Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] datamaskinen slår seg på i 2 sekunder


Anbefalte innlegg

Hei. Har et problem med dataen. Når jeg prøver å skru den på så er den på i 2 sekunder også slår den av seg automatisk, noen som vet problemet? Mistenker at det er strømforsyningen som er ødelagt men kan ikke bekrefte dette.

 

Specs

 

Intel i5 2320 3hz

Nvidia gefore gtx 560 ti

Strømforsyning 500w

6gb ram

 

 

Mere specs: https://www.asus.com/Tower-PCs/Essentio_CG8350/

Endret av cfcar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet ikke GPU nr 2 før bytte av PSU nei, men har da en splitter ny PSU så skjønner egentli ikke problemet. Kompis av meg har kliss lik data så får låne hver del jeg trenger for å sjekke hva som er galt. Har nå tenkt å HK for å sjekke om det som er problemet. Har dvi å vga tilkobling til HK men har aldri fungert siden jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Fungerte pcen på et tidligere tidspunkt?

Har du gjort noen endringer?

 

Det som kan være lurt er å teste psu nr 1 med binders trikset , du kan søke på en youtube video og se hvordan det gjøres , noen av psu'ene trenger også en vifte tilkoblet til den for å starte opp.

 

Fungerer strømforsyningen så bør du egentlig vurdere at noe kan ha skjedd med en av de interne komponentene , det som er viktig å sjekke nå er om du får POST eller signal fra hovedkortet på at det starter opp. Det kan være en ide å koble fra batteriet til hovedkortet og sørge for en full reset av CMOS , det er som regel en fysisk jumper som skal flyttes på og så settes tilbake der den var.

Lenke til kommentar

Begynner virkelig å lure hva problemet er, jeg prøvde cpuen til kompisen og det skjedde akkuratt samme, har prøvd å full cmos restart og det funke ikke, på jeg virkelig kjøpe meg en ny cpu og motherboard?

 

Nei, det er vanskelig å vite nøyaktig hva som er problemet , men du bør nå ta med deg samtlige komponenter og teste i en annen pc, inklusivt den nye strømforsyningen.

Funker alt som det skal kan det være hovedkortet som er defekt eller kanskje noe så enkelt som en "spacer" som er feilmontert i kabinettet og lager kontakt mellom to punkter på hovedkortet ditt.

 

Sjekk selvfølgelig alt av kabler på nytt og prøv å ta de ut og inn igjen.

 

Hvilken strømforsyning brukes nå? Merke , watt og model.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...