Gå til innhold

[Løst] HTC 500 - sliter med å scanne små QR koder


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har testet ut 3 apper for scanning av QR kode.

 

For de fleste printede koder så fungerer stort sett alle appene greit. Men små QR koder (f.ex 1x1 cm) er det så langt ingen av appene som har klart å tolke.

 

Nå har denne telefonens kamera en nærgrense på ca 10 cm (ikke målt) så det er ikke mulig å komme så nært at QR koden opptar en større del av scanne-feltet (rammen som vises i appen).

 

Nå har jeg ikke noe særlig lyst til å fortsette å teste ut alle QR scanne-appene som er å finne tak i, så jeg spør om noen har et forslag til app eller annen metode for å omgå problemet på.

Det er ikke aktuelt å benytte ekstra linse for å få nærfoto.

 

Jeg har testet ut følgende apper så langt:

  • QR Code Reader
  • QR Scanner
  • QR Droid

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah - takk for tipset  :)

 

Vet at kamerafunksjonen ikke er allverdens å skryte av (Bruker Sony DSC 100 RX til å ta bilder med).

 

i-nigma QR & Barcode Scanner funker for meg, mye på grunn av at programmet kan zoome inn, noe jeg ikke har hatt muligheten til på de andre appene jeg har testet.

 

Eneste jeg missliker er at programmet krever tilgang til mitt tlf nr og hvem jeg prater med  :ph34r:

 

[edit]

Testa programmet på en USB ladder, sort matt overflate med grå tekst (og QR kode), altså svak kontrast. Klarte å få programmet til å lese QR koden ved å holde ladderen under ei skrivebordslampe.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...