Gå til innhold

OS X installasjon på PC


prsk

Anbefalte innlegg

Hei.
Har lenge prøvd å installert OS X på min PC ved siden av Win10 men har ikke fått til å installere.

Ser at det å eie en Mac kreves for å få et lagringsmedium til å boote OS X. Har ikke en Mac, så det blir da litt vanskelig.

Noen som har gjort dette og vil dele sin erfaring med meg? Helst trinn for trinn.

Takk på forhånd.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det er mange sider som omhandler såkalte "hackintosh", mulig de har en løsning der.

Har lest litt der, men en Mac er nødvendig.

 

http://lifehacker.com/the-always-up-to-date-guide-to-building-a-hackintosh-o-5841604

 

http://www.tonymacx86.com/el-capitan-desktop-guides/172672-unibeast-install-os-x-el-capitan-any-supported-intel-based-pc.html

 

Har allerede lest på de instruksjonene, og der trengs en Mac.

Endret av prebenskagen
Lenke til kommentar

En stund siden jeg holdt på med hackintosh, men det viktigste er å ha kompatibel maskinvare. Hovedkort/prosessor og skjermkort er kritisk at OSX støtter. Jeg brukte Tonymacx86 sine guider, tips og forum for å kjøpe kompatible deler. Så fulgte jeg guidene til punkt og prikke. Muligens det har blitt noe enklere i dag, men siden jeg kjøpte Mac mini høsten 2014 har jeg ikke fulgt med...

 

Du må i hvert fall ha Intel prosessor og så er det noen hovedkort som er anbefalt. Hvis du ønsker minst mulig fikling er det kun enkelte skjermkort som støttes "native".

 

Og så må du kjøre MultiBeast etter installasjonen for å få korrekte drivere og innstillinger. Jeg syns det ble for mye å knote med, for du visste aldri om neste oppdatering ville ødelegge oppsettet. Samtidig var det jo litt lærerikt og morsomt, samt mestringsfølelse når OSX endelig booter!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

En stund siden jeg holdt på med hackintosh, men det viktigste er å ha kompatibel maskinvare. Hovedkort/prosessor og skjermkort er kritisk at OSX støtter. Jeg brukte Tonymacx86 sine guider, tips og forum for å kjøpe kompatible deler. Så fulgte jeg guidene til punkt og prikke. Muligens det har blitt noe enklere i dag, men siden jeg kjøpte Mac mini høsten 2014 har jeg ikke fulgt med...

 

Du må i hvert fall ha Intel prosessor og så er det noen hovedkort som er anbefalt. Hvis du ønsker minst mulig fikling er det kun enkelte skjermkort som støttes "native".

 

Og så må du kjøre MultiBeast etter installasjonen for å få korrekte drivere og innstillinger. Jeg syns det ble for mye å knote med, for du visste aldri om neste oppdatering ville ødelegge oppsettet. Samtidig var det jo litt lærerikt og morsomt, samt mestringsfølelse når OSX endelig booter!

 

Lykke til!

 

Signerer på denne. Tonymacx86 er stedet å lese om hackintosh. husk også at første boot så må du gjerne skrive litt på boot commandoen. jeg måtte det siden jeg har nvidia skjermkort så ble det nv_disable=1 -x -v sånn bare for å vise min fremgangsmåte. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...