Gå til innhold

Europol advarer om stort IS-angrep


geita_

Anbefalte innlegg

"Europol mener Europa står overfor den største terrortrusselen på ti år og mener IS også forbereder angrep slik det man så i Mumbai i 2008."

 

Ser fram til de kommende dagene når de som er innvandrings-vennlige stikker hodet i sanda i noen dager når neste massakre er unnagjort av våre nye europeere :)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt hvordan mange av de mest aktive debattantene her polariserer seg og gjør dette til en "oss og dem" situasjon.

 

Jeg har ofte diskutert mot såkalt "innvandringsfiendtlighet", men har aldri sett på meg selv som særlig pro-innvandring, og har aldri følt behovet for å tie når IS/muslimer angriper vesten. Det jeg prøver å gjøre er å eksponere den kunstige linjen som blir tegnet mellom innvandrerskepsis og ren diskriminering/rasisme. Dette sammen med diskusjoner totalt blottet for fakta, slik som forskjellen mellom innvandring og kvoteflyktninger, gjør at jeg går veldig på offensiven.

 

Tror ikke mange her hadde trodd på meg om jeg sier at jeg er sterk motstander av Islam som religion, og er for strengere regler rundt innvandring. Jeg er bare så utrolig lei av idioti.

Endret av Gavekort
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Problemet med innvandring er jo at det har blitt synonymt med nettopp muslimer. Og de kommer jo ikke som innvandrere, men som asylanter og flyktninger. Asylantene har ikke noen business her mener jeg, og flyktningene skal liksom være midlertidige... men slik er det nesten aldri.

 

Vi må ha en ny og helhetlig enighet om hva innvandring skal være og hva den skal være godt for.

Personlig mener jeg innvandring først og fremst skal gavne folk som bor der ifra før av. I det minste skal det ikke være en enorm belastning slik det er nå.

 

Per i dag setter politikerne våre utenlandske borgere over norske borgere og tråkker da egentlig over grensen for hele grunnlaget for at stater eksisterer - for å beskytte folk som bor innenfor dets grenser mot andre som bor utenfor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At innvandring er synonymt med muslimer er et av mange alvorlige problemer i debatten. Et annet problem sammenslåingen av innvandrere og flyktninger, og når man unnlater å diskutere flyktninger som en humanitær plikt på FN-nivå, og innvandrere som alt fra svensker til tyskere, polakker til rumenere.

 

Det er feil å slutte å ta inn asylsøkere og innvandrere. Førstnevnte av moralske årsaker, sistnevnte av økonomiske årsaker. Det er to vidt forskjellige emner som er åpent for saklig debatt, men som jeg ikke skal gå inn i nå, fordi det får ikke frem poenget mitt som er: Asylpolitikk og debatten her inne burde handle mer om hva som kan gjøres for at asylsøkere blir bedre integrert, og ta fatt i reelle problemer fremfor å dra opp hele treet med rota. Om måten å ta tak i disse problemene på er strengere kontroller på asylmottak og redusering av antallet flyktninger, så er ihvertfall dette argumenter jeg kan respektere.

 

Når man sier at Schengen gir en fri tilgang for kriminelle fra øst-Europa så ser jeg på det som et problem. Når man sier at innvandring fra øst-Europa må stoppe fordi "de fleste er kriminelle" så er det diskriminering og fordommer. Det mest absurde er når man begynner å dra inn feilrepresentert data hentet fra innvandrerkritiske miljøer for å "bevise" at øst-Europeere bare er kriminelle og muslimer bare voldtar.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Det er feil å slutte å ta inn asylsøkere og innvandrere. Førstnevnte av moralske årsaker, sistnevnte av økonomiske årsaker

 

 

Moral er subjektiv. Jeg ser ikke at Norge har noen plikt til å ta imot folk ifra Islamske land i langtvekkistan når ikke engang andre islamske land vil ta dem imot, og sier at de er ukultiverte apekatter som skaper konflikt - og det faktisk er en påstand som i stor grad stemmer.

 

Økonomisk så vil innvandringen (all innvandringen), føre til Norges undergang som velferdsnasjon. Det er uungåelig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Forøvrig: Folk ifra Øst-Europa er vi nødt til å ta imot pga. EØS. En avtale som blir stadig dårligere for Norges vegne.

Sist ut i rekken av saker er strømprisene...

http://www.side3.no/teknologi/du-ma-betale-ny-avgift-pa-strm---pengene-sendes-rett-til-sverige/3423179905.html

Men la oss prøve å vri diskusjonen tilbake til topic.

Et IS angrep i Europa er strengt tatt aldri langt unna...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Moral er objektivt når man er medlem av FN og opptar en plikt som et vestlig land som ønsker å spre velferd og demokrati.

 

Problemet mitt med påstanden din er ikke frykt for at disse folkene kan være farlige. Problemet er at det er formulert slik at antyder at det er en kobling mellom islamske land og voldelig oppførsel. Som om Uganda, som er et kristen land, ikke skulle ha en byrde for å være et land med mange grusomheter fordi det ikke følger logikken mellom Islam og vold. Det er som om Islam er puslebrikken i dette spillet her, og det ser jeg på som ren diskriminering og ignoranse.

 

Angående innvandring fra østblokken så er det egentlig ingen debatt om at den Europeiske økonomien er sterkt avhengig av innvandring mellom Schengenlandene. Strømpriser er irrelevant når hele økonomien hviler på et lag med arbeidsinnvandring.

Lenke til kommentar
Problemet er at det er formulert slik at antyder at det er en kobling mellom islamske land og voldelig oppførsel.

 

Da har jeg ikke formulert meg tydelig nok. Det er HELT KLART en kobling mellom den islamske kulturen og vold. Kanskje ikke så rart når man tilber en pedofil landveisrøver og krigsforbryter.

 

 

Angående innvandring fra østblokken så er det egentlig ingen debatt om at den Europeiske økonomien er sterkt avhengig av innvandring mellom Schengenlandene. Strømpriser er irrelevant når hele økonomien hviler på et lag med arbeidsinnvandring.

 

 

-Feil. Ifølge SSB vil alle - inkludert etnisk norske borgere født i Norge - føre til et underskudd på statsbudsjettet.

-Etter 25 år i Norge er halvparten av arbeidsinnvandrerne uføretrygdet.

-Arbeidsinnvandrere bygger opp samme trygderettigheter som nordmenn forøvrig - og utnytter dem til fulle.

-Vi har 200.000 arbeidsledige og økende arbeidsledighet. For ikke å nevne mange hundre tusen som er tatt ut av arbeidsstyrken og satt på tiltak eller uføretrygdet unødvendig. Hva i all verden skal vi med innvandrere det ikke finnes arbeid for? Og hva er vitsen med å ta dem imot når de fører til minus?

 

Atter engang. La oss gå tilbake til topic. Det er du som liksom skal være forumveileder her ;)

 

Det er en soleklar sammenheng mellom islam og vold, og islamsk innvandring og vold i Europa.

 

 

post-388664-0-90490100-1453733418.png

post-388664-0-65539500-1453733419_thumb.png

post-388664-0-33199900-1453733420_thumb.png

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og hvorfor er det slik at bare Norge og Vest-Europa forventes å følge FNs spilleregler? Spilleregler som forøvrig er vedtatt av kommunister, diktaturer og islamister som ønsker å skade våre samfunn så mye som mulig?

 

Fuck FN.

I plenum i FN har hver nasjon en stemme. Det er få land i FN som deler våre verdier og enda færre som bryr seg om beslutninger.

 

Heldig vis er FN en "Papir Tiger".

 

Takk Ford for vetorett til de faste medlemmene i Sikkerhetsrådet. Uten den retten  hadde vi virkelig fått noe å klage over! 

Fokuser heller på det FN gjør bra. Det gjør de riktig bra!

 

Men, til sak. Trusselen mot Europa forblir høy. Uforandret høy. Jeg tror Europol vil benytte anledningen til å promotere " European Counter Terrorism Centre" ECTC.

 

Og bra er det.

Endret av Thonord
  • Liker 1
Lenke til kommentar

moralske 

Skal du ta opp moralske issues kan du starte med det moralsk forkastelige at politikere går langt utover sin rett/mandat ved å påtvinge sitt land en masse mennesker, og dette skal i tillegg betales for av andres penger. Som jeg har sagt før, asylkameratene får betale selv for SIN interesse.

Endret av blinc
  • Liker 2
Lenke til kommentar

-Feil. Ifølge SSB vil alle

 

Ifølge din tolkning av SSB sin data, mener du vel? Det er ingen seriøse kilder som legger tvil i at arbeidsinnvandring er nødvendig. Er du f.eks klar over hvor mange utenlandske konsulenter man har i oljeindustrien, og at norsk oljevirksomhet ble bygget av amerikanske immigranter?

 

Det er greit å ihvertfall ha peiling på hva som innebærer i ordet innvandrer før du langer ut om hvorfor de bare har negative innflytelser på landet.

 

Edit: Digger forøvrig når folk trekker veileder-kortet på meg, som om det skal være relevant. Jeg har sett det blitt brukt mot meg titalls ganger før, og det fungerer ikke. Min (nesten ikke-eksisterende) autoritet har ingen innflytelse på mine ytringer, og jeg kommer ikke til å knebles av feige taktikker fordi jeg frivillig tar på meg jobben i å rydde opp i forumet.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

 

-Feil. Ifølge SSB vil alle

 

Ifølge din tolkning av SSB sin data, mener du vel? Det er ingen seriøse kilder som legger tvil i at arbeidsinnvandring er nødvendig. Er du f.eks klar over hvor mange utenlandske konsulenter man har i oljeindustrien, og at norsk oljevirksomhet ble bygget av amerikanske immigranter?

 

Det er greit å ihvertfall ha peiling på hva som innebærer i ordet innvandrer før du langer ut om hvorfor de bare har negative innflytelser på landet.

 

Det er vel veldig få som er imot at selskaper skal kunne hente ekspertise. Det er bare en fordel for Norge.

Stor forskjell på arbeids og velferdsinnvandring vet du...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Europol mener Europa står overfor den største terrortrusselen på ti år og mener IS også forbereder angrep slik det man så i Mumbai i 2008."

 

Ser fram til de kommende dagene når de som er innvandrings-vennlige stikker hodet i sanda i noen dager når neste massakre er unnagjort av våre nye europeere :)

 

Hvis noen vil lese hele pressemeldingen fra Europol, så er den her: https://www.europol.europa.eu/content/ectc

 

Nå mangler det bare at noen tør å stille opp en mulig årsakssammenheng mellom "vestens" krig mot IS og IS' krig mot "vesten".

 

"We'll fight them there so we don't have to fight them here", sa 'Dubya'.

 

I stedet fikk vi: "we started fighting them there, and now they're fighting us here".

 

Karma, kaller noen det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...