Gå til innhold

Uke 50mm 2015 - Sutekh


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dag 2: Ble ikke så mye ledig tid til fotografering i dag, men fikk øye på denne kroken av Trondheim mens frøkenen var opptatt med Ingress:

 

Dag2-001-X2.jpg

Nikon D750, Nikkor 50mm f/1.4D @ f/1,4, ISO 160, 1/90 s

 

 

 

Og årsaken til at det ikke ble så mye ledig tid:Dag2-002-X2.jpg

 

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Den mystiske stemningen kommer helt naturlig av at jeg sitter på et kontor de timene av dagen som faktisk har saklig dagslys :p Kunne tatt en tur ut nå, men lunsjpausen er ikke lang, så da måtte jeg nesten ha en plan for hva jeg skulle tatt bilde av. Kanskje i morgen hvis jeg får noen gode ideer.

 

Kinn Tomasmesse ble kveldens vinner på smak, mens Ringnes julebokk vant i julestemnings-kategorien. Øvrige resultater kan du se her.

 

Aass og Dahls var også ganske lovende spør du meg, så jeg lurer på om jeg skal plukke opp et par flasker og drikke dem neste jul.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Atter en dag det ble seint før jeg fikk tid til å dra frem kameraet, som betyr enda mer doom and gloom:

 

Dag3-001-X2.jpg

Nikon D750, Nikkor 50mm f/1.4D @ f/1.4, ISO 6400, 1/60s

 

Svingte innom det lokale skisenteret på vei hjem. Gangtunellen minnet meg litt om et kjempestort kameraokular.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Kom ikke over noen gode motiver på vei hjem fra jobb, så da faller man hen på ett av de klassiske nødmotivene: Kjæledyr.

 

Dag5-001-X2.jpg

Nikon D750, AF Nikkor 50mm f/1.4D @ f/1.4, ISO 3600, 1/90 s

 

Her merker jeg at jeg brenner meg litt på min egenpåførte begrensning, for jeg ville gjerne ha beskåret litt i venstre kant også. Egentlig hadde jeg et annet bilde som var generelt bedre komponert, men siden katter er katter så poserte hun ikke like velvillig til det.

 

 

Alternativ utgave der jeg bryter beskjæringsregelen min. Litt rotasjon, og fjernet litt mer i venstre kant.

Dag5-002-X2.jpg

 

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Dag 6: Jeg skyr vanligvis sentrum som pesten på en lørdag midt i julestria, men stakk innom for å plukke opp en bursdagspresang til en kompis. Prøvde å få tatt noen bilder av Mario Amagee (se fototreff i Trondheim), men kom litt for seint og rakk ikke å ta noen jeg ble fornøyd med. Så da ble det litt folkeliv i Trondheims julegater i stedet.

 

Dag6-002-X2.jpg

Nikon D750 AF Nikkor 50mm f/1.4D @ f/4, ISO 2800, 1/90s

 

Litt andre bilder:

 

 

Isskulptør:

Dag6-001-X2.jpg

 

En komet av julelys:

Dag6-003-X2.jpg

 

Hva er det egentlig i den sjokoladen?

Dag6-004-X2.jpg

 

 

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...