Gå til innhold

Modding av Abit DiGiDice ("ferdig" 151203)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sjefen_: Takk for tilbakemeldingen :-) Her er iallefall et omtrentlig overslag over hva moddingen (ny PSU + vannkjøling + lakkering) kostet:

 

PSU: kr 800 (kjøpt hos Microplex)

Katoderør + inverter: Kr 100 (Microplex)

Vannkjølingssett: kr 1000 (PS Data)

Plexiglass bak: kr 20 (min lokale glassmester)

0,5 l Sort Bengalakk: kr 100 (min lokale maler)

Malingstrau og -rulle: kr 40 (min lokale maler)

Maskeringstape: kr 20 (min lokale maler)

Lakk på boks - primer, sort lakk og klarlakk: kr 110 (Biltema)

Våtslipepapir, 400 korning: kr 30 (Biltema)

Bassrør: kr 35 (Biltema)

 

Atså totalt ca kr 2255.

 

Verktøy (nibbler + drill & bor) hadde jeg fra før.

 

 

BurTMastA: Å nei du, akkurat der sikrer jeg meg alltid ;), etter noen dårlige erfaringer grunnet måten det gamle forumet taklet på/avlogginger. Jeg kopierer all teksten jeg skriver i et lengre innlegg til Notepad, og lagrer alltid etter hvert avsnitt...

Lenke til kommentar

Utrolig bra jobba... Skal kjøpe den vannkjølinga selv! Hva slags prossesor har du? Jeg har en AMD Athlon XP 2100+ tror du jeg kan få fine temperaturer på min prosessor?

 

UTROLIG BRA JOBBA!!!! :thumbup::thumbs:

 

Edit: Jeg så hvilken prossesor du hadde nå.. Så ikke godt nok i stad! ;)

Endret av tobiass1
Lenke til kommentar
Utrolig bra jobba... Skal kjøpe den vannkjølinga selv! Hva slags prossesor har du? Jeg har en AMD Athlon XP 2100+ tror du jeg kan få fine temperaturer på min prosessor?

 

UTROLIG BRA JOBBA!!!! :thumbup:  :thumbs:

 

Edit: Jeg så hvilken prossesor du hadde nå.. Så ikke godt nok i stad! ;)

Takker for tilbakemeldingen :)

 

CPUen ligger og idler på ca 37 grader, mens systemtemperaturen er på 44 grader. Dette grunnet 2 harddisker samt et passivt kjølt Northbridge - disse blir ganske så varme etter hvert. Førstnevnte kommer jeg til å gjøre noe med i løpet av denne måneden, da jeg vil kjøpe enda en Maxtor OneTouch 300GB ekstern HD - jeg tar da ut en av diskene som sitter i maskinen nå, den på 120GB. Sistnevnte er jeg ikke helt sikker på enda - det er mulig med vannkjøling der også, men mest sannsynlig kommer jeg heller til å kjøpe denne.

 

Men for å si det sånn: Har du en "vanlig" PC, og ikke en barebone-sak, så vil jeg heller anbefale å gå for et kraftigere sett, som f.eks WaterChill (som er utstyrt med bl.a kraftigere pumpe, mer effektiv radiator samt større slangediameter). Dette vil utvilsomt gi bedre ytelse enn det Titan DWC-A1 kan levere. Har du derimot en barebone-PC anbefaler jeg, i tillegg til denne tråden, å ta en titt på de forskjellige vannkjølings-prosjektene på forumet hos SFF Tech/Sudhian for inspirasjon og instrukser.

 

Edit: Glemte et punktum.

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar

Kjempefin work-log dette her! Hadde jeg bare hatt erfaring og ikke minst mot til å sette igang med noe som dette selv, så hadde jeg ikke stusset! Har en Digidice selv som bråker som et uvær! Har tenkt på mulighet å kjøpe en slik? Kan den begrense støyen litt? Ihvertfall som en løsning for en som ikke tør gå i gang med avansert modding? :blush:

Lenke til kommentar
Har tenkt på mulighet å kjøpe en slik? Kan den begrense støyen litt?

Det går an, men siden det ikke lar seg gjøre å fjerne frontdekslet som dekker 5,25"-brønnene uten å måtte sage dem av, blir det likevel vanskelig. For hva skal man gjøre dersom man skulle angre på dette i ettertid? Selv bare vipper jeg ned den luka foran kontrollpanelet for vannkjølingen for å komme til viftestyringen, temperatur-indikatorene samt vannnivået, men jeg vet ikke om bryterene for viftestyringen du refererer til kommer klar av frontdekslet.

 

Som jeg nevnte i en annen tråd, så er det den lille 40mm vifta bak (som er en del av OTES-kjølingen) som uten tvil lager mest støy. Denne vifta kan greit fjernes, dersom man ikke kjører med 3+ GHz CPU eller ikke overklokker til dette. Dersom du bare kommer til å bruke 1 harddisk i din DigiDice, kan du med fordel også droppe den 60mm vifta øverst bak. Da vil du ende opp med bare 2 (3) systemvifter - på CPU og i strømforsyningen (+evt skjermkort).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...