Gå til innhold

Budget server pc


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å bygge en server pc for rundt 4-5 tusen kroner. Det skal være for nettsider og noen andre ting. 

 

Edit:

 

Jeg trenger hjelp med deler.

 

Jeg trenger bare 500-1000GB lagring.

8 GB RAM

bra kjøling

vet ikke helt hvor bra prossesor jeg trenger enda

Endret av Boffen01
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare en liten tanke: Kan det være en idé å ikke hoste nettsidene hjemme?  Hostet nettsider hjemme i flere år selv, men etter nok styr med nedetid og sånt så endte jeg med å flytte det ut i skyen (VPS), sammen med noen andre tjenester. Angrer ikke ett sekund.

 

Hvor trygg skal lagringen din være? Noen krav til redundans (RAID1 f.eks)? Hva med backup-rutiner på serveren?

 

Formfaktor på serveren? Behov for kabinett, eller har du slikt fra før?

Lenke til kommentar

Bare en liten tanke: Kan det være en idé å ikke hoste nettsidene hjemme?  Hostet nettsider hjemme i flere år selv, men etter nok styr med nedetid og sånt så endte jeg med å flytte det ut i skyen (VPS), sammen med noen andre tjenester. Angrer ikke ett sekund.

 

Hvor trygg skal lagringen din være? Noen krav til redundans (RAID1 f.eks)? Hva med backup-rutiner på serveren?

 

Formfaktor på serveren? Behov for kabinett, eller har du slikt fra før?

Jeg har tenkt på vps.

Men jeg vet bare ikke hvor jeg skal hoste den.

Lenke til kommentar

Nettskyen er grei, bortsett frå lagring som pleier å koste flesk. Eg bruker både nettsky og lokalt. Er oppetid svært kritisk så er nettskyen mykej betre. Er det meir lek og læring, samt eindel data du ynskje å lagre så er det best lokalt.

 

Jeg selger en server på bruktmarkedet, http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/39149kom med et bud. Bare kabinettet med PSU koster 4000kr nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...