Gå til innhold

[Løst] Er denne skriveren bra Canon Pixma MG6650.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Funksjonsmessig, utskriftkvalitet etc?

 

Canon PIXMA MG6650 review

Utskriftsoppløsning Opptil 4800¹ x 1200 dpi

Skanneroppløsning (optisk) 1200 x 2400 dpi¹

Skannehastighet for A4 Ca. 14 sek¹

Grensesnittype – PC/Mac Hi-Speed USB (B-port)
Wi-Fi: IEEE802.11 b/g/n
Wi-Fi-sikkerhet: WPA-PSK, WPA2-PSK, WEP, administratorpassord

 

 

Her savner jeg RJ45 plugg, og vet erfaringer basert på Canon Pixma MP640 som jeg har i dag er det dårlig utskriftkvalitet da en Samsung CLP-365 laserskriver gir langt bedre bildekvalitet, den har kun 2400 x 600 dpi oppløsning på utskrift. Så neste gang kjøper jeg laserskriver, har nærmest ubegenset med utskrifter 500-1000 sider, mens blekk ofte klarer 4-5 sider med bilder. Eller 10-15 med tekst. Blekke tørker ikke ut etc.

 

Beste ville vært om laserskriver ikke bruker pulver men ekte laser og spesielt papir som gjør at man trenger kun papir. Da det koster litt med laserskriver. Betalte rundt 1500 kr for MP640 og rundt 1000 kr for laserskriveren.

 

Den gir nok mye for pengene, men kan ikke måles mot laserskriver.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Skriverprodusentene tjener mest på blekk hadde dette vært standardpris:

Canon CLI-551 C/M/Y/BK (4 stk)

 

Men tror stort sansynlig det er snakk om uorginalt blekk.

Da pleier skriveren etterhvert slutte å fungere, særlig her gjør jeg heller går for laserskriver selv om det er dyrere\dårligere.

 

Orginalt blekk:

Regn ut hva det vil koste, blir fort 650 kr eller mere så da er blekk dyrere en skriveren så sant skriverprodusentene driver slik kjøper jeg heller laserskriver billig, og skaffer meg seperat skanner selv om det tar mere plass.

Lenke til kommentar

Hva skal den brukes til?

 

En blekkskriver må brukes regelmessig, eller så tørker blekket i printhode. Hvis du velger blekkskriver, vil jeg anbefale en der printhodet er en del av blekkpatronen, det øker prisen på blekkpatronene noe, men skulle printhode tørke ut, trenger du bare bytte blekkpatronen.

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt. Laserprinter er IKKE egnet til foto. Kun dokumenter og annet som ikke krever fargepresisjon. Og selve skriveren kan være billig, men sjekk prisen på ny toner (laserpulver) også før kjøp.

 

Mine besteforeldre har laserprinter og der ble nytt sett med pulver kostende nesten 2000 kroner. Det holder til minst 1000 ark, da men det er ikke billig der og da.

 

Dessuten: Laserprint (farge)+Scan til 1000 lappen finnes ikke.

Lenke til kommentar

Skal bruke det til å skrive ut forskjellige ting og til å skanne vhs covere til facebook. .Blekk og tonere er dyrt som jeg har forstår. Hvor mye  må en betale for en brukbar blekkprinter og en laserprinter. Så jeg har noe å gå etter nå jeg skal se på det.

Endret av vesletun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...