Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dårlig fps med nytt skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja fps drops :)

 

dette er mens du spiller wow? da er det ikke 970 sitt "minneproblem" som er problemet her

 

ser det er en dip i det som heter OV max limit, usikker på hva det kan være? overvolt max limit?

Ja dette er mens jeg spiller wow. Spiller med samme oppløsning osv som med det gammle kortet. Vanskelig å sammenligne med gammle kortet siden det er en stund siden jeg har spillt wow med det nå. Men det er ikke smoothere nå enn det var før det er jeg sikker på.

 

Tror det betyr over volt ja

Lenke til kommentar

vet på akkurat WOW så har cpu klokke hastighet mer å si enn skjermkortet, så er godt mulig det er ett "spill" problem, men CSGo er vel ikke spesielt krevende for hverken cpu eller gpu, så der er det vanskelig å si, ikke lett dette.....

 

du streamer/filmer vel ikke mens du spiller? dette kan ødelegge fps ganske kraftig i visse tilfeller

Lenke til kommentar

vet på akkurat WOW så har cpu klokke hastighet mer å si enn skjermkortet, så er godt mulig det er ett "spill" problem, men CSGo er vel ikke spesielt krevende for hverken cpu eller gpu, så der er det vanskelig å si, ikke lett dette.....

 

du streamer/filmer vel ikke mens du spiller? dette kan ødelegge fps ganske kraftig i visse tilfeller

Hvorfor ligger cpu usage så lavt ved spilling av wow?

 

Nei ikke nå, har bare spillet å Aftervurner på

Lenke til kommentar

Jeg vil nesten anbefale deg å laste ned (trial) av AIDA64 Extreme

http://www.aida64.com/products

 

Kjøp det gjerne også, jeg bruker det til masse  :thumbup: (loggføring, benchmark, monitorere/aksjonere temps, rpm, spenning osv).

 

På File --> Preferences der har du noe som heter Logging. Sett opp en log, få med deg temps og frekvenser iallfall - Sjekk hva CPU og GPU ligger på under forskjellig spill og 3D Mark f.eks. Hvis det er noe som går å lunker på tomgang så kan det kanskje løses i BIOS (C-States) eller i Power Options i Windows. Har du sett gjennom nvidia control panel -- > manage 3d settings?

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

nei ikke lett å si, jeg ville uansett ha fjernet overklokkingen på cpu bare for å teste om det blir noe forskjell, vist ikke kan jeg ikke hjelpe mer desverre

 

Skal prøve på det nå.

 

Edit: Hmm jeg får ikke default clocken etter jeg oppdaterte bios...

Jeg vil nesten anbefale deg å laste ned (trial) av AIDA64 Extreme

http://www.aida64.com/products

 

Kjøp det gjerne også, jeg bruker det til masse  :thumbup: (loggføring, benchmark, monitorere/aksjonere temps, rpm, spenning osv).

 

På File --> Preferences der har du noe som heter Logging. Sett opp en log, få med deg temps og frekvenser iallfall - Sjekk hva CPU og GPU ligger på under forskjellig spill og 3D Mark f.eks. Hvis det er noe som går å lunker på tomgang så kan det kanskje løses i BIOS (C-States) eller i Power Options i Windows. Har du sett gjennom nvidia control panel -- > manage 3d settings?

Hvilken fil skal jeg laste opp?

 

power i windows står som balanced. I nvidia har jeg bare endret på power management mode til max.

 

Btw er det normalt at en cpu kjerne jobber mere enn de andre? cpu usage 1-2-3 30-40% cpu 60-70% i wow

Cpu usage lå på rundt det 1-2-3 lå på.

Endret av dynami
Lenke til kommentar

Du trenger ikke laste opp noe. Bare sjekk loggen. Ligger CPU og GPU frekvens på den fekvensen de er satt til, eller throttler de?

Får du den FPS du kan forvente (ift reviews av GTX 970 ved samme oppløsning) i andre spill?

 

Du har forløpig kun nevnt at du har noe lav FPS i CS GO. Dette er jo ikke det samme som at du har et generelt problem. Kanskje systemet ditt yter akkurat det det skal i andre scenario?

 

Jeg har aldri spilt WoW. Vet ikke hvor mange kjerner det utnytter, eller hvor mye de lastes. De ligger neppe alle på 100% for å si det slik. Men jeg kunne tenkt meg å vite at GPU og CPU ligger ved den klokken de har fått.

 

Edit: Ser du sliter i WoW også ja. Veldig rart - det høres jo ut som kortet ditt ikke jobber

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Du trenger ikke laste opp noe. Bare sjekk loggen. Ligger CPU og GPU frekvens på den fekvensen de er satt til, eller throttler de?

Får du den FPS du kan forvente (ift reviews av GTX 970 ved samme oppløsning) i andre spill?

 

Du har forløpig kun nevnt at du har noe lav FPS i CS GO. Dette er jo ikke det samme som at du har et generelt problem. Kanskje systemet ditt yter akkurat det det skal i andre scenario?

 

Jeg har aldri spilt WoW. Vet ikke hvor mange kjerner det utnytter, eller hvor mye de lastes. De ligger neppe alle på 100% for å si det slik. Men jeg kunne tenkt meg å vite at GPU og CPU ligger ved den klokken de har fått.

 

Edit: Ser du sliter i WoW også ja. Veldig rart - det høres jo ut som kortet ditt ikke jobber

Laster opp bilde jeg, så du får se selv. 

Har ikke prøvd andre spill, eller har prøvd league of legends etter byttet. Men da merka jeg ikke noe, eller tengte noe særlig på fpsn.

 

Synes det er rart att wow ikke utnytter mer, er jo bare cpu 4 som er over 50%

post-382367-0-54738100-1451332704_thumb.jpg

post-382367-0-46438900-1451332712_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Loggen din sier ikke så mye - dette er sammendraget er det ikke? Det ser jo ut som både cpu og skjermkort har dradd på sin klokk, men ..

 

Du må se på den fullstendige loggen, og så sjekke tidsstempel opp mot når du faktisk spiller. Den logger en verdi hvert 5 sek eller noe slik. Ligger frekvens mer eller mindre stabilt på 4300mhz (cpu) og 1300-ett-eller-anna på GPU under spilløkten?

Lenke til kommentar

Loggen din sier ikke så mye - dette er sammendraget er det ikke? Det ser jo ut som både cpu og skjermkort har dradd på sin klokk, men ..

 

Du må se på den fullstendige loggen, og så sjekke tidsstempel opp mot når du faktisk spiller. Den logger en verdi hvert 5 sek eller noe slik. Ligger frekvens mer eller mindre stabilt på 4300mhz (cpu) og 1300-ett-eller-anna på GPU under spilløkten?

Skal prøve å få ordnett en logg etterhvert.

 

Men fyrte opp akkurat den andre pcen min for å prøve, den som fikk det gammle skjermkortet.

Fyrte opp wow og stillte meg opp på samme plass, å så mot noen fjell. (får ganske lite fps hvis jeg prøver å se langt.)

29fps med ny gpu med vsync

40 fps med ny gpu uten vsyn

39 fps med gammel gpu uten vsync.

35fps med gammel gpu med vsync

Men så på prosessor bruk mens jeg prøvde. 60% på den andre pcen.

30-40% med vsync av, på pcen jeg sliter med

15-25% ca med vsync på.

 

Må jo være noe med cpu som ikke vil loade noe mer...

 

Edit: Andre pcen kjører wow på ultra nesten helt smooth. Hvertfall der det ikke er andre spillere.

 

Edit: Jeg bikker såvidt 90 max fps i valley, kompiser med samme kortet får 100-110

Endret av dynami
Lenke til kommentar

C states er av. Hvis det er de forskjellige c'ene? 

high performance i windows ga meg kansje 1-2 fps

 

Annen prosessor, men fikk over 105 med 3 skjermer tilkoblet. 

jeg kommer ikke opp i 90 engang med 2 skjermer.

Men det kan jo være at jeg er litt uheldig med selve gpu'en da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...