Gå til innhold

Legge inn bolig i i skattetrekk?


Tuddelidu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det nødvendig å legge inn gjelden på boligen på skattetrekket? Fikk skattetrekksmelding i dag og eneste som står oppført på gjeld er fra lånekassen. Er det nødvendig å føre inn boligen jeg kjøpte i mai eller er det greit å legge den inn på selvangivelsen?

 

Justerer du nå, går skatte ned. Justerer du ved selvangivelse får du tilbake på skatten. 

Lenke til kommentar

Er det nødvendig å legge inn gjelden på boligen på skattetrekket? Fikk skattetrekksmelding i dag og eneste som står oppført på gjeld er fra lånekassen. Er det nødvendig å føre inn boligen jeg kjøpte i mai eller er det greit å legge den inn på selvangivelsen?

Kommer automatisk på ligningen til våren eller våren etter. Som Salvesen sier; om du oppdaterer skattekortet nå vil du få noe lavere skattetrekk hver måned ellers vil du få til gode på selvangivelsen.

 

Anonymous poster hash: e9523...f4c

Lenke til kommentar

Da kan man likså godt vente til selvangivelsen, greiere å få igjen på skatten. Kommer det automatisk med videre eller må man føre inn alt? Vet at ligningsverdien har kommet med på skattetrekksmeldingen jeg fikk.

Greiere å la staten passe på pengene sine? Hvis man vet at man ikke klarer å unngå å bruke dem selv, så er det smart,,men de fleste økonomisk bevisste mennesker greier vel å ta vare på pengene selv?

Lenke til kommentar

 

Da kan man likså godt vente til selvangivelsen, greiere å få igjen på skatten. Kommer det automatisk med videre eller må man føre inn alt? Vet at ligningsverdien har kommet med på skattetrekksmeldingen jeg fikk.

Greiere å la staten passe på pengene sine? Hvis man vet at man ikke klarer å unngå å bruke dem selv, så er det smart,,men de fleste økonomisk bevisste mennesker greier vel å ta vare på pengene selv?

 

De kan godt passe på de for meg, trenger de ikke. Syns det er greit å få igjen en sum før sommeren, samt å ha spart opp selv så sitter man med en god sum til ferie eller andre ting. Har ingenting med å ta vare på pengene sine eller ikke, men syns det er en grei ordning. Ingen nødvendighet for å ha lavere skatt igjennom hele året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...