Gå til innhold

Bytte ut mitt 7970 GHz, trenger råd!


powersound

Anbefalte innlegg

En ting har i det minste Amd og de har hatt det lenge , relativt langt bedre Crossfire modus enn det Nvidia har Sli modus ,de var først ute og kunne støtte flere skjermer lenge før Nvidia kom med tilsvarende (men selv i dag dårligere ) løsning.

 

Jeg bruker ikke crossfire eller Sli da jeg har aldri virkelig hatt behov for det , men har faktisk hatt muligheten til å teste det ut flere ganger og det fungerer relativt greit , største ulempen med begge løsningene er at ikke alle spill støtter det og i noen tilfeller får man ikke like myte ytelse ut av et slikt oppsett som man kunne ønske...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Oppgraderte selv fra et 280X 3GB (Matrix Platinum) til et 390 8GB (Asus Strix). Dette etter at jeg gikk over til 4K display.

 

Her er noen få benchmarks, alle kjørt i 4K Ultra/Max settings:

 

Dirt Rally:

280X - 37,8 fps

390 8GB - 50,65 fps

 

Dirt 3:

280X - 58,30 fps

390 8GB - 66,98 fps

 

Shadow Of Mordor:

280X - 28,21 fps

390 8GB - 39,34 fps

 

Bioshock Infinite:

280X - 36,61 fps

390 8GB - 50,55 fps

 

Alt i alt fikk jeg 10-20% mer i ytelse ved oppgradering, ikke mye å skryte av, men igjen så er dette testet i 4K Ultra/Max. Ved 1440p og 1080p var det langt større forskjeller. 

 

Det er ikke snakk om store økninger i fps, men spillene (framrate) var langt mer stabilt. Med 280X opplevde jeg mye "lagg" pga lite Vram/ytelse osv, dette problemet ble borte etter oppgradering til 390 8GB. 

 

Jeg kan usansett leve med dette frem til sommeren, spill ser så forbanna mye bedre ut i 4K at det er verdt det :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan usansett leve med dette frem til sommeren, spill ser så forbanna mye bedre ut i 4K at det er verdt det :)

 

Ikke dum løsning det der nei. Ja 4K er digg, men så er G-Sync + 165 Hz skjerm også  :cool:

Jeg har begge deler her, og spiller bare på 165 Hz skjermen. Klart at en 4K skjerm som også har G-Sync og 120 Hz eller mer ville vært enda bedre igjen. Bare slike skjermer kommer ikke før til høsten har jeg lest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg kan usansett leve med dette frem til sommeren, spill ser så forbanna mye bedre ut i 4K at det er verdt det :)

 

Ikke dum løsning det der nei. Ja 4K er digg, men så er G-Sync + 165 Hz skjerm også  :cool:

Jeg har begge deler her, og spiller bare på 165 Hz skjermen. Klart at en 4K skjerm som også har G-Sync og 120 Hz eller mer ville vært enda bedre igjen. Bare slike skjermer kommer ikke før til høsten har jeg lest.

 

Helt klart, det kommer helt ann på hva man ønsker/trenger.

 

Har kun testet 120Hz i 1080p og synes det var flott med tanke på bildeflyt, men ble sjokkert over hvor mye svakere bildekvalitet det var i forhold til 4K.

 

Ta Dirt 3 som et eksempel, det ser gamelt og utdatert ut i 1080p, helt ok i 1440p og helt rått i 4K.

 

4K for meg er som Flac for musikk elskere, hvis det gir noe mening? :)

 

Hadde planer om å handle et 980Ti, men venter nå til sommeren for å se hva som kommer ut :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skulle bare si at jeg har samme skjermkort, men siden prisene så og si ikke har endret seg (det har jeg observert ved å ha en liste med potensielle kandidater hos prisjakt.no i lang tid), har jeg endelig bestemt meg for å bare vente til neste generasjon. Har hørt at det muligens blir slipp i mai/juni.

 

Mmmmm.

Utifra hva jeg har hørt så vil mellomklasse kortene slippes som du sier omtrent på midten av året , toppkortene vil trolig komme like før eller etter jul.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...