Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer etter ny automatisk oppdatering av Win10 (LAV CPU hastighet)


Anbefalte innlegg

PCen ble automatisk oppdatert,

etter oppdateringen (altså ikke oppgradering) virket det som en ny Windows utgave, altså alle filer og programmer ble flyttet til win.old mappa, og alt må installeres på nytt.

 

Men det er ikke dette som er hovedproblemet;

Skulle installere windows 8, da jeg har problemer med å få aktivert windows 10, men den ser seg ikke villig til å gjøre dette, av følgende grunn:

 

PCens CPU-hastighet er mindre enn en GHz slik at du ikke kan installere og kjøre windows 8.1

 

ser på egenskaper på min datamaskin at CPU hastigheten er på 801MHz... 

Jeg har en Intel i5 4670k @3,4GHz prosessor.. og dette står oppført når jeg går inn i BIOS. Hva kan jeg gjøre for å installere Win8 på nytt?

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.nextofwindows.com/how-to-find-out-bios-motherboard-and-cpu-info-from-command-line

 

I CMD

 

 

wmic cpu get name,CurrentClockSpeed,MaxClockSpeed

 

 

wmic cpu get name,CurrentClockSpeed,MaxClockSpeed /every:1

 

Får du også samme klokkehastighet der?

Kan være en windows feil, eller feilen er på platen, kan også være bug i hovedkortet, kanskje resette bios eller oppdatere bios være et forsøkt verdt?

Lenke til kommentar

Bytte strømprofil til "Max Power/Always On" eller tilsvarende fikser vel at den går med full speed.

Sant at denne oppgraderingen nekter om den ikke gjenkjenner cputype vs hastighet på den (sett noen tilfeller).

Løsningen er enkel . Fjern eventuell overklokk eller MHz begrensing i EIST/SpeedStep ,c-states..

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...