Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

infinite loop - finner ikke problemet


Anbefalte innlegg

Mens jeg satt og brukte dataen ( desktop) så skrudde den seg plutselig rett av.  Jeg gjorde ikke noe krevende for maskinen engang, bare surfa nettet.Deretter skrudde den på seg selv igjen. Men etter 3 sekunder ( før man får opp noe tekst, mulighet til å gå i bios etc) så skrur den seg av igjen. Slik fortsetter det. Jeg klarer ikke finne ut av hva problemet er. Tips?

Hovedkort er P67A-GD65.

 

Det jeg har forsøkt:

 

- Ta ut kablene til ulike komponenter for å se om det kan være noe der som skaper trøbbel.

 

- sjekka at alle vifter går

 

- sjekka at hovedkortet lyser når det er strøm på

 

- holdt inne cl-cmos - knappen for å resette bios.

 

- tatt ut batteri i hovedkort, fjerna ram og holdt inne cl-cmos knappen for å resette bios.

 

- tatt av og på cpu-kjølern.

 

- erstatta batteri i hovedkort med et nytt.

 

- testet om psu fungerer , ved bruk av "paperclip"-  metoden.

 

Den eneste endringen som har skjedd er at dataen nå skrur seg enda raskere av når jeg prøver å skru den på. Ca 1 sek. istedet for 3 sekunder.

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det kan det.

 

Det er ikke nødvendigvis noe fasitsvar her, og du må nesten bare identifisere feilen.

 

- Koble fra alle harddisker/SSD'er/DVD-rom o.l

- Koble fra alt annet du ikke trenger (øvrige PCIE kort osv)

- Ta ut alle minnebrikker, og test med kun 1 av gangen, i ulike ram-slots

- Prøv med et annet skjermkort

- Prøv med en annen PSU

 

Får du frem BIOS/POST nå uten at maskinen looper?

 

Funker ingenting av dette er det stor sjanse for at det er hovedkort

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det var hovedkortet som var feil. gikk på reklamasjon hos komplett. Fikk da et b150 gaming m3 istedetfor det gamle P67A-GD65.

Det dumme var at jeg hadde 32 gb ram, men da jeg leverte den inn leverte jeg den inn med bare en rambrikke ( 8 gb) siden jeg hadde feilsøkt selv og ikke putta alle tilbake. Så jeg fikk kun 8 gb ram med det nye hovedkortet.

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar

Ring Komplett da og ordne opp i ram-greiene. :thumbup:

 

snakket med de på chat nå. de kunne ikke erstatte den ekstra rammen min.. erstattet bare det som var feil med dataen sa han. 

 

kjøpte den 27-11-15, så er "akkurat" over 45-dagers fristen for å levere det tilbake også.. kjipt...

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar

jeg bomma litt på hvor mye ram jeg hadde fra før istad. Jeg hadde totalt 24 gb ram, men leverte den inn med bare 8 gb ram.

 

usikker på hva du mener nå.. jeg fikk en ny cpu og nytt hovedkort fra komplett på garantien.

jeg kjøpte ekstra ram til maskina i november.  Men da jeg leverte inn maskina til rep hos komplett så leverte jeg den ikke inn med den ekstra rammen, kun med 8 gb ram

 

jeg fikk ny ram som passa til det nye hovedkortet, men da fikk jeg bare 8 gb ram, like mye som altså stod i maskina da jeg leverte den inn.  Men hjemme har jeg 16 gb ram som nå er ubrukelig.

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar

Ok, la oss re-cap her ..

 

Du har et ødelagt hovedkort, socket 1155

Du sender dette inn og får nytt hovedkort, ny CPU og 8 GB DDR4?

Leverte du da inn HK + CPU + 8 GB DDR3?

 

Hvorfor leverte du inn alt egentlig?

 

For meg så høres det ut som du kom ekstremt godt ut av dette.

 

Hva slags minne er det snakk du hadde? Siden det er 24 ... Er det 8 + 8 + 4 + 4?

Og du fikk 1 stick på 8 tilbake?

Lenke til kommentar

hehe :)

 

ødelagt hovedkort var P67A-GD65. Sendte inn hele maskinen min for rep, siden jeg var ikke 100% sikker på at det var hovedkortet som var ødelagt.

 

Jeg fikk nytt hovedkort: 1151 og ny cpu: 1151.
 

Jeg leverte den inn med bare en rambrikke. en på 4 GB(husket feil, fant 3 rambrikker her nå). Men jeg fikk 8 gb ram ( det var opprinnelig 8 gb ram i den da jeg kjøpte den fra komplett).  Så nå har jeg 3 rambrikker her hjemme som ikke passer, som er på 8+8+4.  (også er det to i maskina som passer på 4+4).

 

så da har jeg nå bare 8 gb ram istedetfor 24 gb ram som jeg hadde før jeg leverte inn. 

Lenke til kommentar

Flott gjort av komplett synes jeg. :)

 

Hvilken CPU hadde du og hvilken fikk du?

 

ja, kjempejobb!

 

eneste dumme, som de jo ikke visste.. var at jeg hadde mere ram som passa hovedkortet liggende hjemme. men de ville visst ikke erstatte den. selv om jeg kjøpte det hos komplett for ca 2-3 mnd siden. 

 

jeg hadde  i5-2500k og fikk i5-6600k

 

men jeg aner ikke hvor mye det har å si de endringene de gjorde med hovedkort og cpu.

Endret av Balrog11
Lenke til kommentar

Nja du kom godt ut av dette.

 

Den ene brikka på 4 GB har null verdi.

Forsøk å selg det settet du har på 8 + 8 for 400 spenn eller noe.

Den ene brikka på 4 GB kan du gi bort eller no.

 

Alternativt kan du spørre komplett om du kan levere tilbake de brikkene du nå fikk, mot at du kjøper ett større sett av dem (f.eks 2*8) men at du da vil ha tilbake den brikka på 4GB.

 

Men det er bare tull, du kom fint ut av det. Be happy Game on.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

en ting til.. jeg leverte den heller ikke inn med de ekstra usb 3.0 portene jeg hadde på hovedkortet.  vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg fikk levert maskinen med 2 ekstra usb 3.0 porter som lett kan tas av og på hovedkortet. 

 

Prøvde å koble den til det nye hovedkortet, men det vil ikke fungere.. hvordan vet jeg om den er kompatibel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...