Gå til innhold

Nå har PlayStation 4 fått bedre ytelse


Anbefalte innlegg

Hva har sony med saken å gjøre? Det er ikke maskinvaren sin skyld.

 

Jeg velger heller å ikke gi opp og fortsette å påpeke at ytelsen i mange spill suger, og kun kjøpe de som har grei ytelse. Det er faktisk mange spill som har stabil framerate, selv på konsoll. Alle fightingspill, for eksempel, uncharted 4 ser ut til å kjøre i 60fps for det aller meste. MGS4 ser bra ut selv om frameraten uhyre sjeldent går under 60fps.

Lager ikke Sony egne spill? Er de ikke utgiver for mange spill? De er ikke alene om ansvaret, men de gjør det samme.

 

Se på det du skriver, det er jo akkurat derfor de kan gjøre som de vil. Det ser ut som om Uncharted 4 blir i 60 fps? Ja fra tech demoer på en GTX 980. Når den kommer ut på konsoll blir det sub 30 derimot. Som alle spill noensinne. Hvordan kjøper folk PRen hver eneste gang? De sier alltid det blir bra, så kjøper folk og så er det ikke bra. Så klager folk bittelitt, og så kjøper de det nye. Hele tiden.

 

MGS4 er et 2008 PS3 spill. Selvfølgelig er det 60 fps. På PC derimot hadde det vært enda høyere settings, fordi du har faktisk settings på PC. Der kan du dra frem et eldre spill og kjøre det langt høyere i kvalitet og framrate enn du kunne før. Og nevnte jeg at du ikke trenger å vente på en remake?

 

Så hvis du er seriøs angående framrate regner jeg med at du stort sett har remakes og småspill til PS4 da. Og det blir ingen Uncharted 4 heller. Og uansett om du gjør det, så er det få andre som gjør det. Hvis du er opptatt av at spill skal kjøre bra så har det egentlig bare vært et reelt alternativ i det siste. Konsoll kan være greit til enkelte formål, men hvis målet er at spill skal kjøre bra så kjøper du ærlig ikke konsoll. Det blir 30 eller sub-30 på alle store titler. Og ingenting kommer til å endre seg, så det er bare å gi opp. Det har vært sånn i evigheter, og det kommer til å forbli slik.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De utvikler og gir ut spill, ja. Førstepartsspill har ofte bedre ytelse enn andre spill. Og jeg mente MGS5, ikke 4. Aner ikke hva frameraten i 4 var, men det er ikke en selvfølge at det var 60.

 

Tydelig du ikke følger med, siden det allerede har vært en beta på UC4s multiplayer, hvor spillet ligger over 59 fps mer enn 95% av tiden, målt av en tredjepart som hadde tilgang til betaen, ikke sony selv. Personlig gir jeg blanke i uncharted serien, da jeg ikke kan fordra skytespill med gamepadkontroller.

 

Resten av posten din er et sammensurium av PC-skryt som har lite å gjøre med hvilke valg en utvikler tar for å sørge for stabil framerate. Du behøver ikke å snakke til meg som om jeg ikke har peiling på hva en PC kan gjøre. Det blir useriøst.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Jeg så denne for MGS5: 

Du har helt rett i 60 fps for det spillet. Samtidig sa de og dette i videoen "It is very rare to see developers target this 60 frame rate"

 

Ellers så ser du i kommentaren over at 60 bare er i multiplayer. 30 i singleplayer.

 

Det jeg mener er at de kommer nok ikke til å endre mye fremover. Hvis det skulle ha vært endret skulle det skjedd nå med denne generasjonen. Du synes det er kipt hva utviklerne gjør. Det synes jeg og. De kunne lagd 60 fps spill helt klart, men de gjør ikke. Det er derfor jeg sier at istedenfor å bare klage på det, så la være å kjøpe det, du har jo et valg annet enn dette, så bare velg det valget, så kan de utviklernee ha det så godt.

Lenke til kommentar

Har lite med generasjon å gjøre. 60fps er mulig i alle generasjoner, så lenge det er vilje.

 

Skulle egentlig ønske konsollspill kom med to innstillinger. Én optimalisert for 60fps, og en annen for 30fps. Da kunne de ha brukt 30fps modusen til å skryte på youtube og i skjermbilder, og la folk som faktisk bryr seg om spillbarhet sette det til 60fps.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

For noen spill så vil jo CPU være begrensning og da vil det ikke være mulig. For andre så vil det ikke være mulig å skalere spillet videre ned, fordi det lanseres til PC og. De vil ha bra grafikk på PC, men samtidig vil at det skal funke på konsoll. Da blir konsoll tilsvarende low på PC. Så hva gjør du når du allerede er på det laveste settings-nivået?

 

Og nettopp frihet til å velge virker jo noe som er en absolutt ikke-ting på konsoll. Selv om det dreier seg om bare to valg og ikke 50 som på pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...