Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

til 65,- stykket så tror jeg at jeg handler gitt.. Vært noe annet hadde de kostet 5-600 stk.

 

Men skal bestille og prøve over helga, kommer med tilbakemelding!

Lenke til kommentar

Du blander begreper her.

 

RJ45 = Vanlig nettverksplugg

RS485 = Seriell kommunikasjonsbuss

 

Man kan drive en PoE-switch via PoE fra en annen switch, men da kan switchen man strømforsyner via PoE typisk ikke strømforsyne enheter videre. Kun drive switchen. Man kan heller ikke "ødelegge" utstyr ved å sende PoE inn på par 7 og 8 da utstyret først må si ifra at det kan ta imot PoE før switchen sender det ut :)

 

Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du skal ha en PoE-switch i utgangspunktet?

Endret av TMB
Lenke til kommentar

En ting jeg ikke får grepet på her er "RJ-485" som gjentas i tråden.

 

Snakker vi her om seriellkommunikasjon via RS-485 over TP-kabel så er det ikke smart å blande inn Ethernet, PoE eller splittere her.

 

Så vidt jeg vet brukes RS-485 nettopp en del til betalingsterminaler og slikt.

 

Dersom vi faktisk snakker om Ethernet et sted i kjeden er det greit å vite hvor "485" kommer inn i bildet? 

 

Det finnes Ethernet-switcher som kan mates med PoE fra en annen switch/injector og samtidig gi PoE ut til én port. Praktisk på møterom med få vegguttak men behov for ekstra Ethernet-porter samt èn IP-telefon/WLAN-AP. 

 

Edit: Eks. http://www.multicom.no/levelone-5-port-tp-w/cat-p/c/p2852751

 

Edit - sorry feil spec på den over. Denne har derimot PD samt "pass-through":

 

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2352309

Endret av inside_446486
Lenke til kommentar

Man kan drive en PoE-switch via PoE fra en annen switch, men da kan switchen man strømforsyner via PoE typisk ikke strømforsyne enheter videre. Kun drive switchen. Man kan heller ikke "ødelegge" utstyr ved å sende PoE inn på par 7 og 8 da utstyret først må si ifra at det kan ta imot PoE før switchen sender det ut :)

 

unktet?Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du skal ha en PoE-switch i utgangsp

 

Joda, PoE ut fra PoE-matet switch er mulig men uvanlig. :)

Du må jo ha en konstruksjon som trekker et minimum av strøm selv for å ha noe å levere videre.

 

Eks. Netgear GS105PE.

 

Har du tilgang på PoE+ inn til switchen blir det derimot mange flere produkter tilgjengelig som kan levere PoE og PoE+ ut på flere porter.

 

 

Skjønner heller ikke hvor Ethernet og PoE kommer inn i bildet hvis terminalene faktisk bruker RS-485.

Lenke til kommentar

Du blander begreper her.

 

RJ45 = Vanlig nettverksplugg

RS485 = Seriell kommunikasjonsbuss

 

Man kan drive en PoE-switch via PoE fra en annen switch, men da kan switchen man strømforsyner via PoE typisk ikke strømforsyne enheter videre. Kun drive switchen. Man kan heller ikke "ødelegge" utstyr ved å sende PoE inn på par 7 og 8 da utstyret først må si ifra at det kan ta imot PoE før switchen sender det ut :)

 

Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du skal ha en PoE-switch i utgangspunktet?

Jeg lå å tenkte på akkurat det igår, og det er RJ45 plugg ja, ikke 485 så jeg har skrevet, helt korrekt!

 

Men jeg kom på en ting til igår kveld: Kabelen fra terminalen og inn er 4 par, mens resten er vanlig kat6 nettverks patchekabel, det spiller vell ingen rolle?

Lenke til kommentar

 

Man kan drive en PoE-switch via PoE fra en annen switch, men da kan switchen man strømforsyner via PoE typisk ikke strømforsyne enheter videre. Kun drive switchen. Man kan heller ikke "ødelegge" utstyr ved å sende PoE inn på par 7 og 8 da utstyret først må si ifra at det kan ta imot PoE før switchen sender det ut :)

 

unktet?Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du skal ha en PoE-switch i utgangsp

 

Joda, PoE ut fra PoE-matet switch er mulig men uvanlig. :)

Du må jo ha en konstruksjon som trekker et minimum av strøm selv for å ha noe å levere videre.

 

Eks. Netgear GS105PE.

 

Har du tilgang på PoE+ inn til switchen blir det derimot mange flere produkter tilgjengelig som kan levere PoE og PoE+ ut på flere porter.

 

 

Skjønner heller ikke hvor Ethernet og PoE kommer inn i bildet hvis terminalene faktisk bruker RS-485.

 

Her har jeg surra litt med tall og bokstaver bare.. Det er RJ45 på alle punkter der... beklager

Lenke til kommentar

 

Du blander begreper her.

 

RJ45 = Vanlig nettverksplugg

RS485 = Seriell kommunikasjonsbuss

 

Man kan drive en PoE-switch via PoE fra en annen switch, men da kan switchen man strømforsyner via PoE typisk ikke strømforsyne enheter videre. Kun drive switchen. Man kan heller ikke "ødelegge" utstyr ved å sende PoE inn på par 7 og 8 da utstyret først må si ifra at det kan ta imot PoE før switchen sender det ut :)

 

Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du skal ha en PoE-switch i utgangspunktet?

Jeg lå å tenkte på akkurat det igår, og det er RJ45 plugg ja, ikke 485 så jeg har skrevet, helt korrekt!

 

Men jeg kom på en ting til igår kveld: Kabelen fra terminalen og inn er 4 par, mens resten er vanlig kat6 nettverks patchekabel, det spiller vell ingen rolle?

 

 

Så det er altså Ethernet over TP-kabel terminert på 8P8C/RJ45-kontakter helt ut til terminalene?

 

Da funker det vel med løsningene som er skissert underveis ja, så lenge utstyret bruker 100 Mbit Ethernet eller er satt til autonegotiate.

 

Patchekabler er også 4 par så det bør jo gå fint.

Men du bruker altså bare 2 av parene ut til hver pumpe siden du deler en kabel en del av veien.

 

4 par er strengt tatt kun nødvendig til Gigabit og oppover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...