Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Mistet trykket i bremsene passat 206


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nylig kjøpt en passat 206 1998 mod. For noen dager siden kjørte jeg fra Kr.sand til Oslo og når jeg kom frem til Oslo så syntes jeg motstanden i bremsepedalen ble gradvis svakere, I dag når jeg skulle tilbake til Kr.sand ble det bare verre og verre.Fremme i Kr.sand, så var det ikke lenger motstand i bremsepedalen før den er helt inne.

 

Noen som har noen tips på hva jeg kan se etter, eller hva som kan være årsaken?

Som dere sikkert forstår har jeg veldig lite peiling på bil.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så mye du kan sjekke selv med mindre du vet hva du gjør.

 

Jekk opp ett og ett hjul og kjenn at ingen av hjula henger på bremsene.

Etter en lang kjøretur gå umiddelbart ut og kjenn på felgene om de er varmere enn normalt.*

Stikk på Biltema og kjøp en bremsevæsketester. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Bremsevasketester-2000033417/

 

*= Hvis det er forsvarlig å kjøre med den.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

 

Er også klar over at det beste er et verksted, men som student ønsker jeg å fikse det selv så sant det er mulig.

Hvis du har null peiling slik du gir inntrykk av er ikke verksted bare det beste, men det eneste forsvarlige.

 

Jeg har venner med mer peiling som skal hjelpe, men jeg bor et stykke unna. Av den grunn ønsker jeg å finne ut hva som er galt slik at jeg eventuelt kan få kjøpt delene på forhånd. Har prøvd å forklare over telefon til disse også, som er mekanikere men de syntes det virker veldig rart. Så hadde håpet noen her forstod problemet.

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Tenkte jeg kunne oppdatere saken etter at problemet er løst. Endte på et verksted for å forhøre meg om problemet. De fant ingen lekkasjer og bremserørene var fine, bremsevæsken var også ok. De luftet bremsene og de ble gode som nye, og prislappen endte på 700 kroner.

 

De mente at luften hadde kommet gjennom kondens, eller at forrige eier har utført dårlig arbeid.

Lenke til kommentar

Jeg går ut i fra de også testet bremsevæska? Hva var vanninnholdet?

 

Edit: Hvis problemet kom av kondens i systemet og de ikke bytta bremsevæska så vil problemet komme tilbake igjen. Gode nyheter for verkstedet, men ikke for deg.

De byttet ikke bremsevesken og problemet begynner gradvis å komme tilbake igjen. 

De sa at bremsevæsken var fin når de målte den, men de kunne ikke si noe om hvordan væsken inne i rørene var.

 

Det var dette jeg fikk beskjed om, og at problemet skulle være løst. Kan jeg forvente at de løser det gratis eller hvertfall med rabatt hvis jeg kontakter samme verksted? Hvis du på forhånd kan fortelle meg at problemet kommer tilbake, da mener jeg at de også burde forutsett dette og har ikke gjort jobben sin skikkelig.

 

I mitt yrke, som også er håndtverkerbransjen, så hadde jeg tatt som selfølge at jeg fikset opp i problemet gratis hvis jeg hadde gjort en grov feil eller vært uaktsom.

Endret av Karlivar2123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...