Gå til innhold

Hvis det var stortingsvalg i dag, hvilket parti ville du stemt på?


  

100 stemmer

  1. 1. Hvilket parti ville du stemt på hvis det var valg i dag?

    • Fremskrittspartiet
      31
    • Høyre
      12
    • Venstre
      8
    • KrF
      1
    • Senterpartiet
      6
    • Arbeiderpartiet
      5
    • SV
      6
    • Rødt
      6
    • MDG
      3
    • Liberalistene
      6
    • Demokratene
      9
    • Kystpartiet
      2
    • Piratpartiet
      3
    • Andre
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hehe. Ingen partier representerer på noen måte mine meninger, uten at de også representerer politikk jeg totalt er imot. Slik er det for de fleste folk.

 

Dog. Jeg fikk rundt med en fornemmelse tidligere at jeg ville ha stemt FRP hvis jeg var i den tro at vårt politiske system fungerte. Men så tok jeg en slik partitest "hvilket parti passer deg best" type ting. Da ble det faktisk KRF.

 

Jeg har alltid hørt at man skal velge det partiet man er mest enig i og er man uenig med de alle så start ditt eget :)

Eller bare stem på sofa partiet de har stor oppslutning :p

 

 

Uenig eller enig med de alle er komplett irrelevant. Det som betyr noe er om man er enig i de individuelle politiske sakene, og når man velger partier, så er det tydelig på deg også, så fokuserer man ikke på enkeltpolitikken eller helheten i det man velger. Man får bare servert forskjellige møljer og må velge en av de, som så alle blir blandet i to møljer til slutt for å oppnå 4 årig diktatur over landet.

 

Hadde det nå vært noen endringer eller fornuft i det som skjedde, men nei, det er det heller ikke. Det er de samme møljene som har diktert i hundre år, med unntak av da NAZI Tyskland tok over Norge. Da var det et fascistisk regime som styrte landet. Men det var kortvarig, noe det uheldigvis ikke er med de inngrodde partiene i partiveldet Norge, hvor enkeltpolitikken blir ignorert og se og hør er kilde til politikk og bakgrunn for valget en stor del av folket tar i det såkalte demokratiet.

 

Uansett hva du velger, blir det servert hundelort til middag annenhver dag.

Lenke til kommentar

Ikke nåsom islam-kritikeren Max Hermansen vil bli partileder i demokratene.

 

Tror tiden har kommet for ny, en småparti skal vokse fram og vil rullere politikken den veien som de fleste ønsker.

 

Har hørt at han vil stille til valg som partileder ja, hadde vært interessant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7WVSGN

 

Hittil ser det ut som en FRP-Høyre-Demokratene regjering, hadde ikke vært så verst om det var réelt :)

Det ser værtfall ut som om diskusjon.no stort sett er på høyre siden. 

 

Det tror jeg godt kan stemme. Tror Nettavisen's lesere ligger på Høyresiden også.

Lenke til kommentar

 

 

Hittil ser det ut som en FRP-Høyre-Demokratene regjering, hadde ikke vært så verst om det var réelt :)

Det ser værtfall ut som om diskusjon.no stort sett er på høyre siden. 

 

Det tror jeg godt kan stemme. Tror Nettavisen's lesere ligger på Høyresiden også.

 

 

Hvor har du den infoen om Nettavisen fra? Virker som journalistene deres ikke er så voldsomt mye mindre venstrevridd enn de store papiravisene. Kanskje litt mer nøytral bare.

Lenke til kommentar

 

 

Hittil ser det ut som en FRP-Høyre-Demokratene regjering, hadde ikke vært så verst om det var réelt :)

Det ser værtfall ut som om diskusjon.no stort sett er på høyre siden. 

 

 

Sier du, at folk som faktisk gidder å diskutere samfunnet og som bryr seg om det, tilhører høyresiden?

 

 

Det sier jo egentlig mest om venstresiden :)

 

Har også lagt merke til at KrF har 0% her, regner med de er alle sammen inne på religionsforumet.

Endret av Ateist
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Hittil ser det ut som en FRP-Høyre-Demokratene regjering, hadde ikke vært så verst om det var réelt :)

Det ser værtfall ut som om diskusjon.no stort sett er på høyre siden. 

 

Det tror jeg godt kan stemme. Tror Nettavisen's lesere ligger på Høyresiden også.

 

 

Hvor har du den infoen om Nettavisen fra? Virker som journalistene deres ikke er så voldsomt mye mindre venstrevridd enn de store papiravisene. Kanskje litt mer nøytral bare.

 

Nettavisen er nok den mest nøytrale avisen i Norge. Alle aviser burde være det. Aviser skal formidle nyheter og ikke være et politisk makt apparat. Dette har ikke useriøse aviser som VG og Dagbladet fått med seg dessverre. 

 

edit: På kommentar felt generelt i avisen er folk fra høyresiden som kommenterer. Det kommer noen fra venstresiden av og til men det er ikke ofte, rart at det er slik når man ser på målinger og valgresultater. Bryr de seg ikke de folkene som holder til på venstre siden med å diskutere politikk?  

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

KRF er egentlig i bunn og grunn et meget konservativt høyreparti.

 

De er konservative i form av at de er et forbudsparti eller formynderparti slik resten utenom FRP er, men de er jo veldig liberale på innvandring. Dårlig kombo spør du meg.

 

 

Jo, men kjernevelgerne til KRF er imot innvandring (spesielt ikke kristen innvandring). FRP er også et verdiparti på noen områder. Sammarbeid mellom KRF og FRP hadde nok fungert greit.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

 

KRF er egentlig i bunn og grunn et meget konservativt høyreparti.

 

De er konservative i form av at de er et forbudsparti eller formynderparti slik resten utenom FRP er, men de er jo veldig liberale på innvandring. Dårlig kombo spør du meg.

 

 

Jo, men kjernevelgerne til KRF er imot innvandring (spesielt ikke kristen innvandring). FRP er også et verdiparti på noen områder. Sammarbeid mellom KRF og FRP hadde nok fungert greit.

 

 

Da har nok ikke de kjernevelgerne fått med seg dagens innvandringspolitikk fra KrF. FRP er også mer liberal når det kommer til personlig frihet og alkoholpolitikk, så de kommer ikke så godt overens der heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hittil ser det ut som en FRP-Høyre-Demokratene regjering, hadde ikke vært så verst om det var réelt :)

Det ser værtfall ut som om diskusjon.no stort sett er på høyre siden. 

 

Det tror jeg godt kan stemme. Tror Nettavisen's lesere ligger på Høyresiden også.

 

 

Hvor har du den infoen om Nettavisen fra? Virker som journalistene deres ikke er så voldsomt mye mindre venstrevridd enn de store papiravisene. Kanskje litt mer nøytral bare.

 

Nettavisen er nok den mest nøytrale avisen i Norge. Alle aviser burde være det. Aviser skal formidle nyheter og ikke være et politisk makt apparat. Dette har ikke useriøse aviser som VG og Dagbladet fått med seg dessverre. 

 

edit: På kommentar felt generelt i avisen er folk fra høyresiden som kommenterer. Det kommer noen fra venstresiden av og til men det er ikke ofte, rart at det er slik når man ser på målinger og valgresultater. Bryr de seg ikke de folkene som holder til på venstre siden med å diskutere politikk?  

 

 

Grunnen til at de bryr seg mindre er vel fordi de ikke har noe grunn til å klage på hvordan avisene uttrykker seg.

Lenke til kommentar

Hehe ja er jo en mulighet det. Er jo lite vits å klage hvis man er 100% enig i det avisen skriver, men har vanskelig med å tro at hele venstresiden er så samstemte hadde de vært det så hadde det bare vært et parti på venstresiden. Nå er det jo nesten slik da arbeiderpartiet tar det meste av kaka mens SV, SP og MDG ligger og lukter på sperregrensa mens Rødt og NKP ligger langt under den 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...