Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har vansker for å tro at en mann og dame kan omgås som venner uten å ha sex..


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om noen har samme filosofi som meg. Jeg er ikke så gammeldags i holdninger, men jeg har vansker for å tro at en mann og dame kan omgås som venner uten å ha sex. Altså dersom de er sammen alene, hjemme hos hveandre, finner på ting sammen osv. Ikke dersom de er venner og er sammen i omgangskretsen, eller hvis de går sammen til jobben eller tar samme buss og sånn, men når de omgås mer privat alene sammen, så tror jeg lett at det er noe mer der. 

 

Er jeg alene om den oppfatningen? 

Endret av heartlife
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, lyster kan kanskje være vanskelige å styre og det er kanskje å forvente at om man omgås og liker hverandere og har mulighet  vil lysten dukke opp...  Men jeg har ihvertfall ingen problemer med å la være å pule noen selv om begge har lyst om andre omstendigheter (f.eks at jeg er gift med en annen kvinne :-P) tilsier at jeg burde la være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har hatt venner (gutter) hjemme hos meg flere ganger uten at vi har hatt sex. Hilsen jente i starten av 20-årene.

Var litt synd med en av dem, da. Jeg ville ha sex. Ville bare ikke kleine det til. Og han tok ikke noe insj til nærkontakt heller.

 

Anonymous poster hash: 242f3...25a

 

Jeg tror at "sex" ofte er i luften, eller tanken om det når to av ulike kjønn omgås mye. Merkelig tankegang.. kanskje. Men jeg kunne hatt mannlige venner om jeg ville, men jeg bruker ikke å tilbringe tid med menn som jeg ikke er interessert i sexuellt. Jeg er jo venner med mannlige kollegaer og sånnt, men jeg går ikke hen å møter de jevnt, eller finner på noe sammen med de på fritiden. 

Merkelig tankegang. Men jeg begynner å nærme meg 40 da ;)

Lenke til kommentar

 

Hva hvis de er homo? Hvis han er impotent? Hvis en av dem er direkte utiltrekkende?

 

At de kan omgåes uten å ha sex må er åpenbart for meg, et mer interessant spørsmål er om de kan omgås uten å tenke på sex.

 

Anonymous poster hash: b3353...b6f

 

hvis han er direkte utiltrekkende, så regner jeg med at de ikke møtes fast som venner. ;) Det er ofte sånn med venner av ulike kjønn. Spørs bakgrunnen til vennskapet og. 

 

Jeg husker at jeg datet en gang en mann som hadde en venninne. Var voldsomt styr rundt de på facebook. Hun tagget han i bilder, og så sto det: "båttur i solskinn sammen med.. "daten min".  Sydentur med "daten min". Jeg mistenkte at det var noe mer, men jeg så på dem som venner siden han var singel og datet. Tilslutt så fortalte han meg at de hadde sex i tillegg til vennskapet, og det var det jeg trodde. Jeg hadde rett. Han fortalte meg at han ikke var interessert i henne, og at han hadde henne som en venn, samt at de hadde sex, men at han måtte slå opp med henne som venn flere ganger for hun håpet på mer. 

Jeg har også hatt en kjæreste som hadde en vennesituasjon, som jeg aldri forsto noe av. Den minnet om denne. 

 

Men jeg kan ikke for det. Jeg forsøker å ikke være gammeldags, men ser jeg at en mann har en dame som tagger han hele tiden, og så står det at de er bestevenner, så tror jeg at de kanskje har sex i tillegg. 

 

Jeg kunne hatt mannlige venner, men de forsøker seg på meg hele tiden, så det går ikke ;) hahahaha.... Mannfolk klarer ikke å være venner med meg uten at de vil ha sex ;). Og det er vel også litt av årsaken til at jeg har den teorien ;) 

Endret av heartlife
Lenke til kommentar

Du er nok ikke alene, men det er også personer (inkludert meg) som tror det motsatte.

 

Jeg tror også det motsatte. Har hvertfall ei venninne selv, som jeg ikke har så mange felles bekjente med, så når vi finner på noe så kommer hun enten til meg eller jeg til hu, som regel. Bare vennskaplig, og det har det alltid vært :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du mann? Hvis ja - hvor mye erfaring har du med kvinner? 

 

Jeg hadde samme oppfatning som deg når jeg var yngre, men etter å ha fått MYE mer erfaring med kvinner har jeg kommet til et nivå hvor jeg fint kan møte en pen kvinne og ikke kjenne et behov for å nødvendigvis ligge med henne. Faktisk ble jeg noe overrasket første gangen jeg opplevde å være nær en vakker kvinne og ikke føle spesielt seksuell tiltrekning mot henne. 

 

Men generelt ligger det i vår natur å ønske å kopulere med en av det motsatte kjønn, så jeg skjønner poenget ditt.

 

 



Anonymous poster hash: 1ec26...484
Lenke til kommentar

menn og damer er ikke ekte venner... dem er bekjente som ikke har hatt sex enda.... jeg fungerer ikke som venn med jenter med mindre dem er svært mye styggere enn meg eller dem er i forhold med noen jeg kjenner.... hvis dem er single og pene blir det baluba med en gang.... det går bare ikke.... man prøver, men så blir det et glass vin eller to og vips så kliner man..... skjer HVER gang.... 



Anonymous poster hash: 02fce...7bd
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg forstår synspunktet ditt. Jeg hadde det absolutt selv tidligere i livet mitt også ment det samme. Men nå de siste årene har jeg opplevd veldig mye nytt. Jeg har gått i fra veldig mye av den klassiske arbeidskulturen i det norskesamfunnet, der jeg mener at denne filosofien du har dominerer. 

De menneskene jeg hadde rundt meg før var veldig "macho" mennesker. De hadde et image som de måtte holde på. I denne gruppen var liksom det å bli stemplet som en jente, eller at du liker rosa. Det verste som kunne skje. I slike "miljøer" pleier også mennesker å ha veldig snevert syn på ting. Som oftest er det vanlig arbeids folk, som sitter i kassa på butikken dag inn og dag ut, de er arbeidsfolk som står å sveiser og kutter jern hele dagen. De sitter på lager rommet på komplett, eller så er de folk som gjør andre ting som ikke er særlig kulturelt. Statistisk sett, er det også slike mennesker som også ikke har noen mening med livet. Da er liksom en av de små gode tingene en kan finne her i livet, sex, penger, hus, mat og objekter. lever du i et miljø, som er slikt. Så ja, da er mest sannsynelig mann folka idioter som bare skal tenke på sex. Men det er ikke deres sin skyld heller. Fordi de har rett og slett ikke andre "gode" ting som skjer i livene deres. ^^ Verden er et tragisk sted.


Men på den andre siden, jeg har en venninne gjeng på 4 jenter og 1 gutt, som har kjæreste. Vi har har holdt sammen i over 1år. Med mindre de blir forelsket i meg, så kommer nok ingenting til å skje der, av sånne sex ting. :) 

Men jo, det er heller ikke rart at du føler det sånn TS. Fordi Norge er en arbeidskultur, med veldig åpne tøyler(liberale) for sex. Siden vi også har så utrolig mye byråkrati i norge. Så mister folk ofte litt meningen med jobbene sine. Så dette er da med på å styrke mengden med sex vi har. Norge er en av de landene på statestikken som har mest sex per innbygger. Men det også at du har slike "virkelighets" bilder om at menn er bare ute etter sex, er også med på å øke sannsynligheten for sex. :) Fordi du blir mer vant til tanken på å ha sex med andre. 

Uansett, god morgen og ha en fin dag folkens :)

Lenke til kommentar

 

Hva hvis de er homo? Hvis han er impotent? Hvis en av dem er direkte utiltrekkende?

 

At de kan omgåes uten å ha sex må er åpenbart for meg, et mer interessant spørsmål er om de kan omgås uten å tenke på sex.

Det finnes selvfølgelig mange unntak. Et unntak er imidlertid det motsatte av hovedregelen (derav ordtaket "unntaket som bekrefter regelen"). Både menn og kvinner har en biologisk drivkraft til å ha sex med hverandre. Det er sannsynlig at dette skjer, eller i det minste at det utvikler seg en seksuell interesse når en mann og en dame er sammen alene - spesielt mellom personer som i utgangspunktet liker hverandre. Dermed er det også sannsynlig at "venner" som ofte er sammen alene også har, eller har hatt sex.

 

Anonymous poster hash: 9bcd8...911

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det er nok av menn som omgås kvinner som deres venn som aldri får ligget med disse kvinnene. Hvor mange kvinner som omgås menn som de aldri får ligget med, det er nok noe mer sjelden.

Lenke til kommentar

Tja, lyster kan kanskje være vanskelige å styre og det er kanskje å forvente at om man omgås og liker hverandere og har mulighet  vil lysten dukke opp...  Men jeg har ihvertfall ingen problemer med å la være å pule noen selv om begge har lyst om andre omstendigheter (f.eks at jeg er gift med en annen kvinne :-P) tilsier at jeg burde la være.

Bra! Hvis du er gift, hold deg på matta;) Gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden, men hvor du vanner det. No pund intended. :D

Lenke til kommentar

 

menn og damer er ikke ekte venner... dem er bekjente som ikke har hatt sex enda.... jeg fungerer ikke som venn med jenter med mindre dem er svært mye styggere enn meg eller dem er i forhold med noen jeg kjenner.... hvis dem er single og pene blir det baluba med en gang.... det går bare ikke.... man prøver, men så blir det et glass vin eller to og vips så kliner man..... skjer HVER gang.... 

 

Anonymous poster hash: 02fce...7bd

 

Det er aldri noen menn som funker som venn med meg ;) . Dersom de er nær meg, så klarer de aldri å bare være venner.... merkelig.... Enten vil de ha sex, eller så vil de ikke vite av meg ;) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...