Gå til innhold

Syria Konflikten - Norge involvert?


Anbefalte innlegg

Kan jo komme med de gode nyhetene. Saudi Arabia har samlet alle sunni muslimske nasjoner til krig.

Den dårlige nyheten er at Iran som er shia Muslim ikke ble invitert. Saudi Arabia driver også med å slakte og krige mot shia muslimer i Jemen. Jepp gode nyheter, men det nevnes ikke i avisen at det er kun sunni islam som blir forent. Shia Islam får ikke lov til å være med koalisjonen. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/terrorisme/muslimsk-militaerkoalisjon-skal-bekjempe-terrorisme/a/23579776/

 

Nå som muslimene har dannet et sunni islamsk kalifat arme koalisjon. Så er det på tide at alle vestlige nasjoner trekker seg ut av denne krigen. La nå muslimene ordne opp selv. De har dannet en superarme sunni koalisjon med Saudi Arabia som leder. Den dårlige nyheten er at de sannsynligvis kommer til å utslette alle shia muslimer i sin koalisjon.

 

Jeg spår også i forveien at den neste bølgen av immigranter kommer til å være shia muslimer.

Så langt har Europa kun tatt inn Sunni muslimer. Shia muslimer vil bli neste bølge etter at Sunni arme koalisjonen er ferdig med krigen sin i midtøsten. Dermed vil midtøsten krigen overføres til Europa.

Endret av Finland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke et svar. Hvem skal de sloss mot? Hvem skal de sloss for? Hvor skal de sloss? Hvordan skal de gjøre det? Hvorfor skal de gjøre det?

 

Jeg er klar over at du ikke er lada1, men du hopper inn i diskusjonen. Du ber store mengder mennesker risikere livet sitt i en konflikt uendelig mange ganger komplisert enn hva du noengang har opplevd. Du bør kunne svare på alle spørsmålene over, enkelt.

 

Jeg synes ikke at du bidrar i debatten ved å belyse oss at konflikten er komplisert. Selvsagt er det komplisert. Hva er ditt forslag på hva Norge/Vesten eventuelt skal gjøre i denne situasjonen?

Lenke til kommentar

 

 

Flyktninger skal altså utrustes med våpen, få en generell militær lyn-trening, for så shippet ned i en av stridssonene i Syria?

 

Blir rekrutteringen av flyktningene som skal få ett nytt møte med IS frivillig eller tvungen?

 

 

Ser ingen happy ending i bunnen av dette drama som vil utspille seg her...

 

Lyn trening? Du er klar over alminnelig militær grunntrening i det norske forsvar er 3 måneder?

 

 

Så du mener at det hadde holdt med en aldri så liten rekruttskole her før det bar ned igjen for å fronte en 50-60 tusen krigsvante Jihadister? Altså sivile som i bønder, revisorer og fattige gategutter skal få dette ansvaret om å få kjempet ned IS som vesten har stått i stampe med nå i snart to år. Jeg vet ikke med deg, men selv unner jeg ikke noen av disse å bli kastet til løvene etter noen runder med kasernevask og blinkskyting..

 

Og du som gjerne påpeker, og som jeg har tatt deg på før, nemlig at det hele er vestens skyld og at vi kan takke oss selv for alt det vi nå ser, så vil du på tross av dette allikevel sende disse ned å rydde opp etter oss?

 

Det eneste seriøse alternativet til denne mildt sagt farlige og krevende jobben er selvfølgelig å sende ned topptrente yrkesmilitære, en koalisjon av spesialsoldater ifra alle land og med støtte av fly og droner, må man taktisk og systematisk gå til verks. Vi prøver tross alt å få slutt på lidelsene og undertrykkelsen, ikke skape ett enda større blodbad av å sende ned amatører. Det holder ikke å kunne ta ladegrep, her må man være inneforstått med internasjonale regler for krig og benytte profesjonelle som er både mentalt og fysisk forberedt på fullskala konfrontasjon mot en fiende som ikke frykter døden.

 

Om vi gjør dette på en ryddig og profesjonell måte så vil våre tap bli minimale og IS som vi kjenner dem vil bli redusert til sporadiske flyktende gerilja grupper strippet ifra all makt og innflytelse innen få måneder. Gjør vi dette på FRP måten så gir vi Islamistpakket akkurat det de vil ha og blodet vil flyte videre. Det handler om å snart ta bladet ifra munnen og vise ansvar, vi alle er enige om at sadistene må bekjempes og da får vi heller benytte denne sjeldne muligheten til ett bredt internasjonalt samarbeid om noe vi alle har til felles, nemlig kampen mot terror.

 

 

Jeg tror at det er dumt av Vesten (og Russland) helt å overta rollen som ordensmakt i og som gjen-oppbyggere av Syria og samtidig altså ignorere at det er veldig mange unge syriske menn (og kvinner) som kan bidra. 

 

Jeg vil ikke dra til Syria som "politimann" samtidig som millioner av syrere i utlendighet liksom skal være tilskuere. Og jeg sender ikke mine barn dit heller - av samme grunn.  Dersom jeg skulle være "politimann" i syria så ville jeg ha stemmerett der på en eller annen måte.  Jeg gir ikke livet til meg og mine bare for å gi makt til noen korrupte tullinger i Syria - samtidig som  masse friske modige unge menn og kvinner fra Syria liksom skal "integreres" i Norge og glemme landet sitt.  Der går grensen min.

 

Så kan man stemme på partier i Norge som man er enige med - i Syria får vi aldri stemmerett :-)

 

Kanskje kan USA sende fattige gutter fra sin egen slum til Syria - men jeg tror det er politisk umulig å sende nabogutten til flyktningemottak med "norske damer og fest" i Norge for å skape fred i Syria.  Glem det !  Har ikke denne nabogutten vært "rassist" fra før - så ville han sannsynligvis blitt det da :-)

 

Dersom en organiserer riktig så tror jeg mange syrere i utlendighet vil bidra direkte  til å skape fred i Syria.

Både sivilt og militært. En kan ihvertfall ikke si at de er "ødelegte mennesker" og samtidig argumentere med at de

passer rett inn i norsk arbeidsliv :-)

 

Og så må syrerne  få en samlende politisk stemme. Burde de ikke ha stemmerett angående eksilregjering?

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...