Gå til innhold

SNIKTITT: En brutal kamp for tilværelsen


Anbefalte innlegg

Selv har jeg ikke prøvd spillet, men fulgt det i lang tid. Det blir selvsagt på PC...jeg er såpass gammel at jeg klarer ikek bli kvitt tanken om at konsoll er for kids (min sønn digger konsoll) og PC er jo uansett mye bedre på grafikk (lurer på hvorfor konsoll aldri klarer å oppnå samme med dagens teknologi..kanskje pga konsoll koster det samme som 1 big mac kontra det er pc koster?)

 

Uansett...jeg er mest av alt en mmo spiller så jeg håper at division spiller på det konseptet. Håper også at dem gjør dark zone mindre kaotisk...det at alle kan drepe alle har egentlig aldri fungert i spill...folk vil ikke ha kaos...folk vil ha frihet..men altså ikke kaos;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, lest en del av kommentarene her nå, og tenkte jeg bare skulle dele mine personlige meninger om Division.

 

Som mange andre hadde/har jeg store forventninger til spillet, og etter 14timer med intensiv spilling under betahelgen, så er forventningene på topp! Mange klager over lite content, lite bygninger og utforske, osv. Helgens beta var begrenset til et relativt lite område i forhold til hva spillet har å by på når det lanseres, så dette kan man faktisk ikke si så mye på med utgangspunkt i betaversjonen.

 

For de av dere som gav dere etter en times tid, så har jeg kun en ting å si: Dere ga dere alt for tidlig! I begynnelsen av betaen var det mye løping gjennom byen, og et par PVE missions for å gi et inntrykk av hvordan spillet er. For min del var det en god trigger til å fortsette, men det var ikke før man begynte å spille med andre at spillet faktisk ble artig.

 

Dette er ikke et single-player spill som du chiller med offline, det må spilles med andre for å bli bra. Bare det å spille første "dungeon" på hard var en challenge. Man kan ikke løpe rundt som rambo og bare skyte på alt og tro dette går bra, du må faktisk tenkte litt taktisk og bruke spillets gjenstander som cover for å komme deg fremover. Spilte gjennom madison field hospital ca 20-30 ganger bare for å levle opp til lvl 8, og uansett hvor gode våpen og armor man hadde, så døde vi i hytt og pine om vi ikke spilte sammen (på hard ofc).

 

PVP biten av spillet var fantastisk! Selvom man kun kan spille i en squad på 4 personer, så var ikke dette noe problem selvom vi var på det meste 7 personer som spilte sammen. Alt man trengte å gjøre var å fase i riktig instanse, og så hadde man friend icons på minimappet hele tiden.

 

I PvP delen har de laget et genialt system som gjør at dersom du skyter en player, får du "rogue" status, som gjør at andre kan se deg klart og tydelig om de er nærme, og på kartet i tidsintervaller. Dersom man skyter en "Rogue" agent, claimer man bountyen de har på seg, som øker etter hvor mange du har drept. "rogue" agent statusen har også en tidsbegrensning, så dersom du er "rogue", og klarer å overleve ut tiden, vil du få bountyen som du har på ditt eget hodet, og ikke lenger ha "rogue" status.

 

Min konklusjon er at dette er et spill som man ikke kan bedømme 100% utifra beta content, men som legger opp til et bra spill med gode utfordringer og muligheter i en ferdig lansert versjon. Jeg gleder meg absolutt til release, og kan ikke gjøre annet enn å anbefale dette videre til alle som er glad i et actionfylt first person mmo basert spill. Grafikken er kanskje ikke helt på topp, men jeg fant spillet vakkert å bevege meg i!

 

P.S. Til deg som sier at hodene ikke er runde en gang, se deg selv i speilet, et hode er ikke 100% rundt.

Lenke til kommentar

Vi puttet mange timer inn I denne beta, vi hadde det kjempegøy , vi kommer til å satse på dette spillet PVP og PVE vi er en fin gjeng som spiller sammen, join hvis du ønsker det. DZ var utrolig spennende og PVE var meget bra , min anbefaling er løp og kjøp så er du klar til 8 mars, for det kommer vi til å være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Overraskende hvor mange i kommentar feltet som ikke liker spillet. Jeg syntes absolutt Betaen var fantastisk og gleder meg til release! Tror dette er det spillet Ubisoft KANSKJE klarer å redde seg inn med.

 

The Division Reddit er frelst av spillet.. derfor jeg syntes det var rart mange her ikke likte det.

Lenke til kommentar

Overraskende hvor mange i kommentar feltet som ikke liker spillet. Jeg syntes absolutt Betaen var fantastisk og gleder meg til release! Tror dette er det spillet Ubisoft KANSKJE klarer å redde seg inn med.

 

The Division Reddit er frelst av spillet.. derfor jeg syntes det var rart mange her ikke likte det.

Som sagt var jeg veldig førnøyd selv! spelte 20 timer +. Opplevde mye bugs som jeg håper vil være fikset til full release. 

 

Det mest kritiske problemet var alle cheaterne som ramponerte rundt i DZ. Ser noen folk mente at det var glitch og usynlighetbug, men jeg vet når jeg ser en cheater... (ekstra lett i division med tanke på at de blir rouge/røde). Vet at det var usynlighetsglitch som jeg selv fikk en gang. 

Slik jeg har forstått det så er det altfor mye som blir gjort i client og ikke server side. Så video instrukser på reddit der han kunne gi seg selv XP osv. 

Vet ikke om problemet kommer av at når man spiller utenfor darkzone - i "solo/coop" delen så gjøres alt i client for å slippe mye load på server side prosesser. 

Håper de på et mystisk vis klarer å få ordnet det, det gjenstår å se. 

Lenke til kommentar

Det virker som de som likte spillet har spilt 10+ timer, mens de som syns det var dårlig bare har spilt et par. Personlig tok det noen timer for alle "systemene" å synke inn. Det er et RPG og det er litt overveldende i starten med stats, items, quests, etc. Selv ble jeg også gående blind etter gps-en den første timen, før jeg tok et steg tilbake og begynte å oppdage litt mer på egenhånd.

 

Har spilt ca 10-15 timer i helgen og er veldig fornøyd med hva jeg fikk oppleve. Jeg tror spillet kan levere mange timer med morro for min del.

Spillet er på ingen måte noen downgrade, og personlig har jeg ikke opplevd bedre. Fra et teknisk perspektiv er jeg usikker på hvordan de i det heletatt har fått trykket inn så mye detaljer uten at spillet går i sirup.

Noen bilder fra spillet:

gVNMiZQ.png

 

 

Noen videoer jeg tok opp mens jeg spilte. Settings er medium/high.

 

 

 

Dark zone og pvp

Endret av Vakuum
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det meste jeg har sett av virkelig dårlige tilbakemeldinger er fra de som ikke har fått med seg at dette er et RPG, som klager på at NPC og motstandere tåler flere skudd i hodet. Det blir litt som å klage på at Geralt ikke tar livet av hva som helst etter et direkte slag med sverdet i The Witcher-serien. Uansett, det teller hvor man sikter og hodeskudd gjør vesentlig mer skade. Det er også våpen - og sikkert talents / perks - som vil øke denne typen skade.

Jeg derimot digger kombinasjonen, og at det er satt i en noe mer realistisk setting gjør for min del morroa større. Har vært på flere av stedene som er virkelig god gjengitt, og det gjør det hele mer troverdig.

Hvor lenge spillet lever tør jeg ikke helt spekulere i, da "end-game" synes jeg er dårlig forklart så langt. At det blir 100h investert i spillet er jeg likevel overbevist om.

Endret av bamsefar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Det virker som de som likte spillet har spilt 10+ timer, mens de som syns det var dårlig bare har spilt et par. Personlig tok det noen timer for alle "systemene" å synke inn. Det er et RPG og det er litt overveldende i starten med stats, items, quests, etc. Selv ble jeg også gående blind etter gps-en den første timen, før jeg tok et steg tilbake og begynte å oppdage litt mer på egenhånd.

 

Har spilt ca 10-15 timer i helgen og er veldig fornøyd med hva jeg fikk oppleve. Jeg tror spillet kan levere mange timer med morro for min del.

 

Spillet er på ingen måte noen downgrade, og personlig har jeg ikke opplevd bedre. Fra et teknisk perspektiv er jeg usikker på hvordan de i det heletatt har fått trykket inn så mye detaljer uten at spillet går i sirup.

 

Noen bilder fra spillet:

 

gVNMiZQ.png

 

 

Kan man endre FOV? Er litt overfølsom for dette, så jeg må dessverre droppe mange potensielt gode spill fordi jeg rett og slett blir "sjøsyk" av kamerabevegelser hvis det er for snevert synsfelt. Måtte bare gi meg etter å ha sett halve klippet ditt fra dark zone pga dette :(

Lenke til kommentar

 

 

Kan man endre FOV? Er litt overfølsom for dette, så jeg må dessverre droppe mange potensielt gode spill fordi jeg rett og slett blir "sjøsyk" av kamerabevegelser hvis det er for snevert synsfelt. Måtte bare gi meg etter å ha sett halve klippet ditt fra dark zone pga dette :(

 

Jeg har ikke sett etter det. Men kan hende det er i config.

 

Men man kan fort bli sjøsyk når man ser noen andre sprinte rundt som jeg gjør. Hjelper nok å være i kontroll selv.

Lenke til kommentar

 

Kan man endre FOV? Er litt overfølsom for dette, så jeg må dessverre droppe mange potensielt gode spill fordi jeg rett og slett blir "sjøsyk" av kamerabevegelser hvis det er for snevert synsfelt. Måtte bare gi meg etter å ha sett halve klippet ditt fra dark zone pga dette :(

 

 

Sliter med det samme selv, men det gikk fint for meg å spille Betaen. Det er faktisk bedre å være i kontroll selv enn å se andre spille noen ganger. Tror det er FOV setting på PC versjonen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg logget i overkant av 22 timer i løpet av tre dager med open beta på XBox One, og det tyder på at The Division trakk meg inn ganske godt.

 

Nei, det er ikke en FPS. Det er et RPG spiller med shooter vinkling. En Third Person Looter? Siden det er et RPG spill, er det også statistikken som styrer. Hvordan du velger gear og våpen + mods - er avgjørende for hvor mye skade du gjør, og hvor mye skade du tåler. I tillegg er det ikke run & gun, eller kiting av NPCer - men cover orientert. Var skeptisk, men funker helt greit - selv om det tar litt tid å bli vant til at rifle-headshots ikke betyr instakill på bulletsponges.

 

Jeg fant en del quests og sidequests, men savnet litt mer dialog av type du finner i RPG spill - dvs det at du kan velge mellom et sett av svar/kommentarer/spørsmål - men - dette er jo en nedslanket beta. Grafisk er det greit nok - ikke så mange store wow øyeblikk, men noen innimellom. Framerate var stort sett akseptabel. Likte at voice fungerte på tvers av lag slik at du kunne høre hva folk som sto i nærheten deg, sa. Til og med gjennom vegger.

 

Spilte en god del av tiden i Dark Zone, og det var et godt adrenalinkick, både å være jeger og å være jaget. Man kan vel si at evacuation sonene var preget av tvil og mistro til dine med/mot spillere :)

 

Gleder meg til å fordype meg i fullversjonen - for nå er jeg liksom litt ferdig med Battlefield 4 for en stund :)

 

Noen få bilder og videosnutter her (mest rariteter).

https://plus.google.com/u/0/collection/0LG3S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...