Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sedan + bensin + 4WD = umulig?


Gjest Slettet-3RYwwc

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3RYwwc

 

Mulig jeg firer på kravet om 4WD, skal ned og teste denne i morgen. Liker godt designet på nye A4 og skulle mer enn gjerne hatt den med quattro og DSG, men da starter den på 560' før noe ekstrautstyr er lagt til. Får se hva det blir til.

 

 

 

Fin bil. Skal du ha en med bensin 4*4 og sedan kan du også se på Skoda Superb.

 

 

Har vært på utkikk, men de fleste sprenger budsjettet mitt. Ellers takk for tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3RYwwc

 

Jeg elsker hvordan svaret på kritikk til så mange nordmenn alltid skal være "flytt ut av landet". Det minste man ikke er fornøyd med, så skal alltid en eller annen gjøk komme med "flytt ut av landet"...

Har du problemer med å lese? Jeg har ikke gitt svar på kritikken din, mye fordi at jeg som alle andre bilglade folk alltids vil ha et større utvalg å velge i mellom og er av den overbevisning av at Norge hindrer mange spennende biler å bli importert både PGA markedet og sære regler.

 

Det jeg svarte på var at om du ikke ønsker å gå opp på budsjettet eller endre kriteriene dine når du ikke finner bil innenfor rammene dine så har du ikke så mange andre valg enn å vente eller å flytte til et land der utvalget er større. Dette er dessverre realiteten, enten du liker det eller ei. At du velger å spesifikt å henge deg opp i siste utsagnet mitt får strengt tatt være ditt problem.

 

Forsåvidt vil jeg oppfordre deg til å i senere tid lage en egen tråd for kritisering og en egen for kjøpsråd for å forhindre slike missforståelser.

 

Eller så kan du som selverklært bilinteressert slutte med anmodninger om å flytte ut av landet fordi noen er oppgitt over utvalget i Norge. Du burde vite bedre dersom du er bilinteressert nemlig...

Lenke til kommentar

 

Ser ut til å være et greit steg opp fra Corollaen den der! Husk å be om at de sjekker tilkoblingene til blinklysene før du evt. kjøper den, det er en kjent feil med disse bilene.

Tenker du på A4en nå eller? Det som er fordelen med nesten ny bil, bare å ta den med tilbake til et merkeverksted for å få utbedret en slik feil! :-)

Jeg tenker på Audier generelt, det er ofte noe manglende blinklysbruk når jeg treffer de i trafikken ;-)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70450932

Har samma bil, men i "traktorutförelse" alltså stasjonsvagn. Haft tre nya bilar på rad, och denna slår allt jag haft med hästlängder.

Massa glädje, snabb som tusan 0-100, inga problem att cruisa på 160. Massa komfort. Dessutom står den sig förbannat bra i pris.

Min har minskat 100,000 i värde på tre år. Är få nya bilar till 460k som slår den värdeförminskningen efter tre år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

 

Jeg tenker på Audier generelt, det er ofte noe manglende blinklysbruk når jeg treffer de i trafikken ;-)

 

 

Hehe, der har du et poeng. Jeg har bare antatt at premiumbiler generelt ikke leveres med blinklys siden de aldri blir benyttet. Er selv en stolt blinker, jeg blinker selv når det ikke er en bil i sikte bare for at jeg ikke skal utvanne muskelminnet mitt. Begynner man å fire på blinkinga når det ikke er trafikk så begynner man raskt å gjøre det samme med lite trafikk og vips er man blitt en elendig signalgiver.

 

Hva kjører du?

Endret av Slettet-3RYwwc
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70450932

 

Har samma bil, men i "traktorutförelse" alltså stasjonsvagn. Haft tre nya bilar på rad, och denna slår allt jag haft med hästlängder.

Massa glädje, snabb som tusan 0-100, inga problem att cruisa på 160. Massa komfort. Dessutom står den sig förbannat bra i pris.

Min har minskat 100,000 i värde på tre år. Är få nya bilar till 460k som slår den värdeförminskningen efter tre år.

 

Har du den i bakhjulstrekk? Hvordan er den på vinterføre, da spesielt opp bakker som kan være glatte? Vet at mye har å si på sjåfør og dekk, men har ikke eid bakhjulstrekk heller.

Lenke til kommentar

Kom du opp bakken med FWD? Da kommer du opp med RWD og. RWD på vinterføre er stort sett like problemfritt som FWD på tross av hva diverse høylytte amerikanere utbasunerer på nettet.

 

Jeg syns forøvrig det er manko på litt av hvert hva gjelder biltilbudet på tvers av hele kontinentet sammenlignet med f.eks USA.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Kom du opp bakken med FWD? Da kommer du opp med RWD og. RWD på vinterføre er stort sett like problemfritt som FWD på tross av hva diverse høylytte amerikanere utbasunerer på nettet.

 

Jeg syns forøvrig det er manko på litt av hvert hva gjelder biltilbudet på tvers av hele kontinentet sammenlignet med f.eks USA.

Jepp, kom opp bakken med Corollaen på relativt dårlige vinterdekk! :-)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg elsker hvordan svaret på kritikk til så mange nordmenn alltid skal være "flytt ut av landet". Det minste man ikke er fornøyd med, så skal alltid en eller annen gjøk komme med "flytt ut av landet"...

Har du problemer med å lese? Jeg har ikke gitt svar på kritikken din, mye fordi at jeg som alle andre bilglade folk alltids vil ha et større utvalg å velge i mellom og er av den overbevisning av at Norge hindrer mange spennende biler å bli importert både PGA markedet og sære regler.

 

Det jeg svarte på var at om du ikke ønsker å gå opp på budsjettet eller endre kriteriene dine når du ikke finner bil innenfor rammene dine så har du ikke så mange andre valg enn å vente eller å flytte til et land der utvalget er større. Dette er dessverre realiteten, enten du liker det eller ei. At du velger å spesifikt å henge deg opp i siste utsagnet mitt får strengt tatt være ditt problem.

 

Forsåvidt vil jeg oppfordre deg til å i senere tid lage en egen tråd for kritisering og en egen for kjøpsråd for å forhindre slike missforståelser.

Eller så kan du som selverklært bilinteressert slutte med anmodninger om å flytte ut av landet fordi noen er oppgitt over utvalget i Norge. Du burde vite bedre dersom du er bilinteressert nemlig...

Les hva jeg skriver..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ser ut til å være et greit steg opp fra Corollaen den der! Husk å be om at de sjekker tilkoblingene til blinklysene før du evt. kjøper den, det er en kjent feil med disse bilene.

Tenker du på A4en nå eller? Det som er fordelen med nesten ny bil, bare å ta den med tilbake til et merkeverksted for å få utbedret en slik feil! :-)

Jeg tenker på Audier generelt, det er ofte noe manglende blinklysbruk når jeg treffer de i trafikken ;-)

 

 

Dette finnes det da løsninger på:

 

post-4286-0-42207400-1455083807_thumb.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70450932

Har samma bil, men i "traktorutförelse" alltså stasjonsvagn. Haft tre nya bilar på rad, och denna slår allt jag haft med hästlängder.

Massa glädje, snabb som tusan 0-100, inga problem att cruisa på 160. Massa komfort. Dessutom står den sig förbannat bra i pris.

Min har minskat 100,000 i värde på tre år. Är få nya bilar till 460k som slår den värdeförminskningen efter tre år.

 

 

Har du den i bakhjulstrekk? Hvordan er den på vinterføre, da spesielt opp bakker som kan være glatte? Vet at mye har å si på sjåfør og dekk, men har ikke eid bakhjulstrekk heller.

Bakhjul ja. Det är några kraftiga backar på Byåsen och Bakklandet här i trondheim, men min merca uppför sig exemplariskt. Klart piggdekk och 4wd hade gjort det bättre, men det är så extremt få tillfäller att man måste ha det att skulle det ske kan man ställa bilen åt sidan den dagen. Det är bortimot omöjligt att snurra mer än 90 grader med bilen. Det jag hade önskat är en bra launch control, alltså antispinn i längdrättning. Där är många tillverkare för dåliga.

Lenke til kommentar

Hehe, der har du et poeng. Jeg har bare antatt at premiumbiler generelt ikke leveres med blinklys siden de aldri blir benyttet. Er selv en stolt blinker, jeg blinker selv når det ikke er en bil i sikte bare for at jeg ikke skal utvanne muskelminnet mitt. Begynner man å fire på blinkinga når det ikke er trafikk så begynner man raskt å gjøre det samme med lite trafikk og vips er man blitt en elendig signalgiver.

 

Hva kjører du?

 

Bra å høre det med blinkingen, er helt enig. Jeg tenker av og til at vi er en utdøende gruppe, spesielt blinking ut av rundkjøringer er sjeldent på de veiene jeg kjører.

 

Jeg kjører en 2000-mod. Volvo S80 T6.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-3RYwwc

400k-sjiktet gir deg fin brukt premiumbil.

Eller ultrakjip nybil..

 

Valget er enkelt for min del.

Ikke helt enig i den du... Ble litt utsettelse på bilkjøpet grunnet uforventede hendelser, men har nå endelig bestilt bil. Ble en Skoda Octavia sedan i "Race Blue" med 180HK 1.8 TSI, DSG og 4x4. Gikk for svarte skinnseter, 18" felger Driving Mode Selection, Adaptive Cruise Control, sotede bakruter, Canton lydanlegg, SmartLink (da bruker jeg kart fra iPhone i stedet), nøkkelfri adgang og parkeringssensor foran og bak.

 

Dette synes jeg er mye bil for under 400K, og skulle man hatt en like godt utstyrt Audi måtte jeg minst opp i 600-700K!

Lenke til kommentar

Gratulerer, det der er mye bil for pengene. 

Vi har en Octavia på jobben for bruk der, en 2014-modell og selv der er det meget bra for prisen. Noen småting som minner om barnesykdommer har det vært, men ingenting som ikke har gått på garanti selvsagt. Synes for øvrig at likheten til Audi er så bra nå, at å hoste opp 2-300 flak til for å få ringer fremfor "svanemerket" i grillen virker hinsides.

 

Lette for øvrig etter samme ønskeliste ca, men endte med stasjonsvogn på nye c-klasse (ellers bensin og 4x4) nå rett før påske. Ville ikke ha helt ny, og fant en på noen få måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

400k-sjiktet gir deg fin brukt premiumbil.

Eller ultrakjip nybil..

 

Valget er enkelt for min del.

Ikke helt enig i den du... Ble litt utsettelse på bilkjøpet grunnet uforventede hendelser, men har nå endelig bestilt bil. Ble en Skoda Octavia sedan i "Race Blue" med 180HK 1.8 TSI, DSG og 4x4. Gikk for svarte skinnseter, 18" felger Driving Mode Selection, Adaptive Cruise Control, sotede bakruter, Canton lydanlegg, SmartLink (da bruker jeg kart fra iPhone i stedet), nøkkelfri adgang og parkeringssensor foran og bak.

 

Dette synes jeg er mye bil for under 400K, og skulle man hatt en like godt utstyrt Audi måtte jeg minst opp i 600-700K!

Har så og si samme bil, bare stasjonsvogn.

Enig i at det er mye for pengene. Så også pent brukte "premium" biler i den prisklassen. Enten var de gått veldig langt,manglet endel utstyr eller hadde en liten dieselmotor.

 

Største minuset med bilen etter min mening er at det er noe dekkstøy. Men på de få meterne med ny, god asfalt som finnes er den stille.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Vurderte du Levorg da du kjøpte bil? Var i tenkeboksen på om jeg skulle kjøpe den på tross av at det er en stv, men tenkte jeg skulle nyte de siste årene med sedan før det kommer barnevogn og slikt i hus...:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...