Gå til innhold

Gaming Vids - Youtube


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er plassen men prøver. Har laget noen videor på youtube i dag og i går og lurte på om dere har noe forslag i forhold til hva jeg kan gjøre bedre i forhold til views, kvaliteten på videoene og og eventuelt hva jeg kan gjøre for å reklamere for den. Jeg er klar over at det er viktig med gode thumbnails, men jeg har fortsatt 3 måneder igjen av Restrictions som jeg fikk av youtube etter å ha lastet opp en film scene fra The Equalizer.

 

Kanalen heter TopekaStone og er her er de siste jeg har laget:

 



 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du prøver å oppnå med videoene? Det er for kort til å være et let's play, og for meningsløst til å være noe annet. Du sier heller ikke noe særlig, og spesielt ikke til folk som faktisk ser videoene. Jeg aner ikke engang hvilket spill det er snakk om etter å ha sett de to første videoene.

 

Det jeg vil anbefale er å først ta opp ganske mye når du spiller, og så kutte ut det meste. F.eks kan du ta opp to timer med spilling, og kutte det ned til en halvtime. Når du kutter det ned kan du ta notater om hvorfor du beholdt akkurat det du beholdt, og så lage et manus når du har en redigert film. Skriv så et manus og spill det inn. Da blir filmene dine mye mer interessante å se. Ingen gidder se flere lange loadingskjermer, eller en fyr som knapt sier noe som helst. Å lage en underholdende video på youtube er ikke noe særlig annerledes enn å lage et underholdende program på TV. Ta Nytt på nytt, for eksempel. Konseptet er helt enkelt, og til tider kan det være svært morsomt. Men det avhenger nesten 100% av deltagerne og verten. Hvis kjemien er bra mellom hele gjengen kan det blir svært morsomt, men om en eller to deltagere ikke er morsomme, er heller ikke episoden morsom. Det er faktisk så lite som skiller klassiker fra gørrkjedelig. :)

 

Det samme gjelder youtube-videoer. Mange stoler for mye på at spillet de snakker om skal trekke seere, men det er faktisk personen foran kameraet som er trekkplasteret. Det er derfor noen kjører på med de mest populære spillene uten å få noen særlig seere, mens andre kjører på med indiespill få har hørt om, og får nok seere til å klare å leve av youtube-videoene. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...