Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har vansker for å tro at en mann og dame kan omgås som venner uten å ha sex..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Null stress det. Jeg har flere venninner som jeg verken har hatt eller ønsker å ha sex med. Flere av disse er attraktive óg.

 

Dog så har jeg også venninner som jeg gjerne kunne hatt sengekos med. Men det er fullt mulig å være venner allikevel, uten noen forventninger om at sex kommer til å skje på et tidspunkt.

Lenke til kommentar

Interessant tema. For meg handler det faktisk litt om "forventning" og "tilgjengelighet", om det gir mening. Jeg er 23 år gammel mann, og har veldig mange venninner. Faktisk er jeg nesten mer med jenter enn gutter. Veldig mange av disse jentene er enten lesbisk eller de har kjæreste. Det jeg merker, er at om jeg selv er opptatt (kjæreste), eller jeg er med lesbiske jenter eller jenter som jeg på grunn av andre grunner vet ikke er interessert i sex med meg, så stresser jeg ikke med dette, og det går fint. Men om vi begge er hetero, singel osv, føler jeg et visst press. Jeg tenker at det etter kort ti i et slikt vennskap vil skje en flørt, at noen prøver seg (typisk meg), og så vil det enten bli til et seksuelt forhold eller avvisning, som igjen kan føre til at vennskapet videreføres som før eller avsluttes. 

Så nei, jeg har egentlig ingen venninner (som jeg er med alene i settingen beskrevet i førstepost), som jeg ikke har et seksuelt forhold til. Hmm. 



Anonymous poster hash: cbc78...900
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noen har samme filosofi som meg. Jeg er ikke så gammeldags i holdninger, men jeg har vansker for å tro at en mann og dame kan omgås som venner uten å ha sex. Altså dersom de er sammen alene, hjemme hos hveandre, finner på ting sammen osv. Ikke dersom de er venner og er sammen i omgangskretsen, eller hvis de går sammen til jobben eller tar samme buss og sånn, men når de omgås mer privat alene sammen, så tror jeg lett at det er noe mer der. 

 

Er jeg alene om den oppfatningen? 

Jeg har egentlig bare en mannlig venn som er hetero. Andre som er homofile, men da blir det en annen sak. Uansett, det er null seksuell kjemi mellom oss, og sex eller lignende streifer meg ikke engang, og det vet jeg han ikke tenker på også. Og vi er gode venner. VENNER. Så jo, det går fint an.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...