Gå til innhold

E-SPORT: Rykket opp til 1. divisjon – to av spillerne vil gi seg på grunn av jukseanklage


Anbefalte innlegg

- Jeg har sett de to klippene Stein, det er det tynneste jeg noen gang har sett. Så jævlig uprofesjonelt dere håndterer saker, helt latterlig at klubbene fortsatt lar dere holde på som dere gjør.

 

- Gå rundt å si at de jukser før du har pratet med de også, lavmål. Hadde ikke forventet noe annet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er mengdevis med private hax som er undetected, forundrer meg ikke om det blir cheatet i telenorligaen. De vet jo hvordan de skal bruke cheat slik at det ikke ser slik ut....  Det at man streamer betyr absolutt ingenting. (feks kodet at hver 2 skudd i USP skal være HS dersom man har crosshair på target feks. (slik at det virker som det er spray RNG som gir hs kill..) Nok til å vinne begge pistol rundene å få overlegent advantage. Små cheats som nesten ikke merkes men som utgjør en stor forskjell. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er enig at uttalsene fra gamer ikke er helt heldige. MEN jeg synes også at det virker veldig mye mer sannsynlig at det har forekommet juks når spillere trekker seg pga anklager. Hvis man ikke jukser så ta det heller som et kompliment og fortsett å spille. Ved å trekke seg virker man bare skyldig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Gamer.no, bare.. virkelig?

Hvorfor blir dere ikke heller glad at det er norsk talent som spiller så sykt som blu3 gjør?

Har vært på lan med han og han er helt SYK i hodet når det gjelder cs, så kommer dere med piss som "Det er stor enighet blant admingruppa om at BLU3 jukser."

 

De har et liv utenfor cs også, og å bruke tid på det pisset her er grunnen til å bare drite i det hele.

 

De når langt de boysa her og de kommer ikke på siste plass i divisjonen

Lenke til kommentar

Veldig, veldig syk sak. Bruker ikke å lese noe om e-sport, men dette ble for godt til å være sant.

 

Dere lar en spillere som dere tydeligvis mener jukser få forsette i ligaen. Det er sykt. Dere påstår at en spiller dere har "frikjent" jukser i etterkant av avgjørelsen. Det er sykt. Hva faen er galt dere? Noe så amatørmessig har jeg ikke sett på lenge. Skam dere! Nå får dere stå sammen om beslutningen (altså at han ikke jukser), uansett hva deres personlige meninger er.

 

Flaut.

Lenke til kommentar

 

http://www.twitch.tv/blu3kp/v/38544058

( Her mistenker dem at jeg har aimlock)

 

 

Du har 2 teammates på site, og likevel ser du inn i smoken slik? hvorfor ser du ikke ned amain. Kjenner ikke til hele runden om dere viste at de resterende kom der de kom.  Du sikter soleklart midt i huet på han på forkliff gjennom smoke?(akkurat idet han kommer)

 

Sånn ellers kan man justere cheat til å aimlocke på target uten at de faktisk er direkte på target ala [aimtrack +10inches left side foot], (mest for å få info /bekrefte om det er noen i nærheten av siktet ditt).

Lenke til kommentar

Nå vet forsåvidt jeg hvordan det er å bli anklaget for noe man ikke har gjort; men det jeg stusser på her er denne statementen på hjemmesiden deres som jeg aboslutt ikke forstår.. Man mister vel ikke motivasjon til å satse selvom visse admins og motstandere tror man cheater, tvert i mot? ... Mer eller mindre alle (norske som internasjonale) proffe CS-spillere gjennom tidene har vært gjennom denne prosessen før man faktisk har bevist scenen hva man går for på noen seriøse offline events..

 

Og moser man close til 70 frags i en bo2 mot laget som kom på 1. og 3. plass i 2015 sesongene så er man jo tydligvis rimelig talentfull om man ikke bruker hjelpemidler.. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hele denne saken virker litt merkelig. Jeg kan være enig i at den første ser rar ut. Grunnen til det kan være cheats, eller det kan være tilfeldigheter.

Jeg så igjennom en del av mine egne kamper for en stund siden for moro skyld, og der var det flere øyeblikk hvor jeg tenkte "dette ser ut som cheat", men som selvsagt bare er tilfeldigheter som å sikte på en fiende gjennom en vegg, gjennom en smoke etc. Hvis de har sendt Gamer.no 12 demoer, og alt der har funnet er 2 mistenkelige situasjoner, så blir jeg meeeeget skeptisk.

I tillegg kan man ikke si "det er ikke nok bevis, så du får fortsette å spille, men vi vet du cheater". Hvordan kan dere mene at de cheater hvis det ikke er nok bevis? Håpløs håndtering, men forventer ikke annet av Norsk E-sport. Uprofesjonell til fingerspissene.

Endret av Hansoen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

http://www.twitch.tv/blu3kp/v/38544058

( Her mistenker dem at jeg har aimlock)

 

 

 

Du har 2 teammates på site, og likevel ser du inn i smoken slik? hvorfor ser du ikke ned amain. Kjenner ikke til hele runden om dere viste at de resterende kom der de kom.  Du sikter soleklart midt i huet på han på forkliff gjennom smoke?(akkurat idet han kommer)

 

Sånn ellers kan man justere cheat til å aimlocke på target uten at de faktisk er direkte på target ala [aimtrack +10inches left side foot], (mest for å få info /bekrefte om det er noen i nærheten av siktet ditt).

Tror kanskje informasjonen BLU3 får fra sine lagkamerater er med å påvirke måten han aimer på her. og den på forclift er jo fordi karen fra EXPERT skyter fra forclift mot site??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Det er stor enighet blant admingruppa om at BLU3 jukser."

Men dere frikjenner han. Og lar han fortsette å spille videre i ligaen...

 

Ser ikke for meg at dere kunne ha håndtert saken på en mer uprofesjonell måte.

Hvilke signaler sender det? At selv den interne "admin gruppen" ikke klarer å ta VIKTIGE avgjørelser, som dette.

Eller hvis deres anntydning er sanne: At det er lovt å jukse i turneringen?

 

Det at Stein Wilmann presterer å slenge med leppen, med påstander som strider imot resultatet "gransknings-gruppen" konkluderte med. Er rimelig fantastisk. Resultatet internt i gruppen burde ikke være for alle og en hver.

Det vi skal vite er om dere som en helhet, har frikjent han eller sett han skyldig i anklagene.

 

Er man frikjent. Så er man fuckings frikjent.

Og selvsagt uskyldig til det motsatte er bevist. 

 

Dette må Gamer.no få på stell! Hvis dere ønsker å være et flaggskip innenfor norsk E-sport. Som dere helt klart sikter mot.

 

 

Sett bort ifra saks-håndteringen, virker det som det er mange hårsåre spillere og admins i toppsjiktet av ligaen, som har favorisert hverandre. Og ikke tåler at "the new guys on the block" faktisk er så god som de ser ut til å være.

Endret av Kmatis93
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er enig at uttalsene fra gamer ikke er helt heldige. MEN jeg synes også at det virker veldig mye mer sannsynlig at det har forekommet juks når spillere trekker seg pga anklager. Hvis man ikke jukser så ta det heller som et kompliment og fortsett å spille. Ved å trekke seg virker man bare skyldig.

 

Okey? Disse to gutta har spilt seg opp til 1. divisjon i telenorligaen. Gamer.no og alle lag de spiller mot, svarer med å be om demo etter HVER match. Prøv å gjør det samme, og prøv å ha motivasjon til å fortsette?

Lenke til kommentar

 

Er enig at uttalsene fra gamer ikke er helt heldige. MEN jeg synes også at det virker veldig mye mer sannsynlig at det har forekommet juks når spillere trekker seg pga anklager. Hvis man ikke jukser så ta det heller som et kompliment og fortsett å spille. Ved å trekke seg virker man bare skyldig.

Okey? Disse to gutta har spilt seg opp til 1. divisjon i telenorligaen. Gamer.no og alle lag de spiller mot, svarer med å be om demo etter HVER match. Prøv å gjør det samme, og prøv å ha motivasjon til å fortsette?

 

 

Jeg er enig med paintarn, jeg vet ingenting om saken, og utenifra, så virker det suspekt å trekke seg fordi man er "lei av anklager om juks". Har ingen forutsetning for å si om det er foregått noe muffens eller ikke, men det er slik et sånn utsagn oppfattes utenifra (ihvertfall for meg)

 

AtW

Lenke til kommentar

Ut ifra det jeg skjønte av saken skal de ikke trekke seg. Men sa at de var inne på tanken, da de har mistet en del av motivasjon etter påstandene.

 

Jeg er heller ikke veldig kjent med ligaen. Men at lagene man spiller mot kommer med påstander, er en ting. Det gir som oftest mersmak. Men når de som har ansvar og organiserer hele ligaen bedriver en såkalt "heksejakt" etter laget, da spesielt enkeltspillere.

Da kan jeg skjønne at motivasjonen minker for å prestere i en liga man virker uønsket i.

Dette kommer helt an på person til person, selvsagt, og burde ikke ligge til grunne for noe som helst i en slik sak.

 

Nå har det seg slik at de som skriver artikkelen og velger overskriftene, er en av partene i "konflikten". Så det å ta ting med en klype salt er sikkert ikke dumt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har det seg slik at de som skriver artikkelen og velger overskriftene, er en av partene i "konflikten". Så det å ta ting med en klype salt er sikkert ikke dumt.

Kan du utdype dette litt? Altså hvilken part du mener jeg som forfatter av artikkelen er oppi dette? Jeg er ikke arrangør, men som redaktør forsøkte jeg å være så nøytral som mulig og finne ut hva som skjer. Har jeg bommet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå har det seg slik at de som skriver artikkelen og velger overskriftene, er en av partene i "konflikten". Så det å ta ting med en klype salt er sikkert ikke dumt.

Kan du utdype dette litt? Altså hvilken part du mener jeg som forfatter av artikkelen er oppi dette? Jeg er ikke arrangør, men som redaktør forsøkte jeg å være så nøytral som mulig og finne ut hva som skjer. Har jeg bommet?

Nei jeg synes du gjorde en god jobb. Du viser tydelig at du spør begge parter om spørsmål og hvor du får svar. Synes dette var mer vendt mot gamer.no enn mot Tien Len.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...