Gå til innhold

Klokke osv på skjerm 2. Mulig?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Beklager dårlig tittel, men fant ingen bedre måte å gjøre det kort og enkelt på.
Klokka, tilkobling, volum og alt det der nede i høyre hjørne skulle jeg gjerne også hatt på skjerm 2.
Er dette mulig?

PS: Er det noen grunn for at det er et eget "søke" ikon til høyre for startmenyen knappen i stede for nederst når man trykker på startmenyen?
Eventuelt er det noen måte å flytte søkinga til startmenyen?

På forhånd takk for svar eventuelt hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må innrømme jeg sliter å forstå litt hva du er på jakt etter:

600x301px-ee75e761_eyefinity.jpeg

Dette er Eyefinity som setter sammen 2 eller flere skjermer til en.

 

Ellers kan du bruke:

Som gjør begge skjermbildene viser på begge skjermene:

Det er vel de 2 alternativene som er standard i windows, ellers må du nok skaffe programvare som gjør det du vil hvis du ikke er utvikler.

 

Hvis du snakker om å lage ny startmeny linje på skjerm nr 2 (Utvidet skrivebord) tror jeg det ikke er så lett.

 

w7-right_click-res-dup_extended.gif

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med å forstå hva TS mener.

 

Han vil bruke to skjermer, og ha én oppgavelinje med klokke og system tray på hver skjerm.

 

Det er mulig å gjøre dette med tredjepartsprogrammer, som f.eks. DS Clock, DisplayFusion og lignende.

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er det han mener, så er det enkelt å få til i Windows. Høyreklikk oppgavelinja, "properties" (jeg har engelskspråklig Windows),  i "multiple displays" kryss av for "show taskbar on all displays".

 

 

 

Det er mulig å gjøre dette med tredjepartsprogrammer, som f.eks. DS Clock, DisplayFusion og lignende.

Tror det funker fint som standard i Windows 8.1/10. Jeg har ikke to skjermer jeg kan teste med...

 

http://www.tenforums.com/tutorials/3899-taskbar-hide-show-multiple-displays-windows-10-a.html

 

Og få klokke på begge oppgavelinjer? Det gjør ikke jeg i Windows 10.

Lenke til kommentar

Nei, svarte f.... du har rett, det er bare oppgavelinja uten system tray og klokke som dukker opp på den andre skjermen. Jeg bruker ikke denne funksjonen selv, så jeg har ikke lagt merke til det. Men jeg har klokke (og overvåking for CPU/GPU klokker og temp m.m.) på min skjerm nr. 2; en stor analog klokke. Det fikser jeg med programmet Rainmeter.

Lenke til kommentar

Takk for svar :)
Ville jo helst hatt det nede i hjørnet som på skjerm 1 (med samme funksjoner) da det hender jeg skrur av skjerm 1 og kun bruker skjerm 2.
Skjerm 1 er som dere sikkert skjønner hovedskjerm og jeg vil gjerne fortsette å ha den som det.

Edit: Jeg vet jeg kan bytte på hva som er hovedskjerm osv, men det føler jeg blir litt tungvint i lengden.

Dette er kun QOL forbedringer

Endret av ananashapå
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Ville jo helst hatt det nede i hjørnet som på skjerm 1 (med samme funksjoner) da det hender jeg skrur av skjerm 1 og kun bruker skjerm 2.

Skjerm 1 er som dere sikkert skjønner hovedskjerm og jeg vil gjerne fortsette å ha den som det.

 

Edit: Jeg vet jeg kan bytte på hva som er hovedskjerm osv, men det føler jeg blir litt tungvint i lengden.

Dette er kun QOL forbedringer

Du kan gjøre det mer lettvint hvis du lager en snarvei for å gjøre jobben.

http://www.tenforums.com/tutorials/4608-display-switch-shortcut-create-windows-10-a.html

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Jeg bruker DisplayFusion for å få dette til. Praktisk å kunne se video i fullskjerm på den ene skjermen og ha nettleser og klokke, systemtray på den andre skjermen, f.eks. 

 

Må si at DisplayFusion fungerer ok, men det er noe ustabilt og tregt. Det har masse ekstrafunksjoner med å flytte vinduer mellom skjermene med en knapp, og flere andre funksjoner som jeg ikke gidder å stresse med å finne ut av, men menyer for konfigurering av dette er trege, tar gjerne flere sekunder for at menyer skal dukke opp (høyreklikk på verktøylinje som programmet har laget, konfigurasjonsprogram for DisplayFusion, etc). 

 

Det er egne snarveier til programmer for taskbar på annen skjerm, disse forsvinner en gang i blandt hos meg...

 

Kjøpte programmet på Steam for en femtilapp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...