Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fått julegave men jeg har ikke gitt


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kanskje det mest jævligste som kunne skjedd. Ser nå at jeg har fått julegave fra et par venner, men jeg har ikke kjøpt til de. Vi har ikke snakket om å kjøpe julegave til hverandre, så dette kom som en stoor overraskelse.

 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg er selvfølgelig veldig glad for å ha fått, men skulle så gjerne kunne glede de også med en gave. Det er jo det julen handler om. Føler meg som en idiot akkurat nå.

 

Vurderer å takke de i morgen, og heller forklare situasjonen og evt. innføre en tradisjon å gi julegaver hvert år. 

 

Hva ville dere gjort i en sånn situasjon?

 

Ha en ellers god jul :-)



Anonymous poster hash: 74c7b...21f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ein kan ikkje forvente å få pakke tilbake når det er planlagt i siste liten eller ikkje avtalt. Sjølv hende det at eg og har fått frå vennar eg ikkje har forventa å få noko av. Får sjølvsagt skyldfølelse sidan eg ikkje gir noko tilbake. Seie då at eg skulle gjerne ha gitt tilbake. Det hende også at eg ikkje har råd nokre år å kjøpe til alle dei eg vil gi gåve til. Ein må berre gjere det beste ut av det og hugse at der er nokon som tenke på deg i juletida. Blir faktisk frekt/uhøfleg å ikkje ta imot pakken frå vennane dine etter mi meining. Du kan heller legge inn litt ekstra i gåve neste år dersom det plagar deg veldig. God jul!

Lenke til kommentar

Hahahahahahahahajahahahaha! XDdddddd

 

Jeg kjøpte julegave til kjæresten til over 10,000 kr hun har ikke kjøpt meg gave. Jeg er fattig student og hun jobb. Hun føler seg nå så dritt at det er latterlig XD Hahahahahahahaha det er så gøy! Det var så verdt å gi henne denne gaven XD den betaler helt seg selv XD hahhaha

 

Nei, men seriøst det er ikke alle som syns at det å ikke få noe tilbake er litt surt. Enkelte er litt mer "materialistisk" der vennskap skal bli målt i hvor mye penger og gaver du gir XD

 

Andre har dårlig humor som jeg og bare får en god latter ut av ting når man føler seg dårlig for sånt. ^^

 

Men er det veldig ille så bare kjøp en gave i ettertid, og gi en unnskyldning på sen julegave ^^

Lenke til kommentar

Jula skal ikke handle om gaver. Det er samvær, familie og takknemlighet som står i sentrum, da mener jeg ikke takknemlighet for gaver. Jeg gir bare gaver til 2 barn, hadde jeg gitt gaver til de 4-5 andre som "fortjener" det så hadde barna fått mindre. Jeg hadde fått dårlig samvittighet ovenfor barna hvis de skulle fått mindre i gave pga det.

 

Jeg gir penger så de får råd til for eksempel billappen når de blir 18, leker og crap får de av alle andre. Edit; Det er et krav fra min side at pengene skal inn på en bankkonto så de ikke blir brukt på ting de får alikevel.

 

Hvis man får dårlig samvittighet for å ikke gi gave til noen som ikke trenger det så har man ikke forstått julas budskap. Hvis motsatt side blir skuffet fordi de ikke har fått gave så har de ikke forstått julens budskap og fortjener ikke gave alikevel

Endret av Belphegor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gav en del gaver når jeg gikk på barneskole til venner på skolen, men det sluttet ganske etterhvert, ble litt for mye, + er rett og slett vanskelig å kjøpe ting som er ålreit når man ikke kan bruke så altfor mye. Husker vi bli enige ganske tidlig at vi droppet å ordne gaver til hverandre -pleier heller å ha litt ekstra sammenkomster slik at vi treffes litt i jula! 

 

Uansett så er det ikke noe farlig å få en gave uten å gi noe tilbake! Vet ikke hva du fikk men vis det var en dyr gave så kan du jo tenke på å invitere personen ut på ett eller annet og takke for gave etc.



Anonymous poster hash: 31712...6ae
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...