Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dårlig fps med nytt skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har kjøpt nytt skjermkort og får dårligere fps enn før.

På wow går det greit når jeg løper rett fram, men får spikes når jeg ser meg rundt.

Fikk lag på csgo også, måtte sette ned grafikken for å få spille.

Ble litt bedre etter litt endring på innstillinger i driveren, men turte ikke å endre mye da jeg ikke vet hva.

Noen som vet hvorfor jeg har dårlige fps nå? Kjipt med nytt kort å må sette ned grafikk.

 

Den gamle:

ASUS RADEON HD7950 DCII TOP 3GB PCI-E DVI/HDMI/DP

 

Det nye:

MSI GAMING OC NVIDIA GeForce GTX 970 4GB

Endret av dynami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan hende det ble noe babb da, kortet bør avinstalleres mens det står i, 

 

Avinnstaller driver, og istedenfor restart, så slår du pcen helt av, tar ut det gamle kortet , setter inn det nye, og installerer nvidiadriveren .

 

Det kan derfor hende at eneste måten å fikse dette på nå er 

A: sett inn det gamle kortet, reinstaller driver, retart, avinstaller, slå av, sett inn nytt kort, installer driver.

 

B: reinstaller windows.

Lenke til kommentar

Kjør 3d mark og sammenlign heller. .. cs go er cpu intensivt så kanskje cpu er bottleneck her? Hva slags plattform har du egentlig ? Har du oppdatert bios?

 

Har du noe som throttler ?

Skal prøve 3dmark når jeg kommer hjem.

 

Da skulle jeg ha hatt fps spike før, måtte sette ned grafikk etter jeg byttet gpu.

Intelcore I5 2500K 3,3ghz (overclocka til 4ghz)

Asus p8p67 pro b3 p67 S-1155 atx

Sitter å oppdaterer bios nå.

throttler?

Endret av dynami
Lenke til kommentar

Har du plugget inn både 8-pin og 6-pin PCI-E kablene inn i skjermkortet? Driver til skjermen din skal ikke ha noe å gjøre med fps dropp i spill. Prøv å kjør din CPU på standard hastighet for å sjekke at den ikke blir for varm, og dermed throttler, altså setter ned Mhz automatisk ved høy last. Du kan også kjøre med HWMonitor programmet i bakgrunnen mens du spiller for å sjekke hvor varm CPU blir max.

Lenke til kommentar

Har du plugget inn både 8-pin og 6-pin PCI-E kablene inn i skjermkortet? Driver til skjermen din skal ikke ha noe å gjøre med fps dropp i spill. Prøv å kjør din CPU på standard hastighet for å sjekke at den ikke blir for varm, og dermed throttler, altså setter ned Mhz automatisk ved høy last. Du kan også kjøre med HWMonitor programmet i bakgrunnen mens du spiller for å sjekke hvor varm CPU blir max.

Jepp, allt er plugget inn. På cs kommer ikke cpu over 40 grader, ca rundt 60 ved stresstest. Spikesa kommer med en gang, ikke etterhvert.

 

Det var oppløsningen jeg siktet til, den er lik, så burde ikke være det. 

Kan det være trøbbel med at jeg bruker 2 skjermer da? Rart det å men.

 

Fikk 5181 i score på 3dmark11 extreme

Endret av dynami
Lenke til kommentar

Føler jeg fikk csgo mere stabilt med en eldre driver + litt oppjustering i msi afterburner.

Planen med å kjøpe ny gpu var jo å få mer fps på wow. Har jo samme som før, nesten mere med asus kortet...

Ser på google det er en del som har slitt/sliter med 970, men har ikke funnet noen fix for meg enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...