Gå til innhold

Nydalen 18. mai 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å spare på godbitene hadde jeg personlig valgt å legge inn V1 og V2 som to separate bilder (ved to forskjellige anledninger) Men du har jo så mye å ta av så da er det ikke så farlig. Verre er for oss andre hvor kvaliteten ofte kan bli mer blandet. Men da er vel samtidig det meste sagt om dine bidrag her. Supert utsnitt i V1, i V2 flotte detaljer der du har truffet blink vedrørende å levendegjøre rennende vann. (ikke mye å utsette på utrykket av rennende vann på de øvrige bilder heller).

 

Mvh Ragnar

Lenke til kommentar

Originalen er virkelig flott med vakker palett. Synd med kraftige haloer rundt rekkverket. :)

 

Halo er noe jeg forlengst har slutta å bry meg noe særlig med hvis det ikke står som en glorie omtrent som i et Lucia-tog da jo halo er en svakhet i det digitale fotografi som man så langt ikke har funnet noen løsning på - hvis det da i det hele tatt skjer.

Jeg lager bilder, ikke nødvendigvis perfekt foto.

Det overlater jeg til de som kan det.

Jeg er nok en mye bedre kommentator enn fotograf.

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

 

Jeg er nok en mye bedre kommentator enn fotograf.

 

Du bruker fotografiet som utgangspunkt, for å lage kunst. Da er du en god fotograf i mine øyne, all den tid du ser gode utgangspunkt.

 

There are no rules for good photographs, there are only good photographs.

 

You don't take a photograph, you make it.

 

Ansel Adams

 

At snakketøyet er velutviklet, skjemmer heller ikke:-)

Lenke til kommentar

 

Originalen er virkelig flott med vakker palett. Synd med kraftige haloer rundt rekkverket. :)

 

Halo er noe jeg forlengst har slutta å bry meg noe særlig med hvis det ikke står som en glorie omtrent som i et Lucia-tog da jo halo er en svakhet i det digitale fotografi som man så langt ikke har funnet noen løsning på - hvis det da i det hele tatt skjer.

Jeg lager bilder, ikke nødvendigvis perfekt foto.

Det overlater jeg til de som kan det.

Jeg er nok en mye bedre kommentator enn fotograf.

Haloer kan være vanskelig å unngå, men er nok et resultat av for hard oppskarping, ikke egentlig noen iboende svakhet. Jeg er veldig glad i sylskarpe bilder selv og jobber mye med å få haloene så ubetydelige som mulig, men tar for hardt i med skarper'n som regel.

Hvor mye det forstyrrer er selvfølgelig subjektivt, men akkurat i dette bildet synes jeg det var greit å nevne det. :)

Lenke til kommentar

 

 

Originalen er virkelig flott med vakker palett. Synd med kraftige haloer rundt rekkverket. :)

 

Halo er noe jeg forlengst har slutta å bry meg noe særlig med hvis det ikke står som en glorie omtrent som i et Lucia-tog da jo halo er en svakhet i det digitale fotografi som man så langt ikke har funnet noen løsning på - hvis det da i det hele tatt skjer.

Jeg lager bilder, ikke nødvendigvis perfekt foto.

Det overlater jeg til de som kan det.

Jeg er nok en mye bedre kommentator enn fotograf.

Haloer kan være vanskelig å unngå, men er nok et resultat av for hard oppskarping, ikke egentlig noen iboende svakhet. Jeg er veldig glad i sylskarpe bilder selv og jobber mye med å få haloene så ubetydelige som mulig, men tar for hardt i med skarper'n som regel.

Hvor mye det forstyrrer er selvfølgelig subjektivt, men akkurat i dette bildet synes jeg det var greit å nevne det. :)

Da kan jeg nevne at haloen er der allerede før man drar i spakene. Ofte kan man se den i originaleksponeringenn f.eks. langs toppen av mørke fjell mot en noe lysere himmel allerede før man har startet redigeringen så skyld ikke bare på redigeringen.Hvor mange ganger har vi ikke sett glorielinja langs personer i TV studio?

Jo, svakheten er der. Spørsmålet er om vi skal spanderec tid på å fjerne den? Jeg gir blaffen, men tar gjerne kritikk for at jeg ikke gidder å bruke tid på det.

 

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...