Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fått "krav" om å betale dyrlegeregning


Anbefalte innlegg

Herregud, ignorer og overse. Dette høres jo ut som om at hun legger ut feller.

TS her.

 

Hvordan tenker du, felle? Det er jo bare henne det går utover, det er jo hun som har løs hund på borettslagets eiendom uten kontroll. 

 

Men det jeg tenker er at når dette har skjedd to ganger (som jeg vet om) på ca en måned, så er det ikke helt usannsynlig at det skjer igjen - at hunden smetter ut døren og hun ikke får tak i den. Dvs at det kan være vi treffer på hunden løs mens jeg har min hund med meg.

 

Da bør jeg vel bare holde min i bånd uansett? Hvis hennes er løs og min er i bånd, vil det da juridisk sett være utelukkende hennes ansvar om min hund skader hennes? (Hvis hennes hund kommer bort til min som jeg holder i bånd). 

 

Anonymous poster hash: 9b93a...b40

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg har alltid min nesten-50-kilos kilos hund i bånd i samfunnet, da den er stor, og jeg har loven på min side. hvis noe skulle skje.

 

Min hund har filleristet en annen hund, eieren var like klar over loven som jeg var. Da den løp løs, og min var i band. (den prøvde å angripe min hund)

 

Gjett hva som skjedde? Eieren til andre hunden tok den med seg, og jeg har aldri hørt noe om det siden.

 

 

Herregud, ignorer og overse. Dette høres jo ut som om at hun legger ut feller.

TS her.

 

Hvordan tenker du, felle? Det er jo bare henne det går utover, det er jo hun som har løs hund på borettslagets eiendom uten kontroll. 

 

Men det jeg tenker er at når dette har skjedd to ganger (som jeg vet om) på ca en måned, så er det ikke helt usannsynlig at det skjer igjen - at hunden smetter ut døren og hun ikke får tak i den. Dvs at det kan være vi treffer på hunden løs mens jeg har min hund med meg.

 

Da bør jeg vel bare holde min i bånd uansett? Hvis hennes er løs og min er i bånd, vil det da juridisk sett være utelukkende hennes ansvar om min hund skader hennes? (Hvis hennes hund kommer bort til min som jeg holder i bånd). 

 

Anonymous poster hash: 9b93a...b40

 

Nettop. Slik jeg har oppfattet hun i fra dine beskrivelser, hun er manipulativ, og jeg hadde ikke vært overrasket om hun vant over deg, Hun sier at din hund har utført skader, lenge etter møtet mellom de to hundene?

 

Hun er bare snill for å prøve og lure ting ut av deg, også bruke det mot deg senere.

Selfølgelig er du kynisk som du selv sa, det er erfaring.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...