generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...